תפריט
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו!

03-6442224

המסלול ממחשבה על גירושין ועד לאחר הגירושין

המסלול ממחשבה על גירושין ועד לאחר הגירושין – הגירושין הם הסיום הרשמי של ברית הנישואים בין בני הזוג. ביהדות מתבצע תהליך הגירושין על ידי כך שהבעל נותן גט לאשתו, שהוא מעין שטר המתיר את הנישואים בין השניים. בדרך כלל הגירושין אינם החלטה פשוטה, אלא אירוע משמעותי בחיי המשפחה המשפיע רבות על תפקוד המבוגרים והילדים (אם לבני הזוג ילדים משותפים) בחיי היום יום.

באופן כללי, משמעותם של הגירושין הוא הפיכה ממצב של "ביחד" למצב של "לחוד". שווי הבית נחלק לשניים, כל אחד מבני הזוג לוקח את חפציו האישיים ואת הרכוש השותף לשני בני הזוג מנסים לחלק בעזרת הסכמים, ניהול משא ומתן, הליכים משפטיים והידברויות.

אף הילדים אינם גרים עוד באותו בית עם שני ההורים, והם נאלצים לגור אצל הורה אחד ולבקר מדי פעם בביתו של ההורה השני. גירושין בישראל, אם כן, הם תקופה בלתי יציבה בחיי המשפחה המתפרקת.

 

הסיבות לגירושין יכולות להיות שונות ומגוונות.

ישנם, למשל, בני זוג המתחתנים בצעירותם ומגלים לאחר כמה שנים של חיים תחת קורת גג אחד כי אינם מתאימים זה לזו. עקב זאת, נוצרות מריבות ואי הסכמות בין בני הזוג, ולאחר שכל ניסיונות גישור עולים בתוהו: כולל ניסיונות לגישור בעזרת אנשי מקצוע: פסיכולוגים, יועצי נישואים, עובדים סוציאליים ועוד, מחליטים בני הזוג להתגרש.

במקרים אחרים, קיצוניים יותר, הגירושין עלולים להיווצר על רקע אלימות פיזית או מילולית במשפחה מצד אחד מבני הזוג. בן הזוג הנפגע מבקש להגן על ילדיו ועל עצמו, ולפיכך הוא מחליט כי הגיע הזמן להתגרש. כאמור, אחת המחלוקות בין בני הזוג בתהליך הגירושין היא על חלוקת הרכוש, כאשר הן הבעל והן האישה מנסים בדרך כלל להשיג את חלק הארי.

ישנו רכוש שלגביו מתבצעת חלוקה שוויונית בבית המשפט:

פנסיה, מקרקעין, כספי חיסכון, מנויות, קופות גמל, נכס עסקי ועוד. חלוקת רכוש מסוג אחר, דוגמת רכוש שהביאו עמם בני הזוג לפני הנישואים או רכוש שקיבלו במתנה או בירושה, תדרוש תביעה משפטית במסגרת תהליך הגירושין עצמו.

יתר על כן, על בית הדין הרבני או בית המשפט לענייני משפחה לקבוע משמורות על הילדים המשותפים לבני הזוג. לאחר הגירושין ייקבע בדרך כלל מקום מגוריהם של הילדים אצל אם המשפחה, ואילו לאב יוקצבו זמנים שבהם יוכל לבלות עם ילדיהם (שבתות, חגים, חופשות מבית הספר).

בנוסף לכך, אם היחסים בין בני הזוג תקינים למדיי גם לאחר הגירושין ואם טובתם של ילדיהם היא העומדת לנגד עיניהם בראש ובראשונה, יקבע בית המשפט משמורת משותפת. במסגרת המשמורת המשותפת שני ההורים אחראיים באופן שווה על גידולם של הילדים ולשניהם מוקצב זמן שווה לשהות עמם. עם זאת, חשוב לציין כי לעתים הסדר מעין זה עלול לפגוע בילדים יותר מאשר להועיל, היות שהם בעצם נעים ונדים בין שני בתים.

החיים לאחר הגירושין אינם קלים

יש צורך להסתגל למציאות חדשה, למגורים ביחידות או לטיפול בילדים ללא עזרה תמידית. יחד עם זאת, לחיים לאחר תהליך זה ישנם גם יתרונות. ראשית, חיים לאחר גירושין פירושם סוף וקץ להליכי הגירושין המפרכים, לדיונים המשפטיים הארוכים בענייני רכוש, מזונות, משמורות על הילדים, דיני ירושה וכדומה.

שנית, לכל אחד מבני הזוג עצמאות משלו. האיש והאישה חופשיים לנפשם והם רשאים לעסוק בפעילויות שונות כרצונם מבלי לבקש אישור מן הצד השני. ולבסוף, אדם שהתגרש פעם ואף פעמיים, אין זה אומר שלא יוכל להקים תא משפחתי שוב. ניתן לצאת למפגשי היכרויות ולפגוש אנשים חדשים במטרה להקים מחדש בית יציב.

 

המסלול ממחשבה על גירושין ועד לאחר הגירושין

המסלול ממחשבה על גירושין ועד לאחר הגירושין

עוד באותו נושא:

עלויות התרת נישואין 

רבים מהזוגות המתגרשים ומצויים בפני הליך של התרת נישואין מוצאים את עצמם בפני הליך מורכב עם שאלות רבות וביניהן: כמה עולה התרת נישואין?  מה העלויות

קרא עוד...
התרת נישואין טפסים

במשך שנים רבות זוגות ממוצא דתי מעורב, חסרי דת וזוגות חד מיניים בישראל, נתקלו בבעיה של ממש בבואם להתגרש. זאת משום שבישראל הסדרת המעמד האישי

קרא עוד...
התרת נישואין חד מיניים

בשנים האחרונות, הנושא של התרת נישואין חד מיניים תופס תאוצה בשיח הציבורי והמשפטי בישראל. הליך זה, המיועד לזוגות מאותו מין שנישאו בחו"ל ומבקשים להיפרד, מהווה

קרא עוד...
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 47 ביקורות
×
js_loader
a5
ערן עזרא – משרד עורכי דין ונוטריון
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ עם עורך דין >>