תפריט
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו!

03-6442224

פתיחת תיק גירושין

פתיחת תיק גירושין ברבנות –  כשבני זוג חותמים על הסכם גירושין ולצורך ביצוע הגירושין עליהם לבצע פתיחת תיק גירושין ברבנות. במדינת ישראל יש לבית דין רבני סמכות בלעדית לדון בענייני גירושין. הגירושין מתבצעים באמצעות פסק דין לגירושין וטקס גיטין.

ובכן, חשוב לציין שכאשר צדדים נוהגים לומר גירושין ברבנות – הכוונה היא לבית הדין הרבני ולצורך הנוחיות בכתבה זו כאשר עולה הביטוי "רבנות" הכוונה היא לבית דין רבני. כשבני זוג ניצבים לפני פתיחת תיק גירושין עולות שאלות רבות שניתן עליהן תשובות בכתבה הבאה.

 

ולהלן דוגמאות לשאלות שמסקרנות גולשים שעומדים לפני גירושין:

  • איך פותחים תיק גירושין?
  • האם חובה לעבור גישור לפני פתיחת תיק גירושין?
  • האם יש טופס פתיחת תיק גירושין?
  • מה ההליך לאחר פתיחת תיק גירושין ברבנות?
  • מה זה טקס גירושין וסידור גיטין?
  • איפה לפתוח תיק גירושין?
  • מה זה מרוץ סמכויות?
  • איך מבצעים פתיחת תיק גירושין בהסכמה?
  • כמה עולה לפתוח תיק גירושין ברבנות?
  • איך פותחים תיק בבית משפט לענייני משפחה?
  • מה העלויות של פתיחת תיק בבית משפט לענייני משפחה?
  • האם קיים דבר כזה פתיחת תיק גירושין בית דין לענייני משפחה?
  • מה זה פתיחת תיק גירושין אונליין
  • פתיחת תיק גירושין חד צדדי, איך לפתוח תיק גירושין חד צדדי?
  • האם אפשר להתגרש בלי עו"ד?
  • איפה מתקיים הליך גירושין?
  • מה צריך להכין לקראת פתיחת תיק גירושין ברבנות?
  • טיפים חשובים לפני פתיחת תיק גירושין

איך פותחים תיק גירושין?

על פי הוראות הדין לפני שמגישים תביעת גירושין חובה להגיש בקשה ליישוב סכסוך. כך מתחיל הליך של פתיחת תיק גירושין. המדובר בגישור חובה שהינו חלק מהליך גירושין בבית הדין הרבני. ככל שבני הזוג לא הגיעו להסכמות בהליך יישוב סכסוך, בחלוף מניין הימים הקבועים בחוק, הצד שפתח את הבקשה ליישוב סכסוך מקבל זכות ראשונים ויכול להגיש תביעת גירושין.

אותו הצד, במניין הימים הקבועים בחוק, יכול לפתוח תיק גירושין באמצעות תשלום אגרה והגשת תביעת גירושין.

 

האם חובה לעבור גישור לפני פתיחת תיק גירושין?

הוראות החוק מחייבות גישור לפני פתיחת תיק גירושין. הדין מחייב את הצדדים, בטרם ניהול הליכים משפטיים, לפנות להליך של יישוב סכסוך בכדי לנסות ליישב את הסכסוך בהסכמה. כאשר פותחים בהליך יישוב סכסוך בבית דין רבני או בבית משפט לענייני משפחה, מקבלים זימון ליחידת הסיוע לפגישת מהו"ת. בנוסף, באותו מעמד, מקבלים דפי הסבר על תהליך שנקרא יישוב סכסוך ופגישות המהו"ת.

