תפריט
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו!

03-6442224

עורך דין עריכת צוואה

למרות שכל אדם בישראל יכול לפי החוק לנסח צוואה בכוחות עצמו וכראות עיניו, כאשר הטיפול בנושא מתבצע ללא ליווי משפטי מקצועי מטעם עורך דין עריכת צוואה, נוצר פתח לסכסוכי ירושה קשים. מכאן שהדרך הטובה ביותר להבטיח את התממשות רצון המוריש, היא להסתייע בתהליך עריכת הצוואה בעורך דין מנוסה לענייני צוואות וירושות שיוכל להבטיח שהמסמך מנוסח באופן הוגן, חוקי ומחייב.

 

למה קריטי להסתייע בעורך דין עריכת צוואה כאשר מכינים צוואה?

חוק הירושה בישראל, מכיר ב- 4 דרכים עיקריות לעריכת צוואות:

  1. עריכת צוואה בכתב-יד
  2. עריכת צוואה בפני עדים
  3. עריכת צוואה מול רשות
  4. עריכת צוואה בעל-פה

 

הבחירה באיזו מן הדרכים הללו הצוואה תיערך בפועל, נתונה לשיקול דעתו של המצווה. יחד עם זאת, הצוואה חייבת להיערך בהתאם להוראות החוק כדי שתהיה ברת תוקף משפטי מחייב ותבטיח שהרכוש של המצווה אכן יחולק בין יורשים הנבחרים, כפי שביקש המנוח.

כדי להבטיח את חוקיותה ותקפותה של הצוואה, קריטי להסתייע בשירותיו של עורך דין עריכת צוואה בתהליך הכנתה. בנוסף, בכוחו של עו"ד עריכת צוואה מנוסה, גם להקטין מראש את הפוטנציאל להגשת התנגדויות לצוואה, באמצעות נקיטת צעדים רלוונטיים בתהליך הכנת המסמך.

 

כך עו"ד עריכת צוואה יסייע להבטיח שצוואתכם תהיה חוקית ובעלת תוקף מחייב

יצירת צוואה היא תהליך חשוב שיכול להשפיע רבות על אופן חלוקת הנכסים שלכם לאחר פטירתכם. בעבר חשבו שרק אנשים בעלי היקף רכוש גדול במיוחד או מורישים שמעוניינים בחלוקה שאינה שוויוניות של עיזבונם, צריכים להיעזר בעורך דין לצורך עריכת צוואה. עם זאת, כיום מומלץ לכל אחד לעבוד עם עורך דין עריכת צוואות בעל מוניטין, על מנת לוודא שהצוואה כתובה ומבוצעת כהלכה וללא כל פגם שעלול להוביל לאתגרים באכיפתה.

עורכי דין שתחום ההתמחות העיקרי שלהם הוא עריכת צוואות ותכנון עיזבונות, בקיאים ביצירת צוואות מדויקות הניתנות להגנה משפטית, שספק אם תהיינה חשופות לאתגרים במהלך מימושן.
לעו"ד המתמחים בנושא, ישנם הידע והניסיון המיוחדים הנדרשים כדי להבטיח שהצוואה שלכם כתובה כהלכה ומוגנת היטב.

עבור מורישים מבוגרים, עורך דין לעריכת צוואה ידאג להערכה רפואית שתלווה את הצוואה כראיה לתקפותה. לא ניתן לעשות זאת לבד והתהליך מורכב יותר ממה שנראה. עבודה עם עורך דין בקיא בניסוח צוואות, לעומת זאת, מגדילה את הסבירות לכך שהצוואה תוצא אל הפועל על פי רצונו של המוריש, בבוא העת. יש פעמים בהם יידרש אף צילום ווידאו במהלך החתימה על הצוואה. כל מקרה לגופו.

 

איך עורך דין עריכת צוואות יכול לסייע להגן על הצוואה?

