תפריט
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו!

03-6442224

עורך דין משמורת משותפת

משמורת משותפת – הינו מושג אשר נהגו לעשות בו שימוש כך שהאחריות ההורית של שני ההורים זהה, שווה ועל פי רוב, גם זמני השהות שווים. כיום, בעקבות תיקוני החקיקה והפסיקה בעניין, נהוג פחות לעשות שימוש במושג "משמורת משותפת" – אך עדיין – יש בו שימוש.

חשוב עוד לציין, כי בהסכמי גירושין פעמים רבות, עורכי דין מנסחים את ההסכם תוך שימוש במילים "משמורת" או "משמורת משותפת" וההסכם מאושרים ומקבלים תוקף של פסק דין. גירושין יכולים להיות תקופה קשה ומלחיצה מאוד, במיוחד כאשר יש ילדים בתמונה. חתימה על הסכם משמורת משותפת יכול להיות אופציה טובה עבור זוג הורים שרוצים למלא תפקיד פעיל בחיי ילדיהם.

יחד עם זאת, מציאת עורך דין משמורת משותפת טוב יכולה להתגלות כמשימה מאתגרת. על מנת לפשט עבורכם את התהליך, במדריך הבא עו"ד ערן עזרא יסקור מספר טיפים מועילים שיסייעו לכם למצוא עו"ד משמורת משותפת מומלץ. חשוב לדעת ולהכיר שנערכה בשנים האחרונות מהפיכה של ממש בכל הנוגע לתובענות בענייני קטינים ולכל הנוגע למושג "משמורת" או "אחריות הורית".

כך לדוגמא המונח "משמורת" שהיה מצוי בתקנות סדר הדין האזרחי הישנות כבר לא נמצא בתקנות סדר הדין האזרחי החדשות ואף יתירה מזאת, המושג "משמורת" אף אינו מצוי בחוק הכשרות המשפטית. יתירה מזאת, גם בפסק דינו של בית המשפט המחוזי (עמ"ש 13008-02-21) כבוד השופט שוחט אף העלה את העניין של הימנעות מקביעתו של הורה כמשמורן.

לכן, השיח פעמים רבות הן בבית המשפט לענייני משפחה ובן בבית דין רבני עובר ממושג של "משמורת" או של "משמורת משותפת" למושג של אחריות הורית.

 

מהי אחריות הורית משותפת?

אחריות הורית משותפת – הינה חלק מההגדרה ההורית. משמעותה שההגדרה של שני ההורים שווה. המונח של "משמורת" גרם למאבקים רבים וממושכים בין הורים לאורך השנים עד כדי כך שהיו פסק דין שקבעו – שבמקרים ספציפיים לא ייקבע כלל הורה משמורן.

בעקבות השינוי החקיקתי והשינוי שחל בפסיקה (בעיקר פסק דינו של כב' השופט שוחט), השיח עבר להיות לעניין אחריות הורית – ואף אחריות הורית משותפת. יש מקרים, בהם עדיין ייעשה שימוש במונח "משמורת" או "משמורת משותפת".

מדוע נדרש סיוע של עורך דין משמורת משותפת?

גירושין הם הליך מורכב לוגיסטית, כלכלית ורגשית, ולבטח מבחינה אישית ומשפחתית. לכן גם כאשר קיימת נכונות מצד שני בני הזוג המתגרשים לחתום על הסכם משמורת משותפת שיאפשר להם חלוקה שווה של זמני השהות עם הילדים לאחר הגירושין, תמיד קיים פוטנציאל להיווצרותן של מחלוקות עתידיות, בנושאים שלאו דווקא נלקחו בחשבון במועד עריכת ההסכם.

זהו המקום שבו באה לידי ביטוי חשיבותו של סיוע משפטי מקצועי בעריכת הסכמי משמורת משותפת.

בכוחו של עו"ד משמורת משותפת להבטיח שהסכם המשמורת יהיה הוגן כלפי כל המעורבים, ישרת את טובת הילדים באופן אופטימלי ויהיה חוקי וקביל לגמרי מבחינה משפטית, כך שניתן יהיה לאשר אותו בקלות בבית המשפט.

עורך דין ערן עזרא עוסק בענייני גישור ובניסוח הסכמים, הינו בעל ידע, ניסיון מקצועי עשיר וכלים, המאפשרים לו לצפות מראש מנעד רחב של תרחישים אפשריים שיש להתייחס אליהם בעת עריכת הסדר משמורת, על מנת למנוע מחלוקות לאחר הגירושין.

 

מהם היתרונות בפנייה לעורך דין משמורת משותפת?