המחוקק קבע כי גישור חובה לפני פתיחת תיק גירושין וההליך ביחידת הסיוע הליך משפטי מחייב לכל דבר ועניין. על בני הזוג חלה חובה להתייצב לפגישת המהו"ת במועד שנקבע להם. לפגישה הראשונה ביחידת הסיוע מגיעים הצדדים ללא ייצוג משפטי. במסגרת הליך גישור חובה לפני פתיחת תיק גירושין מן הראוי לקבל ייעוץ משפטי,על מנת שתונח בפניכם התמונה המלאה של הזכויות המשפטיות שלכם.

 

האם יש טופס פתיחת תיק גירושין?

יש המכנים בטעות את המונח טופס פתיחת תיק גירושין למרות שאין "טופס" כזה. בדרך כלל הכוונה היא למונח המבטא מסמך לפתיחת תיק גירושין. יש הבדל בין הליך שמבוצע בהסכמה על ידי בני הזוג לבין הליך שמתבצע ללא הסכמה ואז אחד הצדדים נדרש לבצע פעולה חד צדדית.

אם נחזור לעניין "הטופס", אזי אין טופס פתיחת תיק גירושין, יש הליך שמהווה פתיחת תיק גירושין והוא הבקשה ליישוב סכסוך, וככל שהליך זה לא צולח, מוגשת תביעת גירושין.

לצורך פתיחת הליך יישוב הסכסוך יש טופס סטנדרטי בערכאות המשפטיות שכולל פרטים תמציתיים וטכניים. המשמעות שטופס הבקשה ליישוב סכסוך קצר ותמציתי הוא בכדי למנוע מצב שבו הצדדים יעלו "טענות" האחד כנגד השני, שכן כזכור – המטרה היא יישוב הסכסוך.

ככל שהצדדים לא מגיעים להסכמות ביחידת הסיוע, על הצד המעוניין בהתאם למועדים הקבועים בחוק להגיש כתב תביעה לגירושין. כאמור, יש חשיבות לזכות הראשונים בהגשת התביעה לצד שפתח את ההליך של יישוב סכסוך. צד אשר מעוניין להתגרש צריך להגיש תביעת גירושין ולפרט עילות גירושין.

רצוי להיוועץ עם עורך דין בכדי להכיר את המצב המשפטי ולהימנע מטעויות. עילות גירושין הן הסיבות שצד מגיש התביעה מעוניין בגירושין. גם אם צד הפסיק לאהוב את בת הזוג אין המדובר בעילת גירושין. תביעת גירושין צריכה לכלול עילות גירושין המוכרות בדין.

 

מה ההליך לאחר פתיחת תיק גירושין ברבנות?

גירושין מתחילים בפתיחת תיק גירושין ברבנות. ההליך הראשוני הינו כאמור פתיחת בקשה ליישוב סכסוך וככל שאין באפשרות הצדדים ליישב הסכסוך, תוגש על ידי אחד הצדדים תביעת גירושין. כאן נשאלת השאלה מה ההליך לאחר פתיחת תיק גירושין ברבנות? בבית דין רבני, בדיון הראשון, על פי רוב, ינסו הדיינים לברר סיכוי לקיומו של שלום בית או אם אין סיכוי לשלום בית ופני הצדדים לגירושין.

ככל שקיים סיכוי לשלום בית, בית הדין הרבני, במקרים מתאימים, יכול להפנות את הצדדים לטיפול זוגי או לכל ייעוץ אחר. במקרים בהם יתרשם בית הדין שאין סיכוי לשלום בית, על פי רוב יהיה ניסיון להביא את הצדדים להסכמה להתגרש.

 

טקס גירושין וסידור גיטין

טקס הגירושין וסידור גיטין מתבצע בבית דין הרבני. המדובר בטקס דתי בו הבעל מוסר את הגט לאישה. בטקס גירושין וסידור גיטין יבוצע בירור של בית הדין עם בני הזוג שהגירושין נעשים מתוך רצון חופשי. יבוצע הליך שנקרה בירור שמות באמצעות עדים שיזומנו לדיון. בית הדין הרבני יסביר לצדדים את ההשלכה הדתית לגבי גירושין וסידור הגט.

