תפריט
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו!

03-6442224

עורך דין צוואות בגירושין

תחום דיני המשפחה הוא תחום מורכב שנדרשת בו מומחיות ספציפית רבה. בין שלל הנושאים בהם עוסקים דיני המשפחה, נמצאים תחומי הגירושין והצוואות. השילוב של שני הנושאים הללו יחד, מעלה פעמים רבות שאלות עובדתיות ומשפטיות מורכבות. נמצאים בפני הליך גירושין? המאמר הבא יניח עבורכם את הבסיס להבנת הקשר בין צוואה לגירושין, ומה תפקידו של עורך דין בסיפור.

ככלל גירושין הם תהליך כלל לא פשוט, שיכול להיות ארוך, יקר וקשה מבחינה רגשית, במיוחד אם יש מחלוקות על נושאים חשובים כמו משמורת וחזקת ילדים, חלוקת הרכוש ותשלומים הדדיים. לפיכך, מומלץ מאוד לנסות להגיע להסדר פשרה בין הצדדים, בין בהסכמה הדדית ובין בסיוע בית המשפט או מגשר חיצוני.

היבט חשוב אחד בהסכם פשרה שאין להתעלם ממנו הוא הכללת צוואה. צוואה היא המסמך המשפטי שמפרט כיצד יחולקו הנכסים של אדם לאחר מותו. לגרושים חשוב במיוחד לעדכן את צוואותיהם, כיוון שהצוואות הקודמות עלולות לא לשקף עוד את המצב האישי והרצון של המתגרשים, שחייהם השתנו בצורה רבה. מיד תגלו מה הבסיס המשפטי שחשוב לדעת כשניגשים לנושא הצוואות בגירושין, וכיצד עורך דין מקצועי יכול לעזור רבות בנושא.

 

חשיבות הצוואה

כאמור, צוואה היא מסמך משפטי המגדיר כיצד יחולקו נכסיו של אדם לאחר מותו. על פי חוק הצוואות, אדם יכול להיפטר מנכסיו בכל דרך שיבחר, כל עוד אין הדבר נוגד את החוק או את תקנת הציבור. הכלל המנחה בדיני הצוואות הוא הרצון לקיים את דברי המת. המשמעות היא שאדם יכול לכלול בצוואתו הוראות המפרטות את חלוקת נכסיו לאחר מותו וכן פרטים נוספים כגון סידורי הלוויה ועוד.

 

ביטול צוואה

החוק מתייחס כמובן גם לביטול צוואה, וקובע שעל מנת לשנות צוואה יש צורך בביצוע פעולה אקטיבית שתבטל את הצוואה ותכניס צוואה חדשה לתוקף. חשוב להדגיש! אף שהחוק מכיר במספר דרכים בהם ניתן להכניס צוואה חדשה לתוקף, כדאי מאוד לבצע את התהליך בצורה מסודרת עם עורך דין, על מנת לוודא שרצונך יישמר לאחר המוות בצורה הטובה ביותר.

הסדרי גירושין

הליך גירושין עשוי להיות הליך לא נעים לשני הצדדים, במסגרתו עשויים להתעורר קונפליקטים רבים. באופן כללי מומלץ להגיע להסדר פשרה ולא לפתור את המחלוקות בבית המשפט, אך לעתים בשל משקעים וחוסר הסכמות בין בני הזוג הדבר אינו מתאפשר.

בעקבות כך, ישנה חשיבות גבוהה באופן בו מנוסח הסדר הגירושין, וההסכמות אליהן מגיעים בני הזוג, כדי לוודא שהרצון של כל אחד מבני הזוג נלקח בחשבון. בעת אירוע משמעותי כמו גירושין, בו מעורבים נכסים רבים, יש צורך בגורם מקצועי אמין שיכול לסייע לכם לקיים את רצונותיכם בצורה מרבית.

