תפריט
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו!

03-6442224

עורך דין ירושה

מאז ומעולם, נושאים ממוניים הובילו ליצירת סכסוכים מרים בין אנשים. הדבר אינו שונה כשמדובר בענייני ירושה, הנוגעים לחלוקת רכוש וכספים אשר היו בבעלותו של אדם שהלך לעולמו, בין בני משפחתו. במאמר הבא, עורך דין ערן עזרא יסביר אודות השירותים הנפוצים שניתן לקבל ממשרדי עורכי דין לענייני ירושה ועיקרי הנושאים שחשוב לתת עליהם את הדעת כשמחפשים עורך דין ירושה טוב.

 

מדוע בחירת עורך דין ירושה מהווה החלטה כל כך קשה?

עורך דין לענייני ירושה הוא עו"ד דיני משפחה המתמחה בסיוע ליחידים בחלוקת רכושם ונכסיהם לאחר פטירתם. זה כולל עריכת צוואות ועיון בהן כדי לוודא שהן ברורות ומחייבות מבחינה משפטית, וכן ייעוץ ללקוחות כיצד לטפל בחלוקת הרכוש שנרכש לאחר כתיבת הצוואה. במקרים בהם אין צוואה, עורך דין לענייני ירושה יכול לסייע גם ליורשים פוטנציאליים לנווט את ההליך המשפטי לקבלת צו ירושה.

מאחר ועורך דין לענייני ירושה ממלא תפקיד מכריע בסיוע ליחידים בתכנון חלוקת נכסיהם בין יורשיהם וביצירת מנגנונים שיבטיחו בסבירות גבוהה שהרצונות שלהם יתממשו לאחר פטירתם, חשוב כל כך לבחור בעורך הדין הנכון להסדרת הנושאים הרגישים הללו.

מהם השירותים הנפוצים הניתנים על ידי עורכי דין לענייני ירושה?

עו"ד ירושה בישראל מספק בדרך כלל את השירותים הבאים: ייעוץ ללקוחות בענייני צוואות וירושה בהתאם להוראות החוק בנושאים אלו, סיוע בעריכת צוואות חוקיות והגנה עליהן, ייצוג לקוחות בהליכי קיום צוואה או צו ירושה, ייעוץ בחלוקת נכסים בהתאם לדיני הירושה, סיוע בהעברת רכוש ונכסים אחרים למוטבים, ייעוץ בנושאים הקשורים למיסי ירושה ושיקולים כספיים נוספים, ייצוג לקוחות בסכסוכים הקשורים בירושה, כגון הגשת התנגדות לצוואה או הסתלקות מירושה וכיוצא באלו.

מדוע כה חשוב להיעזר בשירותיו של עו"ד ירושה לניסוח צוואה?

צוואה היא מסמך משפטי בו אדם מפרט מי יירש את רכושו ונכסיו (קרי, את עיזבונו) לאחר מותו. החוק בישראל קובע כי ההחלטה לערוך צוואה ולמי להוריש נכסים היא בידי הפרט, ועל הצוואה לשקף את רצונו של האדם במועד בו יכל לקבל החלטות בדעה צלולה.

חוק הירושה הישראלי, מכיר בארבע דרכים לעריכת צוואה: צוואה בכתב יד, צוואה בעדים, צוואה בפני רשות וצוואה בעל פה. הבחירה באיזו דרך לערוך את הצוואה נתונה לחלוטין בידי המוריש. אולם חשוב לציין גם כי רק צוואה הנערכת על פי הוראות החוק יכולה להבטיח שחלוקת רכושו של אדם תיעשה על פי רצונו לאחר מותו. עורך דין צוואות מיומן יכול לנסח צוואה כזו שתוכל לעמוד גם בכל התנגדות עתידית.

מנגד, אם אדם לא ערך צוואה במהלך חייו, רכושו יחולק על פי חוק הירושה לפי דין, ולא בהכרח בין האנשים שברצונו להוריש להם את עיזבונו. זוהי סיבה נוספת לכך שמומלץ להיוועץ בעורך דין צוואות, המתמחה בתחום זה, על מנת לסייע בעריכת צוואה.