כחלק מהטקס, סופר יכתוב את הגט ותתבצע הקראה של הגט, כאשר גם העדים שחותמים יוודאו שבני הזוג מבינים את תוכנו. טקס גיטין מתבצע כאשר הבעל מוסר את הגט לאישה. בית הדין הרבני יבהיר לבני הזוג שהאישה מותרת לכל אדם.

עם תום הטקס, יקבלו בני הזוג פסק דין לגירושין ובכך יסתיים טקס הגירושין וסידור הגט וילך איש איש לדרכו. במיוחד כשיש גירושין עם ילדים חשוב לזכור שעליכם לעשות מאמץ להישאר ביחסים טובים, שאומנם התגרשתם האחד מהשני, אך הקשר ההורי נמשך וייטב לכם שתסיימו את הגירושין בדרך נעימה.

 

איפה לפתוח תיק גירושין?

כאשר בני זוג עומדים לפני הליך גירושין ועולה השאלה איפה לפתוח תיק גירושין חשוב לדעת שגירושין מבוצעים רק בבית דין רבני. יש נושאים שיש לגביהם סמכות מקבילה לבית דין רבני ולבית משפט אך לא מדובר בנושא של גירושין.

סמכות מקבילה היא סמכות שנתונה לדיון הן לבית משפט לענייני משפחה והן לבית דין רבני. מעבר לעצם ביצוע הגירושין עצמם, גירושין כוללים נושאים נוספים כגון רכוש, ילדים, מזונות אישה, ונושאים אלו ניתן לכרוך לתביעת גירושין וניתן להגיש לגביהם תביעה נפרדת לבית משפט לענייני משפחה.

לכן, יש חשיבות לנושא של איפה פותחים תיק גירושין. חשוב לגבש אסטרטגיה מותאמת שתביא לתוצאה מהירה ומדויקת למקרה הספציפי. כאשר רוצים להתגרש, יש מקרים בהם עדיף דווקא לפנות בהליך ספציפי של פירוק שיתוף רכושי בבית משפט לענייני משפחה, אשר בפני עצמו, יכול לסייע לקידום הסכמות כוללות בין הצדדים, לרבות הסכמה לגירושין.

כל מקרה לגופו. לכן, חשוב לזכור שכאשר עולה השאלה איפה פותחים תיק גירושין, שמן הראוי לקבל ייעוץ משפטי ספציפי בכדי שניתן יהיה לגבש אסטרטגיה מותאמת.

 

מרוץ סמכויות

הפירוש של 'מרוץ סמכויות' מתייחס ליתרון שמקבל צד בהגשת תביעה ראשון לערכאה המשפטית בה הוא בוחר, בית דין רבני או בית משפט לענייני משפחה. בקשה ליישוב סכסוך ניתן להגיש בבית דין רבני או בבית משפט לענייני משפחה. עצם פתיחת הבקשה בערכאה מסוימת לא מחייבת את הצד שפתח את הבקשה להגיש תביעה לאותה ערכאה.

לדוגמא, צד אשר הגיש בקשה ליישוב סכסוך בבית דין רבני ולאחר מכן התיק נסגר, יכול אותו הצד, במסגרת זכות הראשונים במניין הימים המוקנים לו בחוק, להגיש את התביעות או לבית דין רבני או לבית משפט לענייני משפחה,
על פי בחירתו.

פתיחת תיק גירושין לצורך ביצוע הגירושין עצמם אפשר לפתוח רק בבית דין הרבני. נושאים אחרים הכוללים חלוקת רכוש, מזונות אישה וחלוקת זמני שהות ועוד קיימת סמכות שיפוט מקבילה לבית דין הרבני ולבית משפט לענייני משפחה.