 

צוואה בגירושין

כאשר עסקינן בהסדרי גירושין, חשוב מאוד לקחת ברצינות את התפקיד של צוואה. גם אם הצדדים הגיעו להסדר פשרה בכל שאר הנושאים, אם לא יעדכנו את צוואותיהם, הדבר עלול ליצור בעיות ומחלוקות בהמשך הדרך. במהלך הסדר הגירושין העדפותיהם של בני הזוג משתנים בצורה רבה, ובאופן מובן מעוניינים לחלק את רכושם בצורה שונה.

אולם דווקא הצוואה, שפעמים רבות משקפת את המשמעות הכלכלית הגבוהה ביותר מבין נכסיו של בן הזוג, נותרת ללא התייחסות מספקת משום שהיא נראית כמו אירוע רחוק ולא משמעותי.

לפיכך, מומלץ מאוד שבמסגרת הסכם הגירושין יעדכנו הצדדים גם את צוואתם כך שישקפו את חלוקת הנכסים הראויה מבחינתם. זה יכול להיות חשוב במיוחד אם יש ילדים בתמונה, זאת לצורך סיפוק צרכיהם של הילדים ובניית מנגנוני נאמנות. אל תמצאו את עצמכם עומדים בפני הסדר שלא מקובל עליכם, רק משום שלא נעשתה עבודה נכונה על הצוואה.

 

עורך דין צוואות וגירושין

עדכון צוואה הוא תהליך פשוט יחסית, אך חשוב לעשות אותו נכון על מנת לוודא שהוא תקף מבחינה משפטית וניתן לאכיפה. מומלץ להתייעץ עם עורך דין מנוסה המתמחה בתכנון עיזבון וצוואות, וכן מתמחה בדיני משפחה ובגירושין, על מנת לוודא שהצוואה המעודכנת תשקף את רצונות הצדדים ותעמוד בכל דרישות החוק.

למשרד עורך דין ערן עזרא ניסיון עשיר הן בתחום של דיני צוואות ועיזבון, והן בתחום של גירושין ודיני משפחה באופן כללי. וודאו שאתם נעזרים בעורך דין מקצועי ובעל ניסיון, כדי שלא תמצאו עצמכם עם הסדר שאתם לא מרוצים ממנו, דבר שיכול לגרום לעוגמת נפש רבה. פנו אלינו בהקדם ונשמח לסייע לכם למצות את זכויותיכם.

 

לסיכום

גירושין וצוואות הם שני נושאים משפטיים מורכבים שיהיו שלובים זה בזה פעמים רבות, וחשוב לטפל בהם באופן מוקפד ומקצועי על מנת להבטיח כי רצונותיכם יתגשמו והנכסים שלכם יחולקו באופן משביע רצון. עדכון צוואה במהלך הסדר גירושין הוא חיוני, שכן העדפות בני הזוג משתנות באופן משמעותי בתקופה זו.

מומלץ מאוד להיעזר בעורך דין מנוסה המתמחה הן בדיני משפחה והן בתכנון עיזבון על מנת להבטיח שהצוואה המעודכנת שלכם תהיה הצוואה בה אתם מעוניינים.

משרד עורכי דין ערן עזרא בעל ניסיון רב בשני התחומים ויכול לסייע לכם במימוש זכויותיכם המשפטיות. המשרד מתמחה בניהול תיקים מורכבים ומייצג בבית המשפט לענייני משפחה, בתי הדין הרבניים ועוד. ניתן לפנות פנו אלינו היום כדי לוודא שזכויותיכם נשמרות הן בהקשר לדיני הצוואות והן בהתאם לדיני הגירושין.

 

שאלות ותשובות בנושא עורך דין צוואות בגירושין

צוואה היא מסמך משפטי המפרט כיצד יחולקו נכסיו של אדם לאחר מותו. חשוב במיוחד לעדכן את הצוואה במהלך הליך הגירושין, משום שסביר להניח שמצבם האישי ורצונותיהם של בני הזוג השתנו. במהלך הסדר גירושין, העדפותיהם של בני הזוג עשויות להשתנות באופן משמעותי, ואולי ירצו לחלק את רכושם בצורה שונה. אם הם לא יעדכנו את צוואותיהם כדי לשקף את השינויים הללו, זה עלול ליצור בעיות ומחלוקות בהמשך הדרך. עדכון צוואה במהלך גירושין הוא מהלך חיוני כדי להבטיח הוצאה מיטבית לפועל של רצונות הצדדים וחלוקת נכסים באופן משביע רצון.