בהמשך לאמור לעיל, אנו למדים שהורים יכולים לנהל את המשמורת המשותפת שלהם על הילדים בצורה יעילה יותר בעזרת הסכם משפטי מחייב, שנערך ונחתם בנוכחות עורך דין גירושין מנוסה.

מאחר וזה חיוני לנסח הסכמי משמורת כך שייצגו בצורה מיטבית את האינטרסים של כל הצדדים, ומשום שמרבית האנשים מהיישוב אינם בעלי ידע משפטי נרחב, הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא להיעזר בשירותי עורך דין לענייני משפחה.

יתרון משמעותי נוסף בפנייה אל עו"ד דיני משפחה לטובת הכנת הסכם משמורת משותפת, גלום בכך שניתן לקבל ממשרדי עו"ד בתחום זה, מעטפת רחבה של שירותים משפטיים הנדרשים בהליכי גירושין, והכל תחת קורת גג אחת.

 

טיפים למציאת עו"ד משמורת משותפת

כשמחפשים עורכי דין לענייני גירושין לטובת עריכת הסדר משמורת משותפת, ישנם מספר טיפים שמומלץ לאמץ, בכדי לבחור את עורך הדין הטוב ביותר שיתאים עבורכם ועבור המטרות שברצונכם להשיג:

  1. קביעת פגישות ייעוץ מול כמה משרדי עו"ד משמורת משותפת: לאחר שתהיה לכם רשימה של מספר משרדי עורכי דין פוטנציאליים לענייני משמורת משותפת, כדאי לכם לקבוע התייעצויות עם כל אחד מהם. במהלך ההתייעצויות הללו, שאלו שאלות על הניסיון של עורך הדין שמציע לכם את שירותיו, עם תיקי משמורת משותפת, הגישה שלו או שלה לייצוג לקוחות בהליכי גירושין ושכר הטרחה שהוא או היא גובים תמורת השירות. בנוסף לכך, אל תהססו לבקש מכל עורכי הדין שעמם אתם נפגשים, המלצות מלקוחות קודמים שהסתייעו בהם בהקשר לעריכת הסכם משמורת משותפת.
  2. בדיקת רישיון עורך דין, הסמכות והמלצות: לפני שאתם בוחרים שירותים של עוד משמורת משותפת, חשוב לבדוק את האישורים וההסמכות הפורמליות של בעלי המקצוע שעמם נפגשתם. חשוב במיוחד לוודא שהמייצג שילווה אתכם בתהליך להכנת הסכם משמורת משותפת, הוא בעל רישיון לעסוק בעריכת דין בישראל ושיש לו מוניטין טוב בקהילה המשפטית ובקרב הלקוחות כאחד. בנוסף לכך, חשוב לוודא כי לעורך הדין שתשכרו את שירותיו, ישנן הסמכות פורמליות רלוונטיות לסוג השירות הנחוץ לכם. לצורך העניין, אם אתם מעוניינים לערוך הסכם משמורת משותפת במסגרת הליך גישור גירושין, מומלץ להיוועץ עם עורכי דין לענייני גירושין שיש להם הסמכת מגשר. לבסוף, השלימו את בדיקת הרקע על עורכי הדין הפוטנציאליים, על ידי ביצוע חיפוש נרחב שייתן לכם מענה מקיף ונרחב.
  3. התייחסות למיומנויות בין אישיות: תקשורת טובה ובגובה העיניים, היא המפתח בכל הנוגע לעבודה עם עורך דין משמורת משותפת ועורכי דין לענייני גירושין בכלל. לאור רגישות הנושא המובנת מאליה, אתם רוצים עורך דין שהוא קודם כל בנאדם ומתקשר איתכם בפתיחות, בסבלנות ובבהירות. חשוב שעורך דינכם יתחייב מראש לעדכן אתכם בכל ההתפתחויות בעניין הסכם המשמורת המשותפת שלכם ויהיה מוכן ומזומן לענות על כל שאלותיכם וחששותיכם בתוך פרק זמן סביר. לכן במהלך ההתייעצויות שלכם, שימו לב לכישורי התקשורת של עורכי הדין שאתם נפגשים עמם ולכימיה האישית שלכם עם כל אחד מהם.
  4. אכפתיות ומחויבות להצלחה: הטיפול המשפטי בנושא המשמורת המשותפת – בדומה לנושאים אחרים בגירושין שיש להם השפעה על המשך הקשר שלכם עם ילדיכם, מחייב משנה זהירות ורגישות רבה כלפי כל המעורבים. לכן חשוב מאוד למצוא עורך דין משמורת משותפת קשוב, אמפתי, אכפתי אשר מבין היטב את הצרכים שלכם ושל ילדיכם ומחויב להשיג את התוצאה הטובה ביותר עבור כל הצדדים המעורבים בהליך הגירושין. לצורך כך, חשוב לחפש עורך דין שהוא לא רק מקצועי בתחומו אלא גם אדם סבלני, רגיש ותומך שמשדר חמלה, ושאתם מרגישים בנוח לעבוד איתו.