מרוץ סמכויות נקרא כך משום שמי שפותח ראשון "במרוץ" את התיק הוא זה שיוכל לבחור את הערכאה המשפטית שתדון בנושאים של סמכות מקבילה. יש השלכות משפטיות לבחירה שהנושאים יידונו בבית דין רבני לבין בחירה שהנושאים יידונו בבית משפט לענייני משפחה.

על מנת להבין את ההבדלים בין הערכאות ובחירת הערכאה המתאימה, מומלץ לקבל מעורך דין ייעוץ משפטי מתאים בכדי להיווכח ביתרונות של כל פעולה. אם בעבר מרוץ סמכויות היה חל לגבי הגשת תביעה, נכון להיום, מרוץ הסמכויות הינו לגבי הגשת הבקשה ליישוב סכסוך, שמקנה לצד שפתח, כאמור, זכות ראשונים.

 

פתיחת תיק גירושין בהסכמה

פתיחת תיק גירושין בהסכמה זו פעולה יחסית פשוטה. כאשר צדדים מעוניינים בדרך של פתיחת תיק גירושין בהסכמה, הם לא צריכים לפתוח בהליך יישוב סכסוך וגם לא הגיש תביעה. אף תביעה. בני הזוג צריכים למעשה לפנות יחד בהליך גירושין בהסכמה, הצדדים מגישים הסכם גירושין חתום ובקשה חתומה משותפת למתן פסק דין לגירושין וזה למעשה ההליך של פתיחת תיק גירושין בהסכמה.

במקרים שיש סיכוי טוב לפתיחת תיק גירושין בהסכמה ובשיתוף פעולה הרי שזו דרך מומלצת. בפתיחת תיק גירושין בהסכמה העלויות תהיינה נמוכות יותר וההליך מהיר יותר.

יתרון נוסף הינו שהצדדים יכולים לגבש את כל הסכמותיהם בהסכם גירושין ולמצוא מנגנונים מתאימים מוסכמים. הסכם גירושין מקבל תוקף משפטי. במקרה שבו חתמו הצדדים על גירושין בהסכמה, הסכם הגירושין עליו הם חתמו, יכול להיות מוגש לאישור בבית דין רבני או בבית משפט לענייני משפחה.

יחד עם זאת, ככל שהאישור בוצע בבית משפט לענייני משפחה לצורך הגירושין עצמם, יהיה על הצדדים לפנות בבקשה למתן פסק דין לגירושין וסידור גט לבית הדין הרבני משום שהם בסמכותו הייחודית. הערכאה המשפטית תאשר הסכם גירושין לאחר שתתרשם שהצדדים חתמו על הסכם גירושין מתוך הבנה והסכמה חופשית ומרצון.

 

כמה עולה לפתוח תיק גירושין ברבנות?

לצורך השאלה כמה עולה לפתוח תיק גירושין ברבנות וליתר דיוק כמה עולה לפתוח תיק גירושין בבית דין רבני, יש לקחת בחשבון גם תשלום אגרה לבית הדין הרבני וגם תשלום עבור ייצוג משפטי. פתיחת תיק גירושין צריכה להתבצע באמצעות הגשת בקשה ליישוב סכסוך.

נכון לשנת 2022, עלות אגרת בקשה ליישוב סכסוך הינה בסכום של 103 ₪. האגרה משולמת בכרטיס אשראי במזכירות הערכאה המשפטית או בסניף של הדואר כאשר שובר תשלום מונפק במזכירות. נכון לשנת 2022, אגרת בית דין רבני לגבי אישור הסכם גירושין הינה בסכום של 464 ₪ ואגרת בית דין הרבני בגין בקשה משותפת לגירושין הינה בסכום של 282 ₪.

לגבי עלויות של ייצוג משפטי העלות לצורך פתיחת תיק גירושין הדבר תלוי בהיקף העבודה הנדרש. ככל שההליך מוסכם על שני הצדדים ואין מחלוקות העלויות יהיו נמוכות יותר. ככל שאין הסכמות ונדרשת עבודה מקיפה יותר, העלויות יהיו בהתאם. קיים גם הבדל בין עריכת הסכם גירושין לבין עלויות של ניהול תביעת גירושין (ללא הסכמה).

