תפריט
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו!

03-6442224

פרק ב' – החיים אחרי הגירושין

פרק ב' – החיים אחרי הגירושין – הגירושים אינם קלים לא לבעל ולא לאישה. הם כרוכים בפירוק התא המשפחתי, בחוסר יציבות ובהליכים משפטיים ממושכים. למרות זאת, לעתים גירושים הם הדרך הטובה ביותר, אם לא היחידה, לפתור בעיות במשפחה.

הסיבות לגירושין יכולות להיות קיצוניות – אלימות מילולית ופיזית כלפי בן הזוג/ בת הזוג והילדים, עזיבה של אחד מבני הזוג; או סיבות קיצוניות פחות – בני זוג שאינם מצליחים להגיע לעמק השווה או בני זוג שגילו מאוחר מדי כי הם אינם מתאימים אחד לשני מבחינת תכונות אופי או המטרות שהם מעוניינים להשיג בחייהם.

לגירושם, אם כן, קיימים יתרונות וחסרונות.

אחד החסרונות בגירושים הוא היציאה לחיים עצמאיים לאחר שנים של חיי משפחה. לאחר גירושים על בני הזוג להסתדר בגפם הן מבחינה קיומית והן מבחינה נפשית. אין יותר חלוקת עבודה שווה, על בני הזוג לעבוד לבד למחייתם ולגור בגפם בעוד התמיכה הנפשית אינה קיימת עוד והריקנות ממלאת את מקומה.

יתר על כן, אם לבני הזוג ילדים משותפים, עול גידול הילדים וכלכלתם נופל בדרך כלל על אחד מבני הזוג, ואילו בן הזוג השני מבקר את ילדיו מדי פעם ועוזר בכלכלתם מן הצד. חיסרון נוסף בגירושים הוא הקושי להתחתן בשנית.

לעתים קרובות החברה אינה רואה את הגרושים בעין יפה ואינה מוכנה להתערבב בהם. הגרושים עלולים להיחשב ל"סוג ב" ולאנשים שלא כל קל להסתדר עמם (שאם לא כן, מדוע התגרשו?). כמו כן, לפעמים קיים חוסר הבנה בין הגרושים לבין הרווקים, והגרושים מעדיפים להתחתן עם גרושים אחרים בלבד.

העניין הופך לבעייתי בייחוד כאשר לשני בני הזוג ילדים מנישואים קודמים וילדים אלו מתקשים להסתדר ביניהם, או כאשר מדובר בכהן גרוש, שעל פי ההלכה היהודית אינו יכול להתחתן עם גרושה. יחד עם כל הקשיים שחווים בני הזוג לאחר הגירושים, הם מרגישים עם הזמן הקלה ושחרור.

אין יותר צורך לחוות באופן יום יומי את הקשיים הנובעים מחיי נישואים כושלים ואפשר לפתוח דף חדש. המגורשים רשאים להחליט החלטות באופן עצמאי ומבלי להתייעץ עם הצד השני או לחכות לאישורו. לאחר הגירושים ניתן לנוח מחיי הנישואים האינטנסיביים והתובעניים או לנסות ולמצוא בן זוג מתאים יותר לחיים משותפים.

זאת ועוד, אף על פי שבדרך כלל הגירושים אינם קלים עבור הילדים המשותפים לבני הזוג המגורשים, גם הם עשויים להרגיש תחושת הקלה ככל שהזמן עובר. אין יותר מריבות וצעקות בבית וההורה המגדל אותם הופך להורה רגוע יותר וקשוב לרצונותיהם. בנוסף, יכולים הילדים לבלות זמן איכות עם כל אחד מההורים מבלי להיות מושפעים מהיחס העוין שפיתחו ההורים זה כלפי זה.

 

התמודדות עם הגירושים

תהליך ההתמודדות עם הגירושים אינדיבידואלי לכל אדם ואדם ולכל מקרה לגופו. יהיו שיתקשו לתפקד בחודשים הראשונים שלאחר הגירושים ואף בשנים הראשונות. הם יתקשו לנהל חיי שגרה לנוכח הנטל שאותו יאלצו לשאת לבד – גידול הילדים, עול הפרנסה וניהול משק הבית. במצבים אלה חשוב לזכור כי החיים אינם נגמרים בפירוק הנישואים. אדרבה, הגירושים פותחים בפני בני הזוג דלת אל מגוון התנסויות חדשות.

אחרים, לעומת זאת, יחושו בטעמו המתוק של החופש, ינצלו את חוסר התלות בבן הזוג השני ויעסקו יותר בפעילויות אהובות: טיולים בארץ ובחו"ל, פגישות עם חברים, זמן איכות עם הילדים ועוד. אף על פי כן, במקרים אלה יש לזכור כי חיי החופש אינם נמשכים לנצח, וכי לאחר זמן מה עשויים בני הזוג הפרודים להרגיש בחיסרון הצד השני ולחוש בדידות. זהו סימן, אם כן, שיש לחפש שוב שותף מתאים לחיי משפחה.

 

פרק ב' - החיים אחרי הגירושין

פרק ב' – החיים אחרי הגירושין

עוד באותו נושא:

עלויות התרת נישואין 

רבים מהזוגות המתגרשים ומצויים בפני הליך של התרת נישואין מוצאים את עצמם בפני הליך מורכב עם שאלות רבות וביניהן: כמה עולה התרת נישואין?  מה העלויות

קרא עוד...
התרת נישואין טפסים

במשך שנים רבות זוגות ממוצא דתי מעורב, חסרי דת וזוגות חד מיניים בישראל, נתקלו בבעיה של ממש בבואם להתגרש. זאת משום שבישראל הסדרת המעמד האישי

קרא עוד...
התרת נישואין חד מיניים

בשנים האחרונות, הנושא של התרת נישואין חד מיניים תופס תאוצה בשיח הציבורי והמשפטי בישראל. הליך זה, המיועד לזוגות מאותו מין שנישאו בחו"ל ומבקשים להיפרד, מהווה

קרא עוד...
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 47 ביקורות
×
js_loader
a5
ערן עזרא – משרד עורכי דין ונוטריון
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ עם עורך דין >>