תפריט
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו!

03-6442224

ליווי לגירושין בהסכמה

עורך דין ערן עזרא

עודכן לאחרונה בתאריך 10/16/2023

גירושין בהסכמה הם הליכי גירושין בהם בני הזוג מסכימים על כל תנאי הגירושין, ובכלל זה על הסדרי המשמורת והראייה על הילדים, דמי המזונות, חלוקת הרכוש ועוד. הליך זה נחשב ליעיל ומהיר יותר מאשר הליך גירושין במתכונתו הסטנדרטית, אך הוא עדיין דורש ליווי משפטי מקצועי של עורך דין לענייני משפחה. שירות זה ידוע בתור "ליווי לגירושין בהסכמה" ונפרט אודותיו בהרחבה במסגרת הסקירה שלפניכם.

 

מה מייחד הליך גירושין בהסכמה מהליך גירושין רגיל?

הליך גירושין בהסכמה הוא הליך משפטי להסדרת גירושיהם של בני זוג באופן פורמלי, כאשר בני הזוג מסכימים זה עם זה בכל הנושאים הכרוכים בגירושין, לרבות משמורת על הילדים, מזונות, חלוקת הרכוש וכיוצא באלו. ככלל, זהו הליך שנחשב יעיל וקצר מועד ביחס להליך גירושין רגיל, אך עדיין נדרש במסגרתו ליווי משפטי מקצועי.

 

ההבדלים העיקריים בין הליך גירושין בהסכמה להליך גירושין רגיל

להלן כמה מההבדלים העיקריים בין הליך גירושין בהסכמה להליך גירושין רגיל:

  • הסכמה: הליך גירושין בהסכמה מחייב הסכמה מלאה של שני בני הזוג על כל תנאי הגירושין. הליך גירושין רגיל, לעומת זאת, יכול להתבצע גם ללא הסכמה מלאה של שני בני הזוג, במסגרת תביעת גירושין המוכרעת בבית הדין הרבני ובאמצעות תביעות נוספות בערכאות המשפטיות הרלוונטיות.

 

  • מהירות: הליך גירושין בהסכמה הוא מהיר יותר מאשר הליך גירושין רגיל. הסיבה לכך היא ששני בני הזוג מסכימים על כל התנאים, ולכן אין צורך בהליכים משפטיים ממושכים בערכאות, אלא בעיגון תנאי הגירושין במסגרת הסכם גירושין רשמי והסדרת ההליכים הבירוקרטיים הכרוכים בגירושין.

 

  • עלויות: הליך גירושין בהסכמה זול יותר מאשר הליך גירושין רגיל. הסיבה לכך היא ששני בני הזוג לא צריכים להעסיק עורכי דין נפרדים, אלא רק עורך דין אחד שייצג את שניהם.

 

עורך דין דיני משפחה המציע ליווי לגירושין בהסכמה, יכול לסייע לבני הזוג להגיע להסכם גירושין הוגן ומשתלם עבור שניהם, ולמנוע חיכוכים וסכסוכים בדרך.

 

איך נראה הליך ליווי לגירושין בהסכמה?

הליך גירושין בהסכמה המתבצע בליווי משפטי, מתנהל לפי השלבים העיקריים הבאים:

  1. פנייה לעורך דין: בני הזוג פונים לעורך דין לענייני משפחה. שייצג את שניהם, ויסייע להם להגיע להסכם גירושין המעגן משפטית את כל תנאי הגירושין.
  2. ניסוח הסכם גירושין: עורך הדין המלווה את בני הזוג עורך למענם הסכם גירושין, המפרט את כל תנאי הגירושין, לרבות משמורת על הילדים, מזונות, חלוקת הרכוש ועוד.
  3. חתימה על הסכם הגירושין: בני הזוג חותמים על הסכם הגירושין, לאחר שקראו אותו בעיון והסכימו לכל התנאים סופית.
  4. אישור הסכם הגירושין על ידי בית המשפט: בני הזוג מגישים את הסכם הגירושין לאישור בית המשפט לענייני משפחה. בית המשפט בוחן את ההסכם, מוודא שהוא עומד בכל הדרישות החוקיות, ואז מאשר אותו.
  5. סיום הליך הגירושין: לאחר אישור הסכם הגירושין בבית המשפט, בני הזוג ישלימו את הגירושין רשמית בטקס סידור הגט ברבנות ויקבלו תעודת גירושין, שאותה ניתן להגיש לרשויות הרלוונטיות, למשל משרד הפנים.

 

אילו יתרונות מציע הליך ליווי לגירושין בהסכמה?

ישנן מספר יתרונות בפנייה לליווי משפטי של עורך דין לענייני משפחה בהליך גירושין בהסכמה:

  1. עריכת הסכם גירושין חוקי והוגן שייטיב עם שני הצדדים: עורך דין דיני משפחה יכול לסייע לבני הזוג להגיע להסכם הוגן ומשתלם עבור שניהם. הוא יכול לבדוק את ההסכם מבחינה משפטית, לוודא שהוא עומד בכל הדרישות החוקיות, ולהציע שינויים ותיקונים במידת הצורך.
  2. מניעת חיכוכים וסכסוכים: הליך גירושין בהסכמה יכול להיות מורכב ומאתגר, גם כאשר בני הזוג מסכימים על רוב הדברים. עורך דין יכול לסייע לבני הזוג להגיע להסכמות, לפתור חילוקי דעות ולמנוע חיכוכים וסכסוכים מיותרים.
  3. הגנה על הזכויות של בני הזוג: עורך דין יכול להגן על הזכויות של בני הזוג בכל הנוגע למשמורת על הילדים, מזונות, חלוקת הרכוש ועוד. בכוחו להציע פתרונות משפטיים יצירתיים שיספקו להם את המענה הטוב ביותר לצרכיהם.