 

פתיחת תיק בבית משפט לענייני משפחה, מה העלויות של פתיחת תיק בבית משפט לענייני משפחה?

לצורך פתיחת תיק בבית משפט לענייני משפחה יש צורך לבצע הליך מקדים של הגשת בקשה ליישוב סכסוך. רק בחלוף מניין הימים הקבועים בחוק, הצד שהגיש את הבקשה ליישוב סכסוך, יוכל להגיש ראשון במועדים שהקציב המחוקק תביעה ולבצע פתיחת תיק בבית משפט לענייני משפחה – שהינו הגשת תביעה.

כאשר אין הסכמות בין הצדדים לגבי נושאים הקשורים למזונות ילדים, סוגיות אחריות הורית וזמני שהות, נושאים רכושיים ועוד תביעות נוספות הקשורות בענייני משפחה (למעט גירושין וכתובה), ביכולתו לפעול בדרך של פתיחת תיק בבית משפט לענייני משפחה והגשת תביעות.

הדעה הקדומה שעדיף לנשים לבצע פתיחת תיק בבית משפט לענייני משפחה ולגברים בבית דין רבני במקרים רבים לא נכונה. כל מקרה לגופו. כאשר נשאלת השאלה כמה עולה פתיחת תיק בבית משפט לענייני משפחה, גם כאן יש את העלות של אגרות בית משפט ואת העלות של הייצוג המשפטי.

לגבי העלויות של האגרות, נכון לשנת 2022 פתיחת תיק בבית משפט לענייני משפחה, בעניין תביעה רכושית בין בני זוג הכוללת תביעה לאיזון משאבים, תביעה לפירוק שיתוף ותביעה לפסק דין הצהרתי הינה בסכום של 528 ₪. אגרה בגין פתיחת תיק בית משפט לענייני משפחה בנושא של מזונות או מדור הינה נכון למועד לשנת 2022 בסכום של 248 ₪.

אגרת פתיחת תיק בבית משפט לענייני משפחה לגבי אישור הסכם בין בני זוג הינה בסכום של 475 ₪ ואגרה בגין פתיחת תיק בבית משפט לענייני משפחה לגבי החזקת ילדים הינה בסכום של 369 ₪. לגבי עלויות של ייצוג משפטי, הרי שאם יש הסכמות העלויות יסתכמו בעריכת הסכם ותהיינה נמוכות יותר, זאת לעומת מקרה שבו יהיה צורך בהגשת תובענות וניהול הליכים משפטיים, היקף העבודה יהיה גדול יותר והעלויות תהיינה גבוהות יותר.

 

האם קיים דבר כזה פתיחת תיק גירושין בית דין לענייני משפחה?

פתיחת תיק גירושין מתבצעת בבית דין רבני ולא בבית משפט לענייני משפחה. תביעת גירושין מוגשת רק לבית דין רבני. לא ניתן להגיש תביעת גירושין בבית משפט לענייני משפחה. ניתן להגיש תביעה לפירוק שיתוף רכוש בבית משפט לענייני משפחה. ניתן להגיש תביעה בענייני קטינים בבית משפט לענייני משפחה אך לא תביעת גירושין.

יחד עם זאת, חשוב לזכור, שפנייה בתביעות רכושיות ואחרות לבית משפט לענייני משפחה, יכולות לקדם הגעה לסדר כולל במחלוקות רכושיות וזה יכול לקדם פעמים רבות את ביצוע הגירושין עצמן. יש הבדל בין הערכאות המשפטיות בסוגיות השונות הנוגעות לרכוש, מזונות, זמני שהות וכיוצא בזה, ולכן מומלץ להיוועץ עם עורך דין בטרם פנייה להליך של פתיחת תיק גירושין.

