תפריט
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו!

03-6442224

הגירת ילדים לחו"ל

יש מצבים בהם אח ההורים מעוניין להגר עם הילדים לחו"ל ואחד ההורים מעוניין להישאר להתגורר עימם בישראל. מצבים אלו מורכבים ובפרט לאור ההשלכות שיכולות להיות לכך על הקשר של כל הורה עם הילדים.

תביעת הגירה תיבחן לאור טובתם של הילדים. זה הדבר העיקרי והחשוב בנושא של הילדים. בתי המשפט בוחנים כל מקרה לגופו ולנסיבותיו. "טובת הקטין" הוא מושג רחב וכללי ובתי המשפט יוצקים תוכן למושג זה בכל מקרה ומקרה תוך כדי עיצוב קריטריונים ליישומו במקרה שבפניהם.

בפסיקה הותוו מספר קריטריונים כלליים שיילקחו בחשבון לגבי הנושא "טובת הקטין". דעתם של הילדים חשובה. ככל שהילדים בגירים יותר, כך תילקח בחשבון במידה רבה יותר דעתם. איכות הקשר בין הילד לבין כל הורה מההורים.

היכולת לשמירת הקשר בין הילדים לבין כל אחד מההורים – ולהורה שאין המשמורת בידיו, ככל ותאושר הגירתם. הנכונות של כל אחד מההורים לסייע בשמירת הקשר לבין הילדים. זאת ועוד, יש שיקולים נוספים אשר ייבחנו בכל מקרה ומקרה.

זאת ועוד, סוגיית הנושאים הקשורים לקטינים, לרבות זמני שהות וכיוצ"ב – קשורה קשר ישיר גם עם נושא ההגירה. מינוי מומחים בנושא הגירת ילדים לחו"ל: על פי רוב, במקרים של תביעות הגירה, בתי המשפט ימנו מומחים בנוגע לשאלות העוסקות בטובת הקטין.

חוות דעת מומחה מאוד מסייעת לבית המשפט בבואו להכריע בשאלות הקשורות לטובת הקטין ולכל נושא סוגיית ההגירה. לחוות של מומחה יש חשיבות מהטעמים שהם גורם בעל יכולת מקצועית וגורם ניטראלי לעומת ההורים שהם צדדים נגדיים לתהליך.

המומחים יבדקו במסגרת חוות הדעת נושאים שונים הקשורים לסוגיית ההגירה, וביניהם, את יכולת הקטינים לבצע את המעבר הדרוש ואת הקשרים בין ההורים לבין הילדים וסוגיית שמירת הקשר. בנוסף, הם יבדקו את כל הנסיבות הספציפיות של אותו מקרה שיעמוד בפניהם.

על פי רוב, בית המשפט יאמץ את המלצות המומחים שמונו על ידו. רק במקרים חריגים – וכאשר קיימים טעמים נכסים ובעלי משקל ממשי המצדיקים סטיה מאותה ההמלצה של המומחה יחרוג בית המשפט מאימוץ המלצת המומחה.

בנסיבות הללו – יש חשיבות רבה לכל סוגיית המומחה, לנושא המסמכים שיעמדו בפני המומחה, לצווים הקשורים בניהול ההליך, בין אם לצווי גילוי מסמכים ובין אם לצווים אחרים הקשורים בכך. חשוב להיוועץ עם עורך דין בטרם תחילתו של הליך משפטי בסוגייה זו בכדי לבחון את האפשרויות השונות.

משרדו של עורך דין ערן עזרא מתמחה הן בסוגיות הקשורות לדיני הגירת ילדים לחו"ל והן בכל הנושאים הקשורים לסוגיות קטינים.

עוד באותו נושא:

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 47 ביקורות
×
js_loader
a5
ערן עזרא – משרד עורכי דין ונוטריון
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ עם עורך דין >>