תפריט
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו!

03-6442224

הסכם שלום בית ולחילופין גירושין

זה לא נדיר שזוגות נשואים מתמודדים עם מצבים שבהם הם שוקלים ברצינות אם להמשיך את המסע שלהם יחד או לא. במקרים כאלה, יש מקום לשקול אפשרויות כמו הסכם שלום בית ולחילופין גירושין. בשורות הבאות נתמקד בסוג של הסכם שיכול לספק שביב של תקווה לזוגות המחויבים לעשות מאמץ רציני להציל את נישואיהם, תוך מתן רשת ביטחון לצדדים, למקרה שהדברים לא יעבדו.

 

מהו הסכם שלום בית ולחילופין גירושין?

הסכם שלום בית ולחילופין גירושים הוא מסמך משפטי בן שני חלקים שנועדו לשמש כתוכנית סדורה לניהול משברים בנישואין. החלק הראשון מתאר את תנאי הפיוס בין בני זוג נשואים, שייכנסו לתוקף במידה ויחסיהם יעלו על שרטון, על מנת ליצור תשתית שבה הצדדים יוכלו לנסות להגיע לשלום בית.

החלק השני בהסכם זה – נכנס לתוקפו במידה וניסיונות ההגעה לשלום בית אינם צולחים, ומתווה את אופן הטיפול בסוגיות שקשורות בגירושין עצמם, כמו חלוקת רכוש, משמורת ילדים ותשלומי מזונות. שוקלים לחתום על הסכם שלום בית ולחילופין גירושין? ניתן להיוועץ עם עו"ד ערן עזרא בטלפון .03-644-2224.

 

המטרה המרכזית בעריכת הסכם שלום בית ולחילופין גירושים

המטרה העיקרית של הסכם שלום הבית והגירושין המשולב, היא למנוע או לעכב את תחילת הליך הגירושין. הנחת היסוד העומדת בבסיס הסכם מסוג זה היא שלמרות שגירושים הם תמיד אופציה, לפעמים שווה להילחם על שימור הנישואין ושיפור הקשר הזוגי הקיים. לשם כך, ההסכם מספק לבני הזוג דרך ליישוב חילוקי דעות ושמירה על נישואיהם, תוך יצירת מסגרת לפרידה ידידותית במקרה שלא ניתן להציל את הקשר.

בסופו של דבר, מטרת ההסכם היא לספק לשני הצדדים תחושת ביטחון ושליטה על עתיד מערכת היחסים ביניהם, בין אם זה כרוך בהמשך חייהם המשותפים ובין אם בשאיפה להיפרד. כל זאת, תוך הימנעות ממאבק בבית משפט שעלול להיות ממושך, סוחט רגשית ויקר.

 

איך הסכם שלום בית ולחילופין גירושין אמור לעבוד בפועל?

הסכם שלום בית או גירושין בנוי כאמור משני חלקים שאולי נראה שקיימת סתירה ביניהם, אך למעשה יכולים לעבוד ביחד. חלקו הראשון של ההסכם מתמקד בהשגת שלום בית באמצעות התוויית דרכים לעיצוב מחדש של מערכת היחסים בין בני הזוג, במטרה להמשיך את חייהם המשותפים.

חלקו השני של ההסכם מתווה את ההליכים הבסיסיים לפרידה של בני הזוג במקרה שהמאמצים להשגת שלום בית אינם צולחים. חלק זה של ההסכם משמש כתוכנית מגירה ומייצג בדרך כלל את השלב האחרון בתהליך. אם בסופו של דבר בני הזוג לא יצליחו להציל את מערכת היחסים שלהם, סביר להניח שהם ימשיכו עם הפרידה המתוארת בהסכם, ולמעשה יסיימו את נישואיהם.

 

היתרונות בעריכת הסכם שלום בית וגירושין

בחברה של היום, שבה גירושים יכולים לנבוע אף מחילוקי דעות קלים, קיום הסכם לשלום בית עם אפשרות לגירושין, יכול להציע תחושת יציבות בזוגיות. ראשית, קיום הסכם גירושין בתנאים שהוסכמו מראש על ידי בני הזוג, יכול להשפיע לטובה על גישתו של כל אחד מבני הזוג בניסיון להשיג שלום בית.