 

פתיחת תיק גירושין אונליין

בבית דין רבני ניתן לעשות פעולות רבות באמצעות טפסים מקוונים. לגבי נושא של פתיחת תיק גירושין אונליין, חשוב להכיר שבאתר של בתי הדין הרבניים, קיימים טפסים מקוונים לפתיחת תיק בקשה משותפת לגירושין, פתיחת תיק אישור הסכם גירושין, מאגר טפסים לצורך פתיחת תיק ועוד.

מכאן שיש חשיבות לשאלה אם מדובר בהגשת הסכם גירושין חתום או בתביעה שצד אחד מגיש כנגד האחר. לגבי פתיחת תיק בבית הדין הרבני ושאלות טכניות ניתן גם לברר את הנושא במזכירות של בית הדין הרבני.

 

פתיחת תיק גירושין חד צדדי, איך לפתוח תיק גירושין חד צדדי

הסכמה לגירושין מוגשת באמצעות בני הזוג יחד ובהסכמה. כאשר אין הסכמה אחד הצדדים פועל בדרך של פתיחת תיק גירושין חד צדדי. המשמעות היא שאין הסכמה ולא ניתן לפתוח את ההליך יחד ולכן אחד מבני הזוג פותח תיק גירושין חד צדדי בהיעדר הסכמה. איך לפתוח גירושין חד צדדי התשובה פשוטה – מגישים בקשה ליישוב סכסוך ולאחר מכן, במועדים הקבועים בחוק, מגישים תביעת גירושין.

 

האם אפשר להתגרש בלי עו"ד?

אפשר להתגרש בלי עו"ד. יחד עם זאת, כשמתגרשים יש לערוך הסכם גירושין וכפי שמקובל בכל הליך משפטי, ובפרט כשמדובר בהליך גירושין, מומלץ שהסכם גירושין ייערך על ידי עורך דין לגירושין. מומלץ להיוועץ בכל מקרה לגופו ולקבל ייעוץ משפטי.

הליך גירושין הינו הליך מורכב שכולל נושאים רבים אשר דורשים הסדר כללי, לרבות נושאים רכושיים, ילדים, חלוקת זמני שהות, אחריות הורית, משמורת, מזונות ילדים, מזונות אישה, כתובה ועוד. לא מומלץ לערוך הסכם גירושין בלי עו"ד. מכאן שהתשובה לשאלה האם אפשר להתגרש בלי עו"ד התשובה היא שאפשר אך לא מומלץ.

 

איפה מתקיים הליך גירושין?

לשאלה איפה מתקיים הליך גירושין התשובה פשוטה – בבית דין רבני. הגירושין עצמם הכוללים מתן פסק דין לגירושין וסידור גט מתבצעים בבית דין רבני בלבד. כאשר מדובר בנושאים שיש להם סמכות מקבילה (לדוגמא – רכוש, משמורת קטינים) הצד שפתח ראשון את התיק יכול לבחור את הערכאה שתדון בנושאים הקשורים לסמכות מקבילה.

זאת ועוד, כאשר התיק נפתח בבית דין רבני, על מגיש התביעה לעמוד במבחנים נוספים הקשורים להיות התביעה כנה, כרוכה ושהכריכה נעשתה כדין.

 

מה צריך להכין לקראת פתיחת תיק גירושין ברבנות?

פתיחת תיק גירושין ברבנות היא הליך שיש לנהוג בו בתבונה ובדרך המתאימה ביותר. עוד כאשר קיים אצלכם הרצון להתגרש מומלץ להכין את עצמכם לקראת פתיחת תיק גירושין ברבנות. מומלץ שתהיה לכם תמונה רכושית וכלכלית מלאה וכמובן שכל המידע והחומרים יהיו חוקיים.

