תפריט
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו!

03-6442224

הסכם גישור גירושין

נביא להלן הסברים מקיפים שעוסקים בסוגיות מרכזיות של תחום הגישור. בין כלל הסוגיות נפרט ונסביר על המושגים הבאים:

מה זה הסכם גישור?

יתרונות בולטים של הסכם גישור גירושין

איך להגיע להסכם גישור גירושין?

טופס הסכם גישור

הסדר גישור

האם מומלץ לחתום על הסכם גישור?

האם הסכם גישור גירושין בין בני זוג מחוייב באישור בית משפט?

מה העלויות שיש לקחת בחשבון לגבי הסכם גירושין?

האם כדאי לנסות להגיע להסכם גישור גירושין?

 

מה זה הסכם גישור, הסכמי גישור

הסכם גישור הוא מסמך שמסדיר את הכללים בהליך גישור. המדובר במסמך – חוזה – שנחתם בין מגשר לבין צדדים שבאים בפניו – מגושרים. יש מגוון סוגים של הסכם גישור אבל חשוב להבין שכללי הגישור והאתיקה זהים. הן המגשר והן הצדדים (המגושרים) צריכים לפעול בהתאם לכללי הנהוגים והמקובלים.

מן הראוי לחתום בתחילת גישור על הסכם גישור בכדי שיהיה ברור לצדדים טיבו של ההליך והכללים המרכזיים. עצם החתימה על הסכמי גישור משקפת את רצינות ההליך ואת המודעות של הצדדים לעניין. דוגמא להסכם גישור יכולה לכלול מעבר לכללים המקובלים גם את שכרו של המגשר ואף ניתן לחתום על הסכם שכר טרחה נפרד.

מה זה הסכם גישור גירושין

הסכם גישור גירושין זה מצב שבו צדדים (בני זוג) שעברו תהליך חותמים בסופו של הסכם גירושין. הסכם גירושין בין בני זוג מחויב באישורו של בית משפט או של בית דין הרבני בכדי שיינתן לו תוקף של פסק דין ויהיה מחייב. יש כאלו המכנים "הסכם גישור גירושין" כהסכם עליו חותמים הצדדים מול המגשר "כהסכם גישור". כך או כך, יש לחתום על המסמכים, להבין את תוכנם, ולפעול בהתאם לכללים המקובלים.

 

יתרונות בולטים של הסכם גישור גירושין:

  • הסכם גישור גירושין הינו סיום מחלוקות בין צדדים והבאתם לסיום מערכת היחסים שביניהם בצורה יפה ובהסכמה, תוך מחשבה על טובת הילדים.
  • הסכם גישור גירושין מאפשר מקסום התועלות הכלכליות של הצדדים.
  • הסכם זה, מאפשר לצדדים לנהל הידברות על כל נושא ונושא ומאפשר להם למצוא פתרונות יצירתיים שלא ניתן לבצע באמצעות ניהול הליך משפטי.
  • הסכמי גירושין שנחתמים בגישור, חוסכים לצדדים כספים רבים.
  • הסכם גישור גירושין חוסך לצדדים התדיינויות ממושכת, העלאת "כתבי טענות" אחד כלפי האחר ואף תשלום לאגרות בית משפט ומומחים.
  • בהסכם גישור גירושין המגשר מלווה את שני הצדדים הן במהלך הגישור, הן במהלך עריכת הסכם הגירושין והן במהלך הדיון בבית המשפט לצורך אישור ההסכם.

 

איך להגיע להסכם גישור גירושין?

יש מגוון דרכים להגיע להסכם גישור גירושין. ההליך יכול להתנהל באמצעות פנייה לגישור לפני כל הליך משפטי וההליך יכול להתבצע בזמן שמתנהלים תביעות בבימ"ש. את ההליך ניתן לבצע באמצעות באי כוח של הצדדים וניתן לבצע באמצעות מגשר גישור גירושין. מכאן, יש מגוון דרכים ומגוון צורות להגיע לכך. חשוב שייצג אתכם עורך דין אשר זהו תחום עיסוקו, שהינו מכיר את הדין ואת ההלכות המשפטיות בנושאים שעל הפרק.

ניתן להגיע להסכם גירושין בכל עת ובכל שלב, אך ככל ומעוניינים לעשות זאת באמצעות מגשר, חשוב שכל ההליך ינוהל באופן מוסכם מראשיתי ועד סופו. בחירת מגשר באופן מושכל תיעשה בשיתוף פעולה על ידי שני הצדדים. חשוב שפגישת ההיכרות תהיה משותפת ושכל ההליך ינוהל מתוך טוב טוב וחופשי.

 

טופס הסכם גישור

טופס הסכם גישור הינו בעצם הטופס שנחתם בתחילת ההליך בין המגשר לבין הצדדים עצמם. המדובר בטופס שהינו הלכה למעשה "הסכם כניסה" להליך שנקרא גישור. טופס זה או ליתר דיוק – "הסכם" מהווה את הסדרת התנאים של הליך הגישור.