כאשר בני זוג יודעים שיש תנאים מוסכמים מראש לגירושין, הם עשויים להיות מוכנים יותר לעבוד על הקשר, מתוך ידיעה שלבן הזוג שלהם אין אינטרס אמיתי לחבל בתהליך. מחקרים הראו שאחוז הזוגות שנשארים יחד בהסכמים כאלה גבוה יחסית.

ההסכם יכול גם לכלול הוראות כדי להבטיח שאף אחד מהצדדים לא יקופח במקרה שניסיונות הפיוס נכשלים ובני הזוג מתקדמים לגירושין. בתרחיש כזה, ההסכם מאפשר פירוק הוגן של התא המשפחתי. על ידי קביעת קווים מנחים ברורים לחלוקת נכסים וטיפול בעניינים חשובים אחרים, ההסכם יכול לסייע במזעור קונפליקטים ולהבטיח שתהליך הפרידה יתנהל בצורה חלקה ככל האפשר.

הדבר גם מסייע להפחית מתח וסערה רגשית עבור הילדים, בכך שהתהליך מתנהל ללא מאבק בבית המשפט. עובדה זו גם מסייעת לחסוך לשני הצדדים זמן רב וכסף, שכן מאבקים בבית המשפט יכולים להיות ארוכים ויקרים.

 

האם הסכם שלום בית ולחילופין גירושין הוא הפתרון האידיאלי לכל זוג?

על ידי יישום הסכם שלום בית ולחילופין גירושין, לשני הצדדים ניתנת תחושת ביטחון בידיעה שיש להם תוכנית פעולה לכל תרחיש. אולם התשובה לשאלה האם הסכם כזה הוא האפשרות הטובה ביותר עבור כל זוג, תלויה בנסיבות הייחודיות בכל מקרה לגופו. לכן חשוב להתייעץ עם עורך דין לענייני משפחה כדי לקבוע את דרך הפעולה הטובה ביותר עבורכם.

 

כיצד נראה הסכם לשלום בית ולחילופין גירושין ואילו נושאים מרכזיים מטופלים בו?

הסכם זה מורכב בדרך כלל משני חלקים מרכזיים:

 

חלקו הראשון של ההסכם

חלק זה מתמקד בהשגת שלום בית ומתאר את הפעולות שבני הזוג ינקטו כדי לנסות ולהחזיר את מערכת היחסים שלהם למצב תקין, ובהן:

  • טיפול זוגי: לרוב, תהליך השגת שלום בית כרוך בטיפול זוגי, שיכול לסייע בזיהוי וטיפול באבני המחלוקת בין בני הזוג ולפעול לפתרונן.
  • התנהלות פיננסית בתקופת השיקום: חלק זה בהסכם עשוי לכלול גם החלטות על התנהלות פיננסית בתקופת הניסיונות לשיקום הנישואין.
  • ההתנהלות מול הילדים: אמנם הסכם שלום הבית עשוי שלא להתייחס ספציפית לחלוקת הזמן עם הילדים, אך הוא עשוי לכלול הוראות הקשורות להיבטים שונים של חיי היומיום עם הילדים. למשל, הקמת מנגנון לטיפול בצרכי הילדים באופן שאינו יוצר קונפליקט בין בני הזוג.

 

חלקו השני של ההסכם

חלק זה מתווה את הטיפול בסוגיות המרכזיות הכרוכות בהליכי גירושין, המכסות שלושה תחומים עיקריים:

  • חלוקת רכוש משותף: כאן תיתכן הגדרת מתווה לחלוקת הרכוש בגירושין שעשויה להיות שונה מברירת המחדל של חלוקה שווה, או הפרדת הרכוש שהובא לתוך הנישואין בנפרד.
  • טיפול בסוגיית המשמורת בילדים, אחריות הורית וזמני שהות: ניתן להגדיר האם בגירושין תיושם משמורת משותפת או משמורת לצד אחד, עם הסדרי ראייה לצד השני.
  • הסדרת תשלומי המזונות: אלו לרוב מבוססים על הסדר המשמורת, אך יכולים להיות מטופלים גם במסגרת הסכם ייחודי, אם שני הצדדים מסכימים לכך ויכולים לעמוד בו.