חשיבות הפנייה לעורך דין לענייני ירושה לעריכת צוואה חוקית וברת תוקף משפטי מחייב

עריכת צוואה היא משימה מכרעת שיכולה להיות בעלת השפעה משמעותית על חלוקת הנכסים שלכם. בעבר חשבו שרק בעלי רכוש בחלוקה לא אחידה צריכים להתייעץ עם עורך דין לצורך עריכת צוואה. עם זאת, כיום מומלץ לכל אחד לעבוד עם עורך דין ירושות טוב על מנת לוודא שהצוואה כתובה ומבוצעת כהלכה, ונטולת פגמים שעלולים להוות פתח להגשת התנגדויות למימושה.

עורכי דין לענייני צוואות וירושות, מתמחים בעריכת צוואות ובהגנה עליהן, וכן בייצוג בהתנגדויות לצוואות. יש להם את המומחיות והניסיון להבטיח שהצוואה שלכם תקינה ומוגנת מבחינה משפטית.

כאשר המוריש הוא אדם מבוגר, עורך הדין יכול גם לדאוג לצירוף חוות דעת רפואית שתתמוך בצוואה. לא ניתן לבצע פעולות כאלו באופן עצמאי, והתהליך אינו פשוט כפי שהוא עשוי להיראות. אולם ליווי מעורך דין צוואות טוב בעת עריכת הצוואה יכול להגדיל את הסיכוי לקיום הצוואה כלשונה.

 

כיצד עורך דין ירושה יכול לסייע להתמודדות עם סכסוכי יורשים?

כשאדם נפטר ללא צוואה, בני משפחתו עלולים למצוא את עצמם בסכסוכים על חלוקת רכושו. במקרים אלו, יורשים פוטנציאליים עשויים לפנות לסיוע משפטי ולבית המשפט כדי לתבוע את זכותם לרשת חלק מרכושו של הנפטר. החוק קובע בדרך כלל כי יש לחלק את רכושו של אדם שווה בשווה בין בן/בת זוגו, שיקבלו 50% מהרכוש, לבין ילדיו, שיקבלו את 50% הנותרים. עם זאת, ישנם חריגים רבים לכלל זה ולא תמיד מדובר בתהליך פשוט.

לדוגמא, אם בן הזוג אינו נשוי כחוק למנוח והקשר אינו נחשב כנישואים "כדת וכדין", ייתכן שיהיה עליהם להוכיח כי היו ידועים בציבור. בנוסף, יורשים מסוימים עשויים לטעון שניתנה הבטחה בעל פה לנכס מסוים בעוד שאחרים עשויים לטעון שיש למכור את הנכס ולחלק ביניהם את התמורה. עורך דין לענייני ירושה יכול לעזור לנווט בסוגיות משפטיות מורכבות אלו ולספק הנחיות כיצד לפעול בצורה הטובה ביותר.

 

האם יש צורך בסיוע מטעם עו"ד ירושה בהגשת התנגדות לצוואה?

מומלץ לפנות לעורך דין בעת ​​ניסיון לפסול צוואה שכן התהליך עשוי להיות מורכב ודורש פרשנות של כוונת המנוח. הדרך היחידה לפסול צוואה בישראל היא באמצעות הגשת התנגדות לצוואה בבית המשפט לענייני משפחה. משרד עורכי דין ערן עזרא יכול לתת ייעוץ וייצוג משפטי בנושאים אלו, ולסייע בהתנגדות לצוואה באמצעות:

  1. עיון בצוואה: בחינת הצוואה לזיהוי עילות אפשריות להתנגדות לה, כגון השפעה בלתי הוגנת.
  2. סיוע באיסוף ראיות: אלו נחוצות לתמיכה בעילות ההתנגדות, כגון הצהרות עדים, מסמכים רפואיים ומסמכים נוספים המוכיחים את כוונתו ויכולתו של המוריש לערוך צוואה מרצונו ובדעה צלולה.
  3. הגשת ההתנגדות: עורך הדין יגיש את ההתנגדות לבית המשפט ויספק את התיעוד והראיות הדרושים לתמיכה בעילות ההתנגדות.
  4. ייצוג בערכאות: עורך דין לענייני ירושה ייצג אתכם בבית המשפט, יטען את טענותיכם, יציג ראיות התומכות בהתנגדות לצוואה וישיב בשמכם לטענות הנגד שעשויות לעלות מצד יתר הצדדים המעורבים בהליך המשפטי.
  5. ייעוץ בהליך המשפטי: עורך דין לענייני ירושה ייעץ לגבי האסטרטגיה שכדאי לנקוט בהליך המשפטי להתנגדות לצוואה ויעדכן אתכם לגבי מצב התיק שלכם.
  6. גישור: עורך דין דיני ירושה המוסמך כמגשר יוכל לגשר בסכסוכים בין המוטבים ולמצוא פתרון הוגן לכל הצדדים המעורבים.