עורך דין טוב לעריכת צוואות יכול לשמור על האינטרסים של המצווה ולהגן על צוואתו, על ידי:

  1. עיון בצוואה: עורך הדין יבחן היטב את הצוואה על מנת לאשר את תוקפה המשפטי ולוודא שהיא מתיישבת עם רצונו של המנוח. כמו כן, תיבחן השאלה אם הצוואה נערכה בהתאם לקריטריונים הקבועים בחוק, כגון נוכחות עדים בעריכתה צוואה בכתב ויכולתו של המוריש ליצור צוואה בהיבטי כשירות משפטית.
  2. ציפייה להתנגדויות פוטנציאליות: עורך הדין יוכל לצפות את כל האתגרים הפוטנציאליים שעלולים להתעורר במהלך מימוש הצוואה ולנקוט בצעדים להגנה יזומה על הצוואה בעת עריכתה.
  3. איסוף ראיות תומכות: עורך הדין יאסוף ראיות המחזקות את תקפות הצוואה, כגון הצהרות עדים, מסמכים רפואיים ומסמכים נוספים המוכיחים את כוונתו וכשירותו של המוריש לערוך צוואה.

 

לסיכום, עורך דין צוואות יכול להעניק ייצוג משפטי, הכוונה וליווי בהגנה על הצוואה בעת עריכתה וכן במועד מימושה, ולוודא כי צוואתו של הנפטר תתבצע ובנוסף שזכויותיהם והאינטרסים של היורשים מוגנות לאורך כל התהליך.

 

טיפים למציאת עורך דין טוב לעריכת צוואה

כדי לאתר עורך דין מוסמך ואמין לעריכת צוואות, יש לנקוט במספר צעדים עיקריים:

  • חפשו המלצות ממקורות מהימנים, כגון חברים, משפחה או אנשי מקצוע אחרים.
  • ערכו חיפוש מקוון אחר עורכי דין לעריכת צוואות ותכנון עיזבון וקראו ביקורות מלקוחותיהם בעבר.
  • קבעו מפגשי התייעצות עם מספר עורכי דין המתמחים בעריכת צוואות כדי לקבוע איזה מהם הוא המתאים לכם ביותר.
  • ודאו כי מדובר בעורך דין בעל רישיון והסמכות רלוונטיות, על ידי בחינת רישיונו לעריכת דין, השכלתו, הניסיון וחברותו בארגונים מקצועיים.
  • חפשו עורך דין עריכת צוואה בעל מוניטין, ניסיון רב בטיפול בתיקים דומים לשלכם ורקורד מוכח של הצלחה בתחומו.

 

לסיכום, בבואכם למצוא עורך דין לענייני צוואות ועריכתן, חשוב ביותר למצוא עורך דין בעל המקצועיות והניסיון הדרושים לטיפול בעריכת הצוואה שלכם בצורה יעילה ומקצועית. לצורך כך, מומלץ לשאול שאלות ולבקש הסבר ברור על התהליך הצפוי לכם בעבודה מול עורך הדין והדרכים שבהן הוא יפעל על מנת להבטיח כי צוואתכם תהיה חוקית, הוגנת ומוגנת כהלכה.

 

חשיבות הפנייה לעורך דין עריכת צוואה – סיכום

עורך דין עריכת צוואה הוא עורך דין לענייני משפחה המסייע ליחידים להכין מסמך צוואה שיקבע מראש איך יחולקו רכושם ונכסיהם לאחר לכתם. ניתן אף לסייע בעריכת צוואה הדדית שמשמעותה – צוואה לבני זוג שהינה הדדית וחלות עליה הוראות ספציפיות בדין.

עו"ד דיני משפחה המספק שירותי עורך דין ירושות וצוואות ממלא תפקיד חיוני בסיוע לאנשים המעוניינים לתכנן את חלוקת נכסיהם בין היורשים שלהם ופועל כדי ליצור מנגנונים אשר יבטיחו שרצונותיהם של המצווים יתבצעו לאחר מותם. לאור מורכבות העניין, חיוני לבחור את עורך הדין המתאים לטפל בעניינים עדינים אלו.

עו"ד ערן עזרא מעניק ליווי משפטי מקצועי ומקיף בעריכת צוואות, הגשת בקשות לצווי ירושה או צווי קיום לצוואות, ביצוע צווי ירושה, טיפול בענייני רישום הקשורים לצוואה, שמירה על צוואות, הגנה על הצוואה, טיפול בהתנגדות לצוואות, גישור בסכסוכים בין יורשים וכל עניין אחר הקשור לתכנון ומימוש עיזבונות וצוואות.