אי עדכון צוואה במהלך הסדר גירושין עלול ליצור בעיות ומחלוקות בהמשך הדרך. העדפותיהם של בני הזוג עשויות להשתנות באופן משמעותי בתקופה זו, ואם לא יעדכנו את צוואותיהם כדי לשקף שינויים אלו, הדבר עלול להביא להסדר שאחד הצדדים או שניהם לא יקבלו, או לקשיים משמעותיים ביישום של ההסכם. הדבר עלול לגרום לעוגמת נפש רבה ומחלוקות משפטיות עתידיות. בנוסף, אם יש ילדים בתמונה, חשוב מאוד לכלול בצוואה מנגנוני נאמנות – ולמנות נאמן עיזבון עד שהילדים יגדלו. כך גם, חשוב להסדיר בצוואה את חלוקת הרכוש לאחר המוות, ונושאים נוספים רלוונטיים.

ת: עדכון צוואה הוא תהליך פשוט יחסית, אך חשוב לעשות אותו בצורה נכונה כדי לוודא שהוא תקף מבחינה משפטית וניתן לאכיפה. עורך דין המתמחה בתכנון עיזבון וצוואות יכול לסייע לכך שהצוואה המעודכנת תשקף את רצונות הצדדים ותעמוד בכל דרישות החוק. במקרה של הסדר גירושין, חשוב לערב עורך דין המתמחה בדיני משפחה כדי לוודא שהסכם הפשרה יתחשב ברצונות של כל אחד מבני הזוג ובזכויותיו המשפטיות.

שימוש בעורך דין מנוסה המתמחה הן בדיני משפחה והן בתכנון עיזבון יכול לסייע להבטיח שהצוואה המעודכנת היא הצוואה בה מעוניינים הצדדים. תחום דיני המשפחה מורכב ודורש מומחיות ספציפית. וודאו שאתם בוחרים בעורך דין שמתמחה גם בדיני גירושין וגם בדיני צוואות כדי לוודא שאתם ממצים את זכויותיכם. עורך דין ערן עזרא מתמחה בשני התחומים, וישמח לייעץ כדי לעזור לכם לעבור בקלות את התהליך.

 

ת: נאמן עיזבון הוא מנגנון משפטי נפוץ שבו משתמשים כאשר יש ילדים קטינים. מקרה בו מוריש רוצה להוריד את רכושו לילדיו אך הוא לא רוצה להעניק להם את הרכוש כשהם קטינים ובמקרה זה הוא בוחר למנות נאמן עיזבון. נאמן עיזבון הוא אדם שהמוריש מאוד מוסך עליו ושהוא אחראי על כל הכספים והרכוש של אותו קטין והוא זה שאחראי למסור לו את חלקו בעיזבון עם הגיעו לגיל שהגדיר מראש המוריש.

 

עורך דין צוואות בגירושין

עורך דין צוואות בגירושין

עוד באותו נושא:

עלויות התרת נישואין 

רבים מהזוגות המתגרשים ומצויים בפני הליך של התרת נישואין מוצאים את עצמם בפני הליך מורכב עם שאלות רבות וביניהן: כמה עולה התרת נישואין?  מה העלויות

קרא עוד...
התרת נישואין טפסים

במשך שנים רבות זוגות ממוצא דתי מעורב, חסרי דת וזוגות חד מיניים בישראל, נתקלו בבעיה של ממש בבואם להתגרש. זאת משום שבישראל הסדרת המעמד האישי

קרא עוד...
התרת נישואין חד מיניים

בשנים האחרונות, הנושא של התרת נישואין חד מיניים תופס תאוצה בשיח הציבורי והמשפטי בישראל. הליך זה, המיועד לזוגות מאותו מין שנישאו בחו"ל ומבקשים להיפרד, מהווה

קרא עוד...
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 47 ביקורות
×
js_loader
a5
ערן עזרא – משרד עורכי דין ונוטריון
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ עם עורך דין >>