 

בכל מקרה, חשוב להיעזר בשירותי עו"ד דיני משפחה לניסוח ההסכם על מנת להבטיח שהאינטרסים של שני הצדדים וילדיהם מוגנים היטב ושההסכם חוקי ומחייב.

 

הסכם שלום בית ולחילופין גירושין – סיכום

עורך דין שעוסק בעריכת הסכם שלום בית וגירושין יכול לסייע להבטיח שההסכם יעגן את ההסכמות בדרך הטובה ביותר. עורך דין ערן עזרא עורך דין לענייני גישור ומשפחה, מלווה תיקי גירושין בישראל מזה שנים רבות תוך חתירה עקבית להבטחת מימוש זכויות מלא של מייוצגיו בהליך וכן לאחריו. ככל שיש שאלות, ניתן לפנות לגבי כל שאלה שעוסקת בנושא של הסכם שלום בית ולחילופין גירושין וזאת בכדי לקבל מענה ראוי לצרכים בכל תרחיש אפשרי.

למידע נוסף בנושא הסכמי גירושין ונישואין – ניתן לפנות אל משרד עו"ד ערן עזרא בטלפון: 03-644-2224.

 

שאלות ותשובות בנושא הסכם שלום בית ולחילופין גירושין

הסכם שלום בית ולחילופין גירושין בא להגדיר את אופן ההתמודדות של זוג נשוי עם משבר חמור בזוגיות והוא מורכב משני חלקים: החלק הראשון עוסק בפעולות שבני הזוג נדרשים לנקוט על מנת לנסות ולהגיע לשלום בית, ואילו החלק השני עוסק באפשרות לגירושין ובדרך ביצועם.

עורך דין יכול להצביע על סעיפים בעייתיים בהסכם, להציע תיקונים שונים ולדאוג שההסכם יהיה הוגן ויבטיח את הזכויות. הדבר חיוני שכן ההסכם מקבל תוקף של פסק דין.

למעשה הסכם שלום בית כולל את הסעיפים שעוסקים בנושא שלום הבית ושיקום הזוגיות, ההתנהלות הפיננסית של בני הזוג בתקופת הניסיונות לשיקום הנישואין והנחיות להתנהלות מול הילדים בתקופה הזו באופן שיצמצם את הסיכון לקונפליקטים בין הוריהם.

שלושת התחומים העיקריים המכוסים בחלק הגירושין בהסכמי שלום בית ולחילופין גירושים הם חלוקת הרכוש, משמורת הילדים והמזונות. אלה מוגדרים מראש למקרה שהסכם שלום הבית לא יניב פיוס בין בני הזוג ויוחלט להמשיך לגירושין.

 

הסכם שלום בית ולחילופין גירושין

הסכם שלום בית ולחילופין גירושין

עוד באותו נושא:

עלויות התרת נישואין 

רבים מהזוגות המתגרשים ומצויים בפני הליך של התרת נישואין מוצאים את עצמם בפני הליך מורכב עם שאלות רבות וביניהן: כמה עולה התרת נישואין?  מה העלויות

קרא עוד...
התרת נישואין טפסים

במשך שנים רבות זוגות ממוצא דתי מעורב, חסרי דת וזוגות חד מיניים בישראל, נתקלו בבעיה של ממש בבואם להתגרש. זאת משום שבישראל הסדרת המעמד האישי

קרא עוד...
התרת נישואין חד מיניים

בשנים האחרונות, הנושא של התרת נישואין חד מיניים תופס תאוצה בשיח הציבורי והמשפטי בישראל. הליך זה, המיועד לזוגות מאותו מין שנישאו בחו"ל ומבקשים להיפרד, מהווה

קרא עוד...
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 47 ביקורות
×
js_loader
a5
ערן עזרא – משרד עורכי דין ונוטריון
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ עם עורך דין >>