 

כיצד יכול עורך דין לענייני ירושה לסייע בהגנה על צוואה?

עו"ד ירושה יכול לסייע בהגנה על צוואה על ידי:

  • עיון בצוואה: עו"ד ירושה יבדוק את הצוואה על מנת לוודא שהיא תקפה משפטית ושהיא משקפת במדויק את רצונו של המנוח. כמו כן, יבדוק האם הצוואה נערכה בהתאם לדרישות החוק כגון נוכחות עדים וכשירות המוריש לעריכת צוואה.
  • זיהוי אתגרים פוטנציאליים: עורך דין לענייני ירושה יוכל לזהות אתגרים פוטנציאליים שעלולים להתעורר בעת מימוש הצוואה ולנקוט מראש בצעדים להגנה על הצוואה – בעת ניסוח המסמך.
  • איסוף ראיות: עורך דין לענייני ירושה יאסוף ראיות התומכות בתקפות הצוואה, כגון הצהרות עדים, מסמכים רפואיים ומסמכים נוספים המוכיחים את כוונתו וכשירותו של המוריש לערוך צוואה.
  • ייצוג משפטי: עורך הדין ייצג אתכם בבית המשפט, יציג ראיות התומכות בתוקף הצוואה וישיב לטענות המתנגדים לצוואת המנוח.
  • גישור בין בעלי העניין בצוואה: עו ד ירושה יוכל לגשר בסכסוכים בין המוטבים בצוואה כמו גם בסכסוכי ירושה שבהם מעורבים צדדים שלא הופיעו בצוואה כמוטבים למרות ציפיותיהם. במסגרת הליך גישור, עו"ד משפחה המוסמך כמגשר יוכל לסייע למצוא פתרון הוגן שיניח את דעתם של כל הצדדים המעורבים.
  • ייעוץ בהליכי צוואה: עורך דין לענייני ירושה יסייע בניווט הליך הירושה וייעץ לגבי הדרישות וההליכים המשפטיים שיש לנקוט כדי לקיים את הצוואה.

 

לסיכום, עורך דין לענייני ירושה יכול להעניק ייצוג משפטי, הכוונה וליווי בהגנה על הצוואה, ולסייע להבטיח שרצונו של הנפטר יתממש וכן שהזכויות והאינטרסים שלכם כיורשים יהיו מוגנים לאורך כל הדרך.

 

איך למצוא עורך דין טוב לענייני ירושה וצוואות?

ישנם מספר צעדים חיוניים למציאת עורך דין ירושה טוב:

  1. לבקש המלצות מחברים, משפחה או אנשי מקצוע אחרים שאתם סומכים עליהם.
  2. לחפש באינטרנט עורכי דין לענייני משפחה המתמחים בדיני ירושה ולקרוא ביקורות מלקוחות קודמים שלהם.
  3. לקבוע פגישות ייעוץ עם מספר עורכי דין כדי להתרשם איזה מהם הכי מתאים עבורכם.
  4. לבדוק את ההסמכה והכישורים של עורך הדין, לרבות רשיונו, השכלתו, ניסיונו וחברותו בארגונים מקצועיים.
  5. לחפש עו"ד צוואות בעל מוניטין טוב בתחום, ניסיון רב בטיפול בתיקים דומים לשלכם ורקורד עשיר של הצלחות.
  6. לברר מראש על שכר הטרחה ונוהלי החיוב של עורך הדין לפני קבלת החלטה.

 

בקצרה, חשוב למצוא עורך דין שתרגישו בנוח לעבוד איתו ושיש לו את הכישורים והניסיון הנחוצים לטיפול בתיק שלכם בצורה יעילה. אל תהססו לשאול שאלות ולבקש הסבר מפורט על האסטרטגיה של עורך הדין לטיפול בתיק שלכם, כדי להגיע לתוצאות שאליהן אתם שואפים.