דוגמא להסכם גישור יכולה להיות בסעיפים הבאים:

  • הצדדים להליך הגישור ישתפו פעולה עם מי שמנהל את הגישור.
  • הצדדים יפעלו בשיתוף פעולה ובתום לב.
  • הצדדים מתחייבים שלא לזמן את המגשר לעדות בבימ"ש.
  • הצדדים מתחייבים שלא לפעול לחשיפת מידע שהגיע בגישור.
  • הצדדים רשאים להתייעץ עם עו"ד במהלך הגישור או עם כל אדם אחר.
  • המגשר יכול מיוזמתו להפסיק את הליך הגישור ממגוון סיבות, וביניהן, אם מצא שיש טעם בכך מבחינה מקצועית.
  • כל אחד מהצדדים רשאי להפסיק את הגישור – לאחר מסירת הודעה מתאימה לצד האחר ולמגשר.
  • כחלק מחובותיו של המגשר – הוא לא ינהל הליך גישור ככל שיש לו ניגוד עניינים, אלא אם הדבר חשוף בפני הצד האחר וכל הצדדים חותמים על הסכמה זו. בסמכות המגשר לפגוש כל צד בנפרד ואף את הצדדים יחד, על פי שיקול דעתו המקצועית.
  • המגשר לא ייתן בעתיד לאף צד שירות משפטי באותו עניין שעסק בו בגישור.
  • הליך הגישור וסדר הזמנים והפגישות ייקבעו על ידי המגשר.

 

הסדר גישור

הסדר גישור הוא מצב בו הצדדים חותמים בסיומו של ההליך על הסכם.  המדובר בהסדר שנחתם בין הצדדים – חוזה בכתב – אשר מועלים בו כל ההסכמות של הצדדים במסגרת אותו הסדר. בפתיחתו של הסדר גישור:

  • כל פרטי התיק אשר הופנו מבית המשפט, לרבות שמות הצדדים ותעודות הזהות שלהם, שם בית המשפט ופירוט מספר התיק.
  • מציינים בהסדר גישור את מקור ההפניה – לדוגמא שהצדדים הופנו להליך הגישורי וזומנו לפגישת מהו"ת.
  • מציינים בהואיל נוסף שבסוף ההליך הסכימו הצדדים ליישוב המחלוקות בגישור.
  • מציינים בדרך כלל סעיף היעדר תביעות – שבמסגרת אותו הליך יש סילוק מלא של כל טענות הצדדים האחר כלפי השני ואז מפרטים במסגרות אותו ההסכם את כל פרטי ההסדרה מכל מין וסוג.
  • ככל והתיק הופנה מטעם בית המשפט, אזי הצדדים יבקשו מבית המשפט ליתן לאותו הסכם גישור "הסדר גישור" תוקף של פסק דין.

 

שאלות ותשובות בנושא הסכם גישור גירושין

מן הראוי שהנושאים הקשורים בהליך הגישור, לרבות הכללים הרלוונטיים, אופן הפסקת הגישור וכיוצ"ב יהיו מוסדרים בהסכם גישור ולכן מומלץ לחתום על הסכם גישור. 

כל הסכם גירושין בין בני זוג מחוייב באישור של הערכאה השיפוטית (בית משפט או בית הדין הרבני) וקבלת תוקף של פסק דין. 

העלויות של הסכם נחלקות לשניים – תשלום אגרה – לבית משפט לענייני משפחה או לבית הדין הרבני בגין אישור ההסכם, והתשלום האחר הינו – שכר טרחה לעורך דין או מגשר לעריכת הסכם גירושין. 

כן. זה מאפשר לצדדים להישאר בקשר טוב, מאפשר להגיע להסכמות רחבות וכוללות ומאפשר למקסם תועלות כלכליות – כאשר ראיית טובת הילדים תמיד עומדת לנגד עיני הצדדים.

 

הסכם גישור גירושין

הסכם גישור גירושין

עוד באותו נושא:

יתרונות בגישור

גירושין הם תהליך מורכב ומאתגר, המלווה ברגשות מעורבים. בנסיבות אלו, הליך גירושין בבית משפט יכול להיות ארוך, יקר ומייגע, ולגרום לנזק רב לבני הזוג ולילדיהם.

קרא עוד...
תפקיד המגשר

מצאתם את עצמכם מסובכים בסכסוך ירושה או מתמודדים עם המורכבות של גירושין? הליך הגישור מציע דרך ראויה ומומלצת לפתרון המחלוקות. במסגרת מאמר זה נבהיר את

קרא עוד...
עורך דין גישור

אחת הדרכים הנפוצות לפירוק נישואין בישראל היא באמצעות הליך גישור גירושין. בתהליך זה הצדדים עובדים עם מגשר ניטרלי כדי להגיע להסכם גירושין שמקובל על שניהם,

קרא עוד...
חוק גישור חובה

חוק הסדר התדיינויות בסכסוכים משפחתיים נחקק בשנת 2014 ונכנס לתוקפו בשנת 2016. דבר חקיקה זה מוכר בישראל גם כ"חוק גישור חובה" ובמדריך הבא נסביר אודותיו

קרא עוד...
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 47 ביקורות
×
js_loader
a5
ערן עזרא – משרד עורכי דין ונוטריון
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ עם עורך דין >>