מסמכים המתעדים את הזכויות שנצברו לאורך הנישואין, זכויות פנסיה, קרנות השתלמות, בעלויות בנכסי מקרקעין, חשבונות בנק, רכבים, זכויות דיגיטליות ועוד. ככל שמדובר בעילות גירושין, יש צורך להיערך מבעוד מועד בכדי שניתן יהיה להוכיח עילות גירושין. היקף המסמכים וההכנה תלויים בכל מקרה ומקרה.

כחלק מהכנה לקראת הליך גירושין מומלץ להיוועץ עם עורך דין לגירושין בכדי שתוכלו לקבל ממנו תמונה משפטית מלאה ומקיפה. בד בבד עם ההכנה לקראת פתיחת תיק גירושין ברבנות, חשוב לזכור שגירושין קטלניים הם גירושים שבהם כולם מפסידים.

כאשר מקבלים החלטה על פתיחת תיק גירושין הגיוני לסיים את הגירושין בהבנה והסכמה. חשוב ביותר שתהיה רגישות לילדים תוך מיקסום תועלת בני הזוג. פתיחת תיק גירושין היא צעד שיש לעשות אותו בתבונה ומתוך אסטרטגיה מובנית.

אין שום הגיון לגרום לפירוק תא משפחתי בהליכי כח תוך מתן החלטות שיפוטיות. בדרך כלל הליך מעין זה של פתיחת תיק גירושין חד צדדי, יכול להוביל להליך של פירוק שיתוף יוביל למינוי של כונס נכסים, למינוי שמאי, אקטואר ובמצב זה אנשי מקצוע רבים נהנים, "והמשלמים" הם בני הזוג.

במקום גירושין קטלניים, הגיוני היה לגרום לצדדים למיקסום תועלתם. בין אם באמצעות מגשר ובין אם במשא ומתן בין עורכי דין. בפתיחת תיק גירושין מומלץ להיות חכמים, לראות את טובת הילדים, לדאוג לסיים את מערכת הנישואין בכבוד כפי שידעתם להתחיל אותם. עורך דין לגירושין יכול מאוד לסייע להליך זה.

 

טיפים חשובים לפני פתיחת תיק גירושין

  • במקרה של סיכוי לשיקום הנישואין, חשבו על טיפול זוגי מותאם.
  • ככל שאין סיכוי לשלום בית, גיבוש אסטרטגיית גירושין מלאה ומדויקת.
  • איסוף ראיות. מסמכים. תיעוד.
  • הכרת מרוץ הסמכויות ופתיחת תיק גירושין
  • היוועצות עם עורך דין לגירושין
  • הכרת המצב המשפטי של הנושאים הקשורים בגירושין
  • בחינת מצב של גירושין בהסכמה לעומת ניהול הליכים
  • שימו את טובת הילדים לנגד עיניכם. תמיד.

 

פתיחת תיק גירושין

פתיחת תיק גירושין

 

עוד באותו נושא:

עלויות התרת נישואין 

רבים מהזוגות המתגרשים ומצויים בפני הליך של התרת נישואין מוצאים את עצמם בפני הליך מורכב עם שאלות רבות וביניהן: כמה עולה התרת נישואין?  מה העלויות

קרא עוד...
התרת נישואין טפסים

במשך שנים רבות זוגות ממוצא דתי מעורב, חסרי דת וזוגות חד מיניים בישראל, נתקלו בבעיה של ממש בבואם להתגרש. זאת משום שבישראל הסדרת המעמד האישי

קרא עוד...
התרת נישואין חד מיניים

בשנים האחרונות, הנושא של התרת נישואין חד מיניים תופס תאוצה בשיח הציבורי והמשפטי בישראל. הליך זה, המיועד לזוגות מאותו מין שנישאו בחו"ל ומבקשים להיפרד, מהווה

קרא עוד...
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 47 ביקורות
×
js_loader
a5
ערן עזרא – משרד עורכי דין ונוטריון
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ עם עורך דין >>