תפריט
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו!

03-6442224

הסכם גירושין בלי ילדים

עורך דין ערן עזרא

עודכן לאחרונה בתאריך 10/16/2023

גירושין הם תהליך מורכב ומאתגר, גם כאשר אין ילדים משותפים, היות וגם במקרים הללו, בני הזוג עדיין צריכים להגיע להסכמות בנושאים רבים, כגון חלוקת הרכוש, דמי מזונות זמניים, הסדרת הגט ונושא הכתובה. הסכם גירושין בלי ילדים הוא כלי חשוב המסייע להגיע להסכמות אלו בצורה מסודרת ויעילה ולכן בשורות הבאות נדון בו בהרחבה.

הסכם גירושים הוא עניין שמכיל נושאים רבים שיש לפתור. יחד עם זאת, כשאין לבני הזוג ילדים – "הסכם גירושים ללא ילדים" יכול להיות משימה לא מורכבת. חשוב ליתן את הדעת אם יש רכוש משותף ו/או חובות ובמידה והתשובה חיובית, יש להסדיר את כל הנושאים הללו.

ברי, כי יש נושאים נוספים בין בני זוג שנשואים כדת משה וישראל כמו לדוג: כתובה, מזונות אישה וכו', אך באופן עקרוני, במידה ובני הזוג מעוניינים להתגרש, ואין ביניהם מחלוקות, יש להיוועץ עם עורך דין העוסק בתחום בכדי שיערוך לכם הסכם מקיף, שיכלול את כל הנושאים שיכולים להתעורר בעתיד ובכך להביא לסיום נקי של פרק הנישואין.

כאמור, בשל העובדה שאין ילדים – הסכם גירושים ללא ילדים יהיה פשוט יותר ולא יכלול את נושא המשמורת, הסדרי ראייה, מזונות קטינים ועוד. האתר מכיל דוגמאות להסכמי גירושים ללא ילדים ולהסכמי גירושין עם ילדים. חשוב לשים לב שההסכמים מכילים את העקרונות הכלליים ולא מומלץ להכינם ללא עורך דין.

 

מהם הנושאים שאליהם צריך להתייחס בעריכת הסכמי גירושין ללא ילדים?

הנושאים העיקריים שאליהם צריך להתייחס בעריכת הסכמי גירושין ללא ילדים הם אלו:

פסק דין לגירושין, סידור הגט וסוגיית מזונות אישה

סידור הגט הוא טקס המתקיים בבית דין רבני ומסמל את סיום הנישואין בין בעל לאשתו, בקרב בני זוג יהודים. מאחר ובקרב זוגות יהודים סידור הגט הוא הדרך היחידה לסיים את הנישואין באופן פורמלי בנסיבות נורמטיביות, הסכם הגירושין צריך לכלול התחייבות של הבעל לתת גט לאישה. במידה והבעל מסרב לתת גט, האישה יכולה להגיש תביעה בנושא לבית הדין הרבני ולתבוע מכוח "הכתובה" גם תשלומי מזונות אישה מבעלה.

 

חלוקת הרכוש

הכלל הקובע בישראל הוא שכל הרכוש שנצבר במהלך הנישואין (נכסי  מקרקעין, כלי רכב, זכויות סוציאליות, מיטלטלין וכל נכס אחר או התחייבות שנצברו בתקופת הנישואין) – הוא רכוש משותף לבני הזוג שיחולק בצורה שווה בין הצדדים בגירושין, גם אם הוא רשום על שם אחד מבני הזוג. זאת למעט נכסים שהועברו בלעדית כמתנה או כירושה לאחד הצדדים בלבד ולא הוכחה כוונת שיתוף בהם. יחד עם זאת, בהסכם הגירושין ניתן לחלק את הרכוש באופן שווה או באופן אחר, בהתאם להסכמת בני הזוג.

 

כתובה

הכתובה היא מסמך משפטי המגדיר את זכויות האישה בעת גירושין. הכתובה כוללת בדרך כלל סעיף המחייב את הבעל לשלם לאישה סכום כסף במקרה של גירושין.

 

זכויות סוציאליות

במסגרת הסכם גירושין חשוב להסדיר גם את חלוקת הזכויות הסוציאליות שנצברו בין בני הזוג לאורך תקופת הנישואין, כגון פנסיה, קופות גמל, קרנות השתלמות, ביטוח מנהלים, דמי הבראה וזכויות סוציאליות אחרות.

 

חובות

במסגרת הסכם גירושין ניתן להסכים על חלוקת חובות, כגון משכנתא, הלוואות וחובות אחרים שנצברו בין בני הזוג לאורך הנישואין.

 

הסכמות שהושגו במסגרת הסכם ממון

הסכם ממון הוא הסכם משפטי המגדיר את חלוקת הרכוש במקרה של גירושין. הסכם ממון יכול להיחתם לפני הנישואין או לאחריהם. בהסכם הגירושין יש להתייחס גם להסכמות אשר הושגו במסגרת החתימה על הסכמים קודמים בין הצדדים, לרבות הסכם הממון.