 

למותר לציין כי על מנת שתוכלו ליהנות מכלל היתרונות שהבחירה בהליך גירושין בהסכמה מציעה, מומלץ ביותר לבחור בעורך דין משפחה שיש לו הסמכה ייעודית בגישור גירושין.

 

מדוע מומלץ שליווי לגירושין בהסכמה יבוצע בידי עורך דין לענייני משפחה?

הליווי המשפטי הוא חלק חשוב בהליך גירושין בהסכמה. לכן חשוב ביותר ששירות זה יסופק בידי עו"ד דיני משפחה מנוסה ומומלץ כי יהיה לעו"ד משפחה בעל הסמכה מקצועית של עורך דין לענייני גישור.

לעורך דין דיני משפחה הפועל כמגשר בגירושין, הבקיאות המשפטית הנדרשת למתן מענה למכלול הנושאים הנוגעים לפירוק התא המשפחתי של בני הזוג, בקיאות שהודות לה, באפשרותו לסייע לבני הזוג להגיע להסכם הגירושין ההוגן והמשתלם ביותר עבור שניהם, ולמנוע חיכוכים וסכסוכים עתידיים במידת סבירות גבוהה.

עורך הדין ערן עזרא בעל ניסיון רב ומתמחה בליווי וייצוג בהליכי גירושין בהסכמה. בהליכי גירושין חשוב לזכור – שהסכמה עדיפה על "מלחמה". הליך גירושין יכול להיות ממושך, ארוך ומתיש ומנגד הוא יכול להיות מהיר וקצר. הליך גירושין יכול להיות מורכב ולכלול עלויות גבוהות ומנגד הוא יכול להיות פשוט.

הליך גירושין יכול להיות מלווה באמוציות, מאבקים, תביעות, כתבי הגנה, בקשות, תגובות, החלטות ומנגד – הוא יכול להסתיים בהסכם גירושין בלבד. הליך גירושין יכול לכלול דיונים שכוללים קדמי משפט ודיוני חקירות ממושכים ומנגד הוא יכול להסתיים בדיון אחד – שעניינו אישור הסכם. האמור לעיל ממחיש את ההבדל בין ניהול הליכים משפטיים לבין ליווי לגירושין בהסכמה.

יחד עם זאת, לא תמיד ניתן להגיע להליך גירושין בהסכמה. לא תמיד שני הצדדים מעוניינים בפשרה ולא כל מקרה מתאים לפשרה. יש מקרים שבהם קיים חשש לטובתו של הקטין ובמקרים אלו – לבקשת מי מהצדדים יכול להתמנות מומחה או גורם ממחלקת הרווחה.

יש מקרים שבהם הוויכוחים הכספיים משמעותיים שכל צד מתבצר בעמדתו ויהיה צורך בהכרעה שיפוטית. יש מקרים שבהם הדבר נתון לפרשנות משפטית – והדבר יוצר לעיתים אצל צדדים תמריץ לניהול ההליך המשפטי לשם הסיכוי שיזכה בתביעתו.

 

לסיכום

במקרים שבהם ניתן להגיע להסכמות, מומלץ וראוי לעשות זאת תוך ההגנה המשפטית על האינטרסים של הלקוח. במקרים אלו, מומלץ לבחור עורך דין המתמחה בענייני משפחה תוך כדי הגדרת המטרה לליווי בהליך גירושין בהסכמה וללא ניהול הליכים משפטיים. יחד עם זאת, ככל שהליך הליווי בהסכמה לא יצלח, יש חשיבות רבה לכך, שלעורך הדין אשר ליווה את ההליך יש את הידע והניסיון לנהל את ההליכים המשפטיים.

 

שאלות ותשובות בנושא ליווי לגירושין בהסכמה

גירושין בהסכמה הם הליך גירושין שבו בני הזוג מסכימים על כל תנאי הגירושין, לרבות משמורת על הילדים, מזונות, חלוקת הרכוש ועוד. הליך זה נחשב ליעיל ומהיר יותר מאשר הליך גירושין רגיל, אך ומומלץ כי הוא ייעשה באמצעות ליווי משפטי של עו"ד.

ליווי משפטי חשוב בהליך גירושין בהסכמה מכיוון שהוא יכול לסייע לבני הזוג להגיע להסכם גירושין חוקי ותקף, שיהיה גם הוגן ומשתלם עבור שניהם, תוך צמצום הסיכון לחיכוכים וסכסוכים עתידיים.

עורך דין מנוסה בדיני משפחה צריך לעשות את הדברים הבאים בהליך גירושין בהסכמה:

  • לסייע לבני הזוג להגיע להסכם הוגן ומשתלם עבור שניהם.
  • לבדוק את ההסכם מבחינה משפטית, לוודא שהוא עומד בכל הדרישות החוקיות ולהציע שינויים ותיקונים במידת הצורך.
  • לסייע לבני הזוג לפתור חילוקי דעות ולמנוע חיכוכים וסכסוכים עתידיים.
  • לספק לבני הזוג ייעוץ משפטי וליווי לאורך כל ההליך.

 

אם בני הזוג לא יעזרו בעורך דין בהליך גירושין בהסכמה, הם עלולים למצוא את עצמם במצב שבו ההסכם אינו הוגן ו/או נעדר תוקף משפטי. הסכם כזה יכול שלא להיות מאושר בערכאה המשפטית ובנוסף, הצדדים עלולים להסתבך בסכסוכים ובעיות משפטיות בהמשך.

 

ליווי לגירושין בהסכמה

ליווי לגירושין בהסכמה

 

עוד באותו נושא:

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 47 ביקורות
×
js_loader
a5
ערן עזרא – משרד עורכי דין ונוטריון
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ עם עורך דין >>