תפריט
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו!

03-6442224

יתרונות הסכם ממון

הסכם ממון הוא הסכם משפטי מחייב בין בני זוג, אשר מסדיר את חלוקת הרכוש ביניהם במקרה של פקיעת הנישואין. הסכם זה יכול לספק לבני הזוג ביטחון וודאות באשר לעתידם הכלכלי, לסייע במניעת סכסוכים ביניהם, ולחסוך זמן וכסף במקרה שיחליטו להתגרש או להיפרד. במאמר זה נדון ביתרונות הסכם ממון ונציג את התועלות הצומחות מעריכתו בעזרת עורך דין דיני משפחה על ניסיון מתאים.

 

  • חתימה על הסכם ממון מבטיחה לצד בעל הרכוש הרב יותר, שבן/ת זוגו אינה נישאת בגלל כסף.
  • הסכם הממון מונע חשש וערפל בנישואין.
  • הסכם ממון טוב מגדיר חלוקת רכוש הוגנת לגבי נישואין שמתמשכים זמן רב, וגם פה נמנע החשש וחוסר הוודאות.
  • הסכם הממון הוא למעשה 'תעודת ביטוח' לצד שהביא רכוש משמעותי יותר לחיים המשותפים. (יש מדינות, לדוג' צרפת, שבהן חלק בלתי נפרד מההכנה לחתונה הוא עריכת הסכם ממון).
  • הסכם טוב הוא זה שצופה פני עתיד. הסכם שלא ניתן לטעון כנגד סעיפיו או לפתוח אותו לפרשנות. חשוב לזכור כי הסכם ממון טוב – הוא הסכם שלא מוציא צד מסוים מקופח ממערכת היחסים.
  • הסכם הממון מאושר לאחר נישואין בערכאות משפטיות. אופן אישור ההסכם מונע לחצים פסולים, לחץ או כפייה.
  • לרוב הרכוש נצבר במהלך הנישואין הראשוניים, ויש חשיבות רבה יותר לעריכת הסכם ממון לקראת נישואין שניים. הסכם טוב ימנע וויכוחים וחששות של הילדים (מטעמי ירושה) עם בן הזוג החדש. במקרה זה ראוי לערוך הסכם ממון (ובמקביל גם צוואה), וכך יישמרו זכויות הילדים. הסכם מסוג זה אף ישפר את יחסם של הילדים לבן הזוג החדש.
  • בהיעדר הסכם ממון, במצב של נישואין שניים, ובמקרה של מות בן הזוג, יירש בן הזוג החדש חלק מהרכוש שנצבר. עניין זה מגביר את חשיבות עריכת הסכם הממון.

דוגמא להסכם ממון

 

הסכם ממון מהו?

הסכם ממון הוא הסכם הנערך בכתב בין בני זוג לקראת נישואיהם (אך יכול להיערך גם בשלב מאוחר יותר של הנישואין), אשר מסדיר את חלוקת הרכוש ביניהם במקרה של גירושין או פרידה. בישראל, הסכם ממון טעון אישור של בית המשפט לענייני משפחה או של בית הדין הדתי המוסמך להכריע בענייני נישואין וגירושין בין בני הזוג, לפי דתם (במקרה של בני זוג יהודיים – יהיה זה בית דין רבני).

 

גמישות לצרכיהם הייחודיים של בני הזוג – מהיתרונות הבולטים בהסכמי ממון

הסכם ממון הוא חוזה פרטי, שניתן להתאימו לצרכים הייחודיים של בני הזוג. אף שהחוק בישראל קובע כי זוגות נשואים נדרשים לחלק את הרכוש שצברו בתקופת הנישואין, באופן שווה בעת הגירושין, בני זוג העורכים הסכם ממון, יכולים לקבוע במסגרתו חלוקת רכוש במתווה שונה שיתאים לנסיבות חייהם הספציפיות. למשל, אם יש להם ילדים משותפים, אם יש להם עסק משותף, או אם יש להם הכנסות או נכסים מיוחדים – ניתן לתת מענה לנושאים הללו במסגרת הוראות הסכם הממון לחלוקת רכוש בין הצדדים בתרחיש של פרידה או גירושין.

 

מי יכול ליהנות מהיתרונות שמציעים הסכמי ממון?

הסכם ממון הוא כלי משפטי חשוב, שיכול לספק לבני זוג ביטחון, וודאות וחסכון בהוצאות משפט, במקרה של פקיעת הנישואין. לכן, מומלץ לכל זוג לשקול לערוך הסכם ממון, בין אם יש לצדדים רכוש רב או לא, ובין אם הם מאמינים שהנישואין שלהם יהיו מוצלחים או אינם בטוחים ביכולתם לשרוד לאורך זמן.

 

איזו תועלת הדדית יכולה לצמוח מעריכת הסכם ממון לקראת הנישואין?

הסכם ממון יכול לסייע לבני הזוג להבין טוב יותר את האינטרסים שלהם, ולהגיע להסכמות מושכלות בנושאים הקשורים לרכוש וכספים. הסכם ממון יכול גם לחזק את האמון והכבוד בין בני הזוג, מכיוון שהוא מראה שהם מוכנים להשקיע בעתיד שלהם יחד ו"לשים את כל הקלפים על השולחן" מראש.

להלן כמה דוגמאות לתועלת הדדית שיכולה לצמוח מעריכת הסכם ממון לקראת הנישואין או בראשיתם:

 

ההסכם יכול לסייע לבני הזוג להבין את הצרכים והרצונות שלהם בנושאים הקשורים לרכוש

לדוגמה, בני זוג עשויים להחליט שכל אחד מהם ישמור על הרכוש האישי שלו שעמו הגיע לקשר, או שהם עשויים להחליט במקום זאת לשתף את כל רכושם זה עם זה או חלקים מוגדרים מתוכו.

