תפריט
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו!

03-6442224

גירושין עם ילדים

עורך דין ערן עזרא

עודכן לאחרונה בתאריך 09/21/2023

הליך גירושין יכול להיות תהליך ממושך ותובעני, במיוחד כאשר ילדים מעורבים בו. ההיבטים המנהליים של גירושין עם ילדים יכולים להיות נרחבים למדי, ומוסיפים למורכבות ההליך, אך ישנן אסטרטגיות שיאפשרו לכם לנהל את מסע הגירושין שלכם באופן שבסופו של דבר, יהפוך אותו לחלק יותר עבורכם ועבור ילדיכם. בכך נעסוק במאמר שלפניכם.

 

על ייחודם ורגישותם של הליכי גירושין עם ילדים

גירושין הם מטבעם תהליך מורכב ומאתגר מבחינה רגשית ולוגיסטית, ובמיוחד כאשר ילדים הם חלק מהמשוואה. בין אם מדובר בגירושין עם תינוקות, גירושין עם ילדים בגיל הרך, הליכי גירושין עם ילדים צעירים או בני נוער, טובת הילדים צריכה תמיד להישאר לנגד עיני ההורים במהלך הליכי גירושין.

למותר לציין כי ילדים רבים נושאים זיכרונות קשים מגירושי הוריהם, הנובעים לרוב מעימותים חוזרים ונשנים של ההורים, שבסופו של דבר מגיעים לבית המשפט. מאבקים משפטיים, במיוחד אלו הנוגעים למשמורת, עלולים להזיק לילדים ולגרום להם למצוקה רגשית משמעותית. לכן מומלץ לצמצם אותם למינימום האפשרי ולבחור בחלופות ידידותיות יותר במידת האפשר. לא אחת, ליווי הגירושין בידיו האמונות של עו"ד דיני משפחה בעל הסמכת עורך דין לענייני גישור, מסייעת לזוגות מתגרשים לכונן הסכמי גירושין בשיתוף פעולה, תוך קיום שיח פתוח ומכבד, אשר נותן עדיפות לטובת הילדים בהליך ולאחריו.

למרבה הצער, ישנם מצבים שבהם יש צורך במעורבות בית המשפט, במיוחד כאשר אחד מבני הזוג פונה להתעללות פיזית, מילולית או כלכלית בצד השני. עם זאת, חשוב להבין שיש דרכים לנווט בגירושין, מבלי לפגוע בילדים. רגישות לצרכיהם ותשומת לב לרווחתם הרגשית הן מעל הכל ולכן במידת האפשר, מומלץ בחום לבחור בהליך גירושין בהסכמה, המתחשב ברווחת הילדים.

 

למה חשוב לשים לב בעריכת הסכם גירושין עם ילדים?

הסכם גירושין טיפוסי מתייחס בדרך כלל למספר תחומים קריטיים המשפיעים עמוקות על חייהם של ההורים והילדים, כגון חלוקת הרכוש בגירושין, הסדרי המשמורת וחלוקת זמני שהות, דמי המזונות וקווים מנחים להסדרת מחלוקות עתידיות שעלולות להיווצר בין ההורים, בהקשר לטיפול בילדים המשותפים אחרי הגירושין – ולא רק.

אולם בעריכת הסכם גירושין, חשוב להיות ערים לכך שלכל משפחה יש את הצרכים הייחודיים לה, המחייבים התייחסות מיוחדת במסגרת הסכם הגירושין. חשוב להבין שהסכם גירושין לא מקיף מספיק, יכול לייצר אתגרים משמעותיים עבור המשפחה ב"יום שאחרי" הגירושין. זאת משום שהסכם גירושין מתפקד בעיקרו כחוזה משפטי מחייב, גם אם אינו מספק מענה ראוי או מדויק דיה לסוגיות הכרוכות בפירוק התא המשפחתי בגירושין.

לכן, הכרחי לוודא שהסכם הגירושין שלכם יקיף את כל התחומים האפשריים שעלולים להוביל למחלוקות בעתיד. הסכם זה משמש לתיאום הציפיות של שני הצדדים בגירושין תוך הבטחה שהרצונות והאינטרסים של כל צד מנוסחים בצורה נאותה. פנייה לשירותיו של עורך דין לענייני משפחה עם ניסיון ענף בהכנת הסכמי גירושין עם ילדים, תסייע בכך.