 

מהו שכר הטרחה עבור שירותים משפטיים מעו"ד ירושה?

שכר הטרחה עבור שירותים משפטיים מעוד ירושה בישראל יכול להשתנות בהתאם לניסיונו של עורך הדין, למורכבות התיק ולמשך הזמן והעבודה הנדרשים לטיפול בו. חלק מעורכי הדין גובים תשלום קבוע עבור השירותים שלהם, בעוד שאחרים גובים לפי שעה. חלק מעורכי הדין גובים גם עמלת ריטיינר, שהיא סכום כסף שמשולם מראש כדי לשריין את שירותיו של עורך הדין.

כמו כן, חשוב לציין כי שכר הטרחה עבור שירותים משפטיים מסוגים שונים עשוי להיות מושפע מאורך ההליך. כך למשל, שכר הטרחה עבור עריכת צוואה עשוי להיות שונה משכר הטרחה עבור הליך ערעור על צוואה. חשוב לשאול לגבי מבנה שכר הטרחה של עורך הדין ועלויות נוספות שעלולות להתווסף למחיר הכולל, כדי להיות ערוכים מראש תקציבית ולהימנע מבעוד מועד מהפתעות לא נעימות.

 

מהם היתרונות הגלומים בקבלת סיוע משפטי מעורך דין ירושות מנוסה?

ישנם מספר יתרונות משמעותיים הגלומים בהסתייעות בשירותיו של עורך דין ירושות וצוואות מנוסה:

 

הכרת החוק

עורך דין צוואות וירושות מנוסה הוא בעל הבנה נרחבת בדיני הירושה הישראליים ובהליכים המשפטיים הכרוכים בטיפול בענייני ירושה ובסכסוכי יורשים. היכרות זו עם החקיקה וההלכה הפסוקה היא חיונית לניווט בעולם המשפטי המורכב הנוגע לירושה ולמתן ייעוץ משפטי מדויק ואמין ללקוחות.

 

ניסיון בערכאות

עו"ד מנוסה לענייני ירושה מכיר מקרוב את התנהלות מערכת המשפט בארץ ויודע לקדם את האינטרסים של מיוצגיו באופן האפקטיבי ביותר, תוך שימוש בטיעונים וראיות הנדרשים לתמיכה בעמדתכם.

 

מיומנויות משא ומתן מפותחות

עו"ד ירושה מנוסה יידע גם לנהל משא ומתן יעיל עם גורמים אחרים ולמצוא פתרון שישרת את מיוצגיו, בין אם במסגרת התדיינות משפטית או בהליכי גישור.

 

תשומת לב לפרטים

עורך דין מנוסה יהיה מכוון לפרטים ויוכל לזהות ולטפל בכל הקשיים הפוטנציאליים שעלולים להתעורר במהלך הטיפול בצוואה ובעיזבון.

 

חיסכון בזמן

עו"ד מנוסה יוכל לטפל בכל היבטי התיק בצורה יעילה ואפקטיבית ולחסוך לכם זמן ולחץ.

 

חסכון בהוצאות

עורך דין בעל ניסיון יוכל לטפל בתיק שלכם בצורה יעילה וחסכונית, מה שיכול לחסוך לכם כסף בטווח הארוך.

 

שקט נפשי

עורך דין מיומן יספק לכם גם שקט נפשי, בידיעה שהתיק שלכם בידיים טובות ושיש לכם מי שיוכל ללוות אתכם בתהליך ולהגן על זכויותיכם והאינטרסים שלכם.

בסיכומו של דבר, עורך דין ירושה מנוסה יוכל להציע לכם ידע, כישורים ומשאבים ככל שיידרשו לטיפול יעיל בתיק שלכם ולהגנה על הזכויות והאינטרסים שלכם לאורך כל התהליך. ליווי משפטי מקצועי מטעם עורך דין לענייני משפחה שהוא גם עורך דין לענייני גישור מהווה בסיס הכרחי להתמודדות יעילה, חוקית והוגנת עם סכסוכים בין יורשים מחוץ לבתי המשפט, לרווחת כל הצדדים הנוגעים בדבר.

