תפריט
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו!

03-6442224

השלכות משפטיות בגירושין

א. השלכות משפטיות:

 

1. רכוש

קיים הבדל בין דין אזרחי לבין דין תורה. נושא מירוץ סמכויות, מקבל ארשת חשיבות בעניין הרכוש, חרף העובדה שבימ"ש לענייני משפחה לבי"ד רבני, מחויבים לפעול על פי החוק ליחסי ממון – במציאות, זה לא תמיד המצב. בדין האזרחי: בכלליות, בגידה לא פוגעת בזכות רכושית של אחד הצדדים!

החוק ליחסי ממון, אינו מייחס חשיבות רבה לנושא בגידה מבחינת ההשלכות הרכושיות. הרעיון בבסיס היעדר הפגיעה הרכושית הוא, כי לא ייתכן שנשלול מבן זוג שבגד והחליט ליתן "עינו באחר", את הרכוש המשותף שנצבר יחד במהלכם של החיים המשותפים.

רכוש שנצבר במהלך חיים משותפים, לרוב, יתחלק בחלקים שווים בין בני הזוג. קרי, הזכויות החובות יתחלקו מחצה על מחצה. בעניין זה, בן זוג ש"בגד" והכניס חשבון בנק לחובות, כתוצאה מכספים משותפים שהוציא עבור בגידתו, יישא לבדו בחובות.

על פי דין תורה: בעל שתפס את אשתו נותן עינה באחר ו/בוגדת בו, יוכל לנשלה מחלקה ברכוש המשותף. עם זאת, גבר שבוגד לא מפסיד את חלקו ברכוש. חרף החובה להחלת החוק ליחסי ממון בשתי הערכאות, לא תמיד זה המצב במציאות, לכן, בנושא בן זוג "בגד", כדאי להתייעץ בכדי לקבוע אופן פעולה.

 

2. הכתובה

אישה שנתפסה על יד בעלה בוגדת, תישלל ממנה הזכות לכתובתה.

 

3. מזונות אישה

אישה זכאית למזונות בזמן שהיא נשואה. ממועד שבו זני הזוג מתגרשים, האישה אינה זכאית למזונותיה. כמו כן, ללא קשר לבגידה, כלפי אישה שעובדת, מתקזזים "מעשי ידיה בתמורה למזונותיה". אישה שנתפסה על ידי בעלה בוגדת, מאבדת את זכויותיה למזונות.

בגידה יש להוכיח בצורה חד משמעית ולא כהשערה דימיונית משוללת יסוד וראיות. יש הבדל בין הערכאות הדיוניות בנוגע להשלכות של בגידה, במקרים מסוימים בימ"ש לענייני משפחה, יפסוק חרף הראיות שקיימות, מזונות אישה, ולכן יש לבחון כל מקרה לגופו.

 

4. מזונות ילדים

האישה היא שתובעת מבעלה מזונות עבור הקטינים ובשמם, כיוון שהיא האפוטרופסות הטבעית שלהם. הבגידה אינה פוגעת בזכות של הילדים למזונותיהם, והיא לא מונעת מהאישה את הזכות לתבוע בשם הקטינים ועבורם.

 

5. משמורת ילדים

הכלל שמנחה בנושא משמורת ילדים הוא טובתו של הילד. בטרם נקבעת המשמורת, בד"כ, מתבקש תסקיר מטעם פקידת סעד, המוגש לשופט עם ההמלצות לגבי ההורה המשמורן הטוב יותר עבור הילדים. אין לשאלת בגידה קשר לעניין נושא המשמורת.

ככלל, בגידה אינה פוגעת בהסדרי הראייה של ההורים. לעניין זה, בד"כ אין הבדל מבחינת ביה"ד הרבני לבימ"ש לענייני משפחה. חרף העובדה שבי"ד רבני רואה בחומרה בגידתה של אישה, אין כל נפקות בעניין זה לשאלת משמורת.

עוד באותו נושא:

קביעת ממזרות

כאשר ילד נולד מחוץ למסגרת נישואין, הוא מוגדר על פי חוק כ"לא חוקי",אך על פי ההלכה, אשר מכנה ילד כזה כ"ממזר", הכוונה היא לתת תאור קשה

קרא עוד...
פעל בחוכמה

פעל בחוכמה! חשפתם בגידה? אל תפעלו על פי אמוציות, אלא יש לעצור ולתכנן את המהלכים בצורה אסטרטגית. כל עוד המידע והראיות בידכם, אל לכם למהר

קרא עוד...
בגידה ויתרונותיה

נבגדת? פעל בחוכמה. נתפסת בוגד? לא הכול אבוד. 1. עדיף לגלות את הבגידה מוקדם ככל שאפשר, חרף הכאב הכרוך בה. משנחשפה בגידה: על בן זוג

קרא עוד...
בגידה בגירושין

בגידה בגירושין – האם צד שבגד בבן הזוג מאבד את רכושו? את המשמורת על הילדים? את השותפות בזכויות ממקומות העבודה? הנושא סבוך מבחינה משפטית והלכתית.

קרא עוד...
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 47 ביקורות
×
js_loader
a5
ערן עזרא – משרד עורכי דין ונוטריון
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ עם עורך דין >>