 

הדרך הנכונה למציאת עורך דין משמורת משותפת מומלץ – סיכום

מציאת עורך דין טוב לעריכת הסכמי משמורת משותפת, היא לא עניין של מה בכך. הדבר מצריך כאמור תחקיר יסודי, הגעה לפגישות התרשמות במשרדי עורכי דין שונים, בדיקת רישיונות והסמכות, התייחסות לכישורים בין אישיים כדוגמת מיומנויות תקשורת ושיחה, ולא פחות מכך – גם הסתמכות לא מבוטלת על תחושת הבטן שלכם.

אנו מקווים שעל ידי יישום הטיפים שהוצגו בפניכם במדריך זה, תוכלו למצוא עורך דין לענייני משמורת משותפת שיידע לייצג את האינטרסים שלכם כהלכה בהליך הגירושין – בדגש על התהליך להכנת הסכם משמורת משותפת ויעזור לכם להבטיח את זכויותיכם גם במסגרת יישום ההסכם אחרי הגירושין.

ככל שיש לכם שאלות לגבי התחום של ענייני משפחה בכלל ומשמורת משותפת בפרט, אתם מוזמנים להיוועץ עם משרדו של עו"ד ערן עזרא וכל זאת בכדי לאפשר לכם לפתוח דף חדש בחייכם האישיים והמשפחתיים על מי מנוחות.

לתיאום שיחת ייעוץ – לחצו כאן.

 

שאלות ותשובות בנושא עורך דין משמורת משותפת

הליך גירושין מתחיל בהחלטה אם לסיים את הנישואין או לא. אם שני הצדדים מסכימים לסיים את הנישואין, התהליך יכול להיות קל יותר ומומלץ להיוועץ במגשר גירושין, אך אם אחד הצדדים לא מסכים, מומלץ לפנות לייעוץ משפטי. הגעה להסכמה יכולה להקל במידה ניכרת על ההליך, למנוע מחלוקות בנושאים כמו בחירת פורום לניהול ההליך, דיון בסיבות הגירושין המחייבות מתן גט, ניהול ההליך שעלול להיות ארוך ויקר, וכמובן מונע עוגמת נפש גדולה לשני הצדדים.

אמנם רק בית הדין הרבני יכול לדון בגירושין עצמם, אך נושאים אחרים כמו מזונות, משמורת או חלוקת רכוש יכולים להיות מטופלים בכל אחת מהערכאות המשפטיות – בית דין רבני או בית משפט לענייני משפחה. בסכסוך הנוגע לאחד הנושאים הללו, נוצר "מירוץ סמכויות" שמגדיר באיזו ערכאה משפטית ינוהל ההליך. 

בהיעדר הסכמה, יש להוכיח עילות גירושין. רשימת הסיבות שונה במקצת בין הסיבות של הגבר לסיבות האישה, וכוללת בדרך כלל נכות פיזית, בעיות בהולדת ילדים, כישלון במצוות, בגידה, אלימות וסיבות נוספות רבות ומגוונות וכל מקרה לגופו.

בהיערכות לגירושין יש לזכור מספר גורמים חשובים, לרבות איסוף ראיות לרמת החיים לצורך הגשת תביעת מזונות, איסוף מסמכים רכושיים, שמירה על סודיות וקיום פעולות נוספות טרם הגשת התביעה. מומלץ מאוד להיוועץ עם עורך דין לפני שמתחילים הליך גירושין, כדי להגן על הזכויות ולנהל את ההליך במהירות וביעילות. 

 

עורך דין משמורת משותפת

עורך דין משמורת משותפת

עוד באותו נושא:

כתב הגנה בתביעת משמורת 

חשוב לדעת, שתביעות בענייני קטינים יכולות להתחלק למספר מישורים וביניהם, תביעה להחזקת קטין, תביעה למשמורת קטין ותביעה לאחריות הורית משותפת.  הגשת תביעת משמורת ילדים על

קרא עוד...
עשה ואל תעשה

אל תעשה! אל לכם לשכוח שאתם הורים – אתם המשענת של הקטינים ולא הם המשענת שלכם. אל תנסו להשחיר את פני הצד השני בפני הילדים

קרא עוד...
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 47 ביקורות
×
js_loader
a5
ערן עזרא – משרד עורכי דין ונוטריון
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ עם עורך דין >>