 

לסיכום: אם אתם מצויים בפני הליך הקשור לירושות ו/או צוואות חשוב לבחור עורך דין ירושה מתאים למקרה הפרטי שלכם

עו"ד ערן עזרא מספק סיוע משפטי מקצועי בניסוח צוואות, הגשת בקשות לצו ירושה או צו קיום צוואה, מימוש צו ירושה, התנהלות מול הרשם לענייני ירושות, הגנה על צוואות, הגשת התנגדות לצוואות, גישור בסכסוכי יורשים, וכל עניין רכושי אחר שמחייב הכוונה משפטית מטעם עורך דין משפחה המתמחה בדיני ירושה וצוואה. זקוקים להכוונה של עורך דין ירושה מנוסה? משרד עו"ד ערן עזרא כאן לשירותכם.

לתיאום התייעצות אישית ודיסקרטית עם עורך דין ערן עזרא בענייני צוואות וירושות – צלצלו כעת: 03-6442224.

 

שאלות ותשובות בנושא עורך דין ירושה

עורכי דין לענייני ירושה צריכים להיות בעלי תואר במשפטים ממוסד אקדמי מוכר בישראל, רישיון לעריכת דין בישראל והתמחות בדיני משפחה, דיני ירושה כאשר לצד זאת, מומלץ שיהיה גם ניסיון מעשי בניהול ההליכים המשפטיים הכרוכים בטיפול בירושות וצוואות.

אף על פי שכל אדם רשאי לערוך צוואה עצמאית כראות עיניו, המציאות מלמדת כי הטיפול בנושאים הללו ללא הכוונה משפטית מקצועית, מוביל במקרים רבים למחלוקות קשות בקרב היורשים. לכן ניסוח צוואה – ראוי שיתבצע בליווי משפטי של עו"ד דיני משפחה עם התמחות בדיני ירושה, אשר יוכל להבטיח כי רצון המצווה יבוא לידי ביטוי במסמך הצוואה במלואו ובצורה חוקית והוגנת עד כמה שניתן.

מעבר לניסיון והמקצועיות שהם ברורים מאליהם, כישורי תקשורת טובים ויכולת להסביר מושגים משפטיים מורכבים ללקוחות, כישורי ניתוח ופתרון בעיות חזקים לטיפול בסכסוכי ירושה מורכבים. זאת לצד היכרות עם הוראות החוק לעריכת צוואה קבילה משפטית והחוקים שסביב מיסוי ירושות. בנוסף, תמיד כדאי להעסיק עו"ד בעל מוניטין וניסיון עשיר בתחום דיני הירושה, כמו גם הסמכה כמגשר, כדי להיות בטוחים שאתם עובדים עם אדם בעל הכישורים הנדרשים לטיפול בתיק שלכם.

העלות הנגבית בגין ייצוג משפטי של עורך דין לענייני ירושות וצוואות בישראל נחלקת הן לאגרות רלוונטיות (לרשם לענייני ירושה או לבית משפט לענייני משפחה) והן לגבי הייצוג המשפטי של העורך דין. יש מקרים בהם יהיו עלויות של מומחים רלוונטיים, לדוגמא גרפולוג, פסיכיאטר ועוד. בעניין הייצוג המפשטי הדבר תלוי בסוג השירות, בהיקפו, הדבר יכול להשתנות ממקרה למקרה, שכן אין מקרה דומה לאחר. כל עניין העלויות תלוי בתלות סוג השירות הנדרש, רמת המורכבות של התיק והצורך בשירותים משפטיים נלווים שמשתנה בין מקרה למקרה.

 

עורך דין ירושה

עורך דין ירושה

עוד באותו נושא:

עורך דין התנגדות לצוואה

לאחר מותו של אדם קרוב, ייתכן שתתעורר מחלוקת בנוגע לצוואתו. במקרים אלה, ייתכן שתצטרכו לשקול הגשת התנגדות לצוואה. הליך זה מורכב ודורש ידע משפטי נרחב,

קרא עוד...
תצהיר התנגדות לצוואה

מותו של אדם קרוב הוא אירוע קשה ומטלטל. לצד הצער והאבל, נאלצים בני המשפחה להתמודד גם עם עניינים משפטיים ובירוקרטיים, ביניהם קיום צוואה. בחלק מהמקרים

קרא עוד...
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 47 ביקורות
×
js_loader
a5
ערן עזרא – משרד עורכי דין ונוטריון
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ עם עורך דין >>