 

לסיכום

ילדים וגירושין כחלק מהליך גירושין על הצדדים לקחת בחשבון את ההשלכות שיכולות להיגרם מגירושין עם ילדים. לפיכך, לא משנה באיזו דרך בחרתם לסיים את ההליך המשפטי ביניכם (בהסכמה/לאו) חשוב שתתנו דעתכם לדרך שבה ילדיכם יוכלו להתמודד עם קבלת ההחלטה בדרך הכי בריאה (ככל שניתן) ועם מינימום נזקים.

לשם כך, יש להיוועץ עם אנשי מקצוע מתאימים כגון: פסיכולוג ילדים, מחלקת הרווחה, עובדים סוציאליים ועוד. אל תתנו לילדיכם להתמודד עם זה לבד. גירושין וילדים הם חלק בלתי נפרד. הילדים הם חלק מהתהליך (אם תרצו ואם לאו) ואסור, פשוטו כמשמעו, להתעלם מנוכחותם, מקיומם ומרגשותיהם.

משרדנו נותן חשיבות רבה להתנהגות ולהשלכות הגירושין על ילדים. בכל פעולה משפטית שמבוצעת אנו מייחסים חשיבות רבה לטובת הילדים. ליצירת קשר ניתן לפנות לנייד שמספרו – 052-5070050, ונציג מטעמנו יענה על שאלותיכם.

שאלות ותשובות בנושא גירושין עם ילדים

ניסוח הסכם גירושין בהסכמה הוא תמיד מומלץ, במיוחד כאשר ילדים הם חלק מהמשוואה. במסגרת עריכת הסכם גירושין בהסכמה הדדית, שני הצדדים יכולים להגיע להבנה הדדית לגבי מסלול חייהם ביום שאחרי הגירושין, ללא צורך בהתערבות חיצונית של בית המשפט ותוך מזעור הפוטנציאל לסכסוכים מיותרים שעלולים להשפיע לרעה על רווחת הילדים.

בדרך כלל, הסכם גירושין כולל היבטים שונים, לרבות התייחסות לחלוקה שוויונית של נכסים משותפים בגירושין, הקצאת המשמורת על הילדים וזמני השהות עם כל אחד מההורים, קביעת הסדרי מזונות, וקווים מנחים לטיפול במחלוקות עתידיות שעשויות להיווצר בין ההורים.

הורים שעוברים גירושין חייבים לתת עדיפות לטובת ילדיהם לאורך התהליך. בשל אחריותם המשותפת לילדים, שמירה על רמה מסוימת של קשר וטיפוח כבוד הדדי באמצעות תקשורת מכבדת, היא בעלת חשיבות עליונה, שכן הדבר מבטיח שהילדים לא יושפעו לרעה מהגירושין. במקרים של סכסוך משמעותי, מעורבות של מגשר יכולה להועיל.

מומלץ מאוד לפנות לייעוץ משפטי בגירושין הכוללים ילדים. עורך דין דיני משפחה מנוסה, יכול לספק הכוונה, ייעוץ ותמיכה לאורך כל תהליך הגירושין, ברגישות יתרה להשפעה הפוטנציאלית של ההליך על הילדים.

 

גירושין עם ילדים

גירושין עם ילדים

עוד באותו נושא:

כונס נכסים בגירושין 

במסגרת הליך גירושין בין בני זוג, אחד הנושאים הטעונים ביותר הוא חלוקת נכסי המשפחה ומכירת הדירה המשותפת. כאשר שוררים סכסוך ואי הסכמה עמוקים בין בני

קרא עוד...
הסכם גירושין

הסכם גירושין הוא מסמך משפטי חשוב ביותר הקובע את תנאי הפרידה בין בני זוג גרושים. ההסכם מסדיר נושאים כגון חלוקת רכוש משותף, משמורת ילדים, מזונות,

קרא עוד...
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 47 ביקורות
×
js_loader
a5
ערן עזרא – משרד עורכי דין ונוטריון
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ עם עורך דין >>