לכל מידע נוסף, ניתן לפנות למשרדו של עו"ד ערן עזרא בטלפון – 03-644-2224.

 

שאלות ותשובות בנושא עורך דין עריכת צוואה

עריכת צוואה בעזרת עורך דין העוסק בהכנת צוואות, היא חשובה מאין כמוה. זאת משום שלעורכי דין לעריכת צוואות יש את הידע המקצועי והניסיון הנחוצים על מנת להבטיח שהמסמך מחייב מבחינה משפטית ועומד בכל הדרישות הנדרשות להוצאתו מן הכוח אל הפועל, בבוא היום. עו"ד צוואה יכול גם לספק הדרכה בנושאים משפטיים מורכבים, לייעץ לגבי השלכות מס פוטנציאליות בהקשר למימוש הצוואה, ולוודא שרצונותיכם מבוטאים כהלכה ומובנים בבירור מנוסח המסמך. על ידי עבודה עם עורך דין צוואות מנוסה, תוכלו להימנע מבעיות פוטנציאליות ולהבטיח שהנכסים שלכם יחולקו על פי רצונכם המדויק לאחר פטירתכם.

שכר טרחת עורך דין עריכת צוואה יכול להשתנות בהתאם למורכבותה של הצוואה הנערכת. יש מקרים בהם מדובר בצוואה יחסית פשוטה ויש מקרים בהם הצוואה נדרשת לכלול מנגנונים על נכסים בהיקף גדול ו/או הוראות חלוקה מורכבות והעלות של שכר טרחת עורך הדין הינה בהתאם להיקף העבודה. 

עלות שירותיו של עורך דין לעריכת צוואה, יכולה להיות מושפעת ממספר גורמים, המשליכים על מורכבות הצוואה, לרבות מספר הנכסים המטופל בצוואה, ריבוי חשבונות בנק, עסקים, מניות ונכסים אחרים שיש לטפל בחלוקתם באמצעות המסמך ועוד. ככל שהצוואה והוראות החלוקה מורכבות יותר, כך נדרשת עבודה רבה יותר על ידי עורך הדין, מה שמוביל לעלייה במחירו. 

כדי למצוא עורך דין עריכת צוואה טוב, כדאי להתחיל בבקשת המלצות מחברים ובני משפחה, חיפוש באינטרנט אחר משרדי עורכי דין מוכרים וקריאת ביקורות מלקוחות עבר. מומלץ לבדוק את ההשכלה והרישוי של עורך הדין והניסיון שלו בעריכת צוואות. מומלץ לבחור עורך דין בעל הניסיון והמקצועיות הנדרשים לעריכת הצוואה. 

נאמן בצוואה הוא אדם אשר מתמנה באופן של נאמנות על נכסי העיזבון או על חלקם. לעיתים, כאשר יש ילדים קטינים, עורך הצוואה מעוניין שמי שיהיה אחראי על נכסי העיזבון של הקטינ/ים הוא נאמן (על פי רוב מי מבני המשפחה שהוא עצמו בוחר) אשר מחזיק בנאמנות את נכסי הקטינים עד הגיעם לגיל שבו ינקוב המצווה. עם הגיעם של הקטינים לגיל בו נקט המצווה, ימסור הנאמן לקטינים את חלקם בעיזבון.

 

עורך דין עריכת צוואה

עורך דין עריכת צוואה

עוד באותו נושא:

עורך דין התנגדות לצוואה

לאחר מותו של אדם קרוב, ייתכן שתתעורר מחלוקת בנוגע לצוואתו. במקרים אלה, ייתכן שתצטרכו לשקול הגשת התנגדות לצוואה. הליך זה מורכב ודורש ידע משפטי נרחב,

קרא עוד...
תצהיר התנגדות לצוואה

מותו של אדם קרוב הוא אירוע קשה ומטלטל. לצד הצער והאבל, נאלצים בני המשפחה להתמודד גם עם עניינים משפטיים ובירוקרטיים, ביניהם קיום צוואה. בחלק מהמקרים

קרא עוד...
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 47 ביקורות
×
js_loader
a5
ערן עזרא – משרד עורכי דין ונוטריון
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ עם עורך דין >>