 

ההסכם יכול לסייע לבני הזוג להגיע להסכמות ברורות בנושאים הקשורים לרכוש

לדוגמה, בני זוג עשויים להחליט כיצד יחולק הרכוש ביניהם במקרה של גירושין, או פרידה על פי הצרכים וההעדפות שלהם.

 

ההסכם יכול לחזק את האמון והכבוד בין בני הזוג

כאמור לעיל, בני זוג שמוכנים לשתף פעולה ולבנות הסכם ממון, מראים שהם מוכנים להשקיע בעתיד שלהם יחד.

חרף כל היתרונות הטמונים בעריכת הסכמי ממון, חשוב לציין שהסכם ממון הוא חוזה משפטי במהותו. לכן מומלץ לערוך אותו בליווי עורך דין דיני משפחה בעל ניסיון מתאים. עורך הדין יסייע לבני הזוג לערוך הסכם מקצועי, מדויק ומקיף, שיגן על האינטרסים שלהם מבלי להשאיר במסמך קצוות פתוחים.

 

מהם היתרונות של הסכם ממון שנערך בידי עורך דין דיני משפחה מיומן?

הסכם ממון הוא הסכם משפטי חשוב, שיכול להשפיע באופן משמעותי על חיי בני הזוג במקרה של פקיעת הנישואין. לכן, חשוב להקפיד על עריכת הסכם ממון מקצועי, מפורט, הוגן ויסודי, שיגן על האינטרסים והזכויות של שני הצדדים – הן בהווה והן בראיה עתידית של תרחישים מגוונים.

עו"ד דיני משפחה בעל ניסיון מתאים יהיה בעל הידע הדרוש לעריכת הסכם ממון יעיל שייתן מענה מקיף בכל ההיבטים הללו.

עורך הדין יסייע לבני הזוג בנושאים הבאים:

  • להבין את הזכויות והחובות שלהם במסגרת הנישואין ובעת פקיעת הנישואין
  • לבחור את חלוקת הרכוש המתאימה ביותר לצרכים שלהם
  • לערוך את ההסכם באופן מדויק וחוקי

 

כמובן, כדי ליהנות מכל היתרונות הללו, חשוב לדעת לבחור את עורך הדין הנכון, בדגש על עורך דין לענייני משפחה בעל ניסיון רב בעריכת הסכמי ממון.

 

לסיכום

במאמר זה נוכחנו לדעת כי יתרונות הסכם ממון הם רבים ולכן חיוני לכל זוג לערוך הסכם כזה. אולם חשוב שהדבר יעשה בליווי עורך דין דיני משפחה בעל ניסיון רב בעריכת הסכמי ממון, על מנת להגן כראוי על האינטרסים של שני הצדדים ולהבטיח שההסכם ישקף כהלכה את רצונותיהם וייתן מענה מיטבי לצרכיהם ולמטרותיהם.

 

שאלות ותשובות בנושא יתרונות הסכם ממון

הסכם ממון הוא הסכם משפטי בין בני זוג הנערך בכתב ערב נישואיהם (אך ניתן לערוך אותו גם לאחר הנישואין), אשר מסדיר את חלוקת הרכוש ביניהם במקרה של פקיעת הנישואין.

הסכם ממון מספק לבני הזוג ביטחון וודאות באשר לעתידם הכלכלי במקרה של פקיעת הנישואין, מסייע במניעת סכסוכים ממוניים בין בני זוג במקרה של גירושין או פרידה, ויכול לחסוך לבני זוג זמן וכסף רב במקרה ומערכת היחסים ביניהם לא תצלח.

כל זוג, בין אם יש לבני הזוג רכוש רב או לא, וגם אם הם מאמינים שהנישואין שלהם יהיו מוצלחים ויחזיקו מעמד תמיד, יכול וצריך לשקול לערוך הסכם ממון ליתר ביטחון.

 

מומלץ לערוך הסכם ממון בעזרת ייצוג של עורך דין דיני משפחה בעל ניסיון מתאים. ככלל, מומלץ לערוך את ההסכם בתחילת הנישואין, לפני שמצטבר הרבה רכוש משותף.

 

יתרונות הסכם ממון

יתרונות הסכם ממון

עוד באותו נושא:

הסכם ממון לפני הנישואין 

עריכת הסכם ממון לפני הנישואין הפכה נפוצה מאוד בישראל, בעיקר לאור שיעורי הגירושין הגבוהים. הסכמים אלו מאפשרים לבני זוג להתמודד עם סוגיות כגון חלוקת רכוש

קרא עוד...
הסכם ממון לאחר נישואין

הסכם ממון הוא כלי חשוב להסדרת ענייני הרכוש בין בני זוג, במיוחד לקראת גירושין. אמנם עדיף לערוך הסכם שכזה טרם הנישואין, אך לעיתים נוצר הצורך

קרא עוד...
שינוי הסכם ממון

כל הסכם ממון שנחתם בין בני זוג, נשאר בתוקף אלא אם שני הצדדים יסכימו לשנות או לבטל אותו. אולם חשוב לדעת שביטול או שינוי הסכם

קרא עוד...
עורך דין הסכם ממון

יש הסוברים, ובצדק, שהסכם ממון הוא אחד הכלים המשמרים את חיי הנישואין. הסיבה לכך היא שהוא מסיר את הערפל מרכוש שהביא עימו צד מלפני הנישואין.

קרא עוד...
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 47 ביקורות
×
js_loader
a5
ערן עזרא – משרד עורכי דין ונוטריון
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ עם עורך דין >>