בכל מקרה, מומלץ להתייעץ עם עו"ד דיני משפחה מנוסה לפני עריכת הסכם גירושין. עורך הדין יסייע לבני הזוג להגיע להסכמות הוגנות ומועילות לשניהם, ויבטיח שהסכם הגירושין יהיה כתוב בצורה ברורה ומדויקת.

 

הסכם גירושין בלי ילדים ׁ – סיכום

הסכם גירושין בלי ילדים הוא הסכם הנערך בין בני זוג העומדים להתגרש, כאשר אין להם ילדים משותפים. הסכם זה מגדיר את תנאי הגירושין, כגון חלוקת הרכוש, מזונות אישה, סידור גט ונושאים נוספים.

הסכם גירושין בלי ילדים הוא כלי חשוב המסייע לבני הזוג לסיים את הליך הגירושין בצורה מסודרת ויעילה. הסכם זה יכול למנוע מחלוקות עתידיות בין בני הזוג ולסייע להם להתחיל את חייהם החדשים בצורה חלקה יותר, אולם לשם כך, מומלץ להסתייע בשירותיו של עורך דין לענייני משפחה המוסמך בתור עורך דין לענייני גישור, בתהליך עריכתו.

 

שאלות ותשובות בנושא הסכם גירושין בלי ילדים

בישראל, הכלל הקובע הוא שכל הרכוש שנצבר במהלך הנישואין הוא רכוש משותף, גם אם הוא רשום על שם אחד מבני הזוג בלבד. עם זאת, בני הזוג יכולים להסכים על חלוקת רכוש אחרת בגירושין, בהתאם לנסיבות הספציפיות שלהם וצרכיהם. פירושו כי במסגרת הסכם הגירושין ניתן לקבוע חלוקה שווה של הרכוש בין בני הזוג, חלוקה בהתאם לתרומה של כל צד למשק הבית ולכלכלת המשפחה, או חלוקה של הרכוש בהתאם לצרכים של כל צד.

הנושאים העיקריים שאליהם צריך להתייחס בעריכת הסכם גירושין בלי ילדים הם סידור הגט, חלוקת הרכוש בין בני הזוג, תשלום דמי מזונות אישה ובמידת הצורך ככל שמדובר בבני זוג יהודים – גם נושא הכתובה, הסדרת חובות והתייחסות לסעיפים שעוגנו מראש במסגרת הסכם הממון, באם נערך הסכם כזה בין הצדדים בתחילת הנישואין או לקראתם.

עריכת הסכם גירושין בלי ילדים היא בדרך כלל פשוטה יותר מעריכת הסכם גירושין עם ילדים. הסיבה לכך היא שנושאים רבים, כגון משמורת על ילדים, הסדרי ראייה וחלוקת מזונות ילדים, אינם רלוונטיים במקרה של גירושין בלי ילדים. עם זאת, גם במקרה של גירושין בלי ילדים, ישנם מספר נושאים מורכבים שיש לקחת בחשבון, כגון חלוקת הרכוש, תשלומי מזונות לאישה, מימוש הכתובה וסידור הגט. על כן, גם במקרה זה, מומלץ להיעזר בשירותי עו"ד דיני משפחה וגירושין טוב.

עריכת הסכם גירושין יכול להיות תהליך מורכב (כל מקרה לגופו), גם כאשר אין ילדים משותפים. הסכם גירושין צריך לכלול את כל הנושאים בקשורים לגירושין – לרבות חלוקת הרכוש, מזונות אשה, כתובה, מתן גט ועוד. בהתחשב בכך, הסכם גירושין כתוב בצורה לא נכונה עלול לגרום לבעיות רבות בעתיד, כגון מחלוקות בין בני הזוג, הליכים משפטיים ארוכים ויקרים ועוד. על כן, מומלץ להסתייע בשירותי עורך דין דיני משפחה בעלי ניסיון בעריכת הסכם גירושין, גם כאשר אין ילדים משותפים. עורך הדין יוכל לסייע לבני הזוג להגיע להסכמות הוגנות ומועילות, ויבטיח שההסכם יהיה כתוב בצורה ברורה ומדויקת שתקים לו תוקף משפטי מחייב.

 

הסכם גירושין בלי ילדים

הסכם גירושין בלי ילדים

עוד באותו נושא:

כונס נכסים בגירושין 

במסגרת הליך גירושין בין בני זוג, אחד הנושאים הטעונים ביותר הוא חלוקת נכסי המשפחה ומכירת הדירה המשותפת. כאשר שוררים סכסוך ואי הסכמה עמוקים בין בני

קרא עוד...
הסכם גירושין

הסכם גירושין הוא מסמך משפטי חשוב ביותר הקובע את תנאי הפרידה בין בני זוג גרושים. ההסכם מסדיר נושאים כגון חלוקת רכוש משותף, משמורת ילדים, מזונות,

קרא עוד...
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 47 ביקורות
×
js_loader
a5
ערן עזרא – משרד עורכי דין ונוטריון
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ עם עורך דין >>