תפריט
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו!

03-6442224

ייפוי כוח מתמשך

ייפוי כוח מתמשך הוא מסמך משפטי הנכתב בציפייה לירידה אפשרית במצבו הבריאותי או השכלי של אדם. יצירה וביצוע של ייפוי כוח מתמשך דורשים מומחיות משפטית ספציפית, משום שלחתימה על מסמך כזה משקל רב והשלכות מרחיקות לכת. על המצבים שבהם מתעורר הצורך בפנייה אל עורך דין לייפוי כח מתמשך, עלות הטיפול המשפטי בנושא וההיערכות לתהליך – נפרט במדריך הבא שבו ריכזנו את מרבית הפרטים שחשוב לדעת בנושא רגיש זה.

 

על המצבים שבהם מתעורר הצורך בפנייה אל עורך דין לייפוי כח מתמשך

התמודדות עם חוסר ודאות יכולה להיות מאתגרת, במיוחד כאשר אנו עומדים בפני אפשרות של תאונות, מחלות או מצבים שבהם היכולת שלנו לחשוב ולהחליט בכוחות עצמנו, עלולה להפגע. חששות אלו מקבלים משנה תוקף גם כאשר אדם קרב לגיל שיבה וחש כי מצבו המנטלי נמצא במגמת הידרדרות מסוימת או מודע לאפשרות שהדבר יקרה במוקדם או במאוחר.

במאמץ להביא בטחון מסוים לנסיבות כגון כאלה, ישנה האפשרות לחתום על מסמך משפטי שנקרא ייפוי כוח מתמשך, בזמן שעדיין יש לנו צלילות מחשבתית. אז איך זה עובד? עורך דין לייפוי כח מתמשך, יכול לנסח את המסמך הנ"ל עבור כל אדם שמעוניין למנות אדם אחר או מספר אנשים לבחירתו, שיהיו אחראים על קבלת החלטות בשמו בעתיד, הנוגעות לעניינים אישיים, עניינים רפואיים והחלטות פיננסיות.

 

לכמה זמן תקף ייפוי כח מתמשך שנערך באמצעות עורך דין לייפוי כח מתמשך?

בניגוד לייפוי כוח רגיל, אשר תוקפו מוגבל לעשר שנים, ייפוי כוח מתמשך נשאר בתוקף ללא הגבלת זמן. אולם הוא נכנס לתוקף רק כאשר מי שקבע את המינוי, חווה דעיכה במצבו הרפואי או בכשירותו המנטלית באופן שמונע ממנו לקבל החלטות באופן עצמאי. לחילופין, ייפוי הכח המתמשך יכול להיכנס לתוקף גם כשנסיבות ספציפיות המפורטות במסמך ייפוי הכוח, מתממשות.

 

כמה עולה עורך דין לייפוי כח מתמשך?

שכר טרחת עורך דין לייפוי כח מתמשך נקבע על סמך מספר גורמים, לרבות מספר הפגישות עם עורך הדין ורמת הניסיון המקצועי שלו. בדרך כלל, מתקיימות כ- 2-3 פגישות לאורך התהליך. במקרים בהם ממונים ריבוי נציגים כמיופים, וייפוי הכוח כולל סעיפים וחלוקות מורכבות, הדבר יצריך עבודת הכנה נוספת מצד עורך דין לייפוי כח מתמשך לעומת מסמך סטנדרטי – מה שעלול לגרום לעלויות גבוהות יותר.

אולם אם אתם ובני זוגכם מעוניינים להעניק סמכויות לאותם קרובי משפחה, ניתן ליצור באותה הזדמנות ייפוי כוח מתמשך לשניכם, מה שיכול להיות משתלם יותר מהכנת המסמכים בנפרד. המחיר המשוער לפגישות הכנה מוקדמת וחתימה על ייפוי כוח מתמשך נע בדרך כלל בין 3,000 ל- 4,500 ₪. לזוג היוצר ייפוי כוח מתמשך משותף, המחיר נע בדרך כלל בין 4,000 ל- 5,000 ₪.

כמובן, אלו הם סכומים משוערים בלבד וכל עורך דין רשאי לגבות שכר טרחה שונה לפי שיקול דעתו.

 

כיצד יש להיערך להכנת ייפוי כח מתמשך בעזרת עורך דין?

לפני שחותמים על מסמך ייפוי הכוח המתמשך, יש צורך לעסוק בשורה של צעדי הכנה. אלה כרוכים בדרך כלל בפגישות מרובות עם עורך דין לייפוי כח מתמשך, שבמהלכן עשויים להיות נוכחים גם עורך הדין של המיופה או המיופים, במקרה שעסקינן במספר אנשים.

חשוב לזכור שלמרות שלכל המעורבים עשויות להיות כוונות טובות ורצון אמיתי לדאוג לרווחת המייפה, הם חייבים להבין היטב את ההשלכות והאחריות הקשורות בהענקת סמכות כזו. עורך דין לייפוי כוח מתמשך נוטל על עצמו את האחריות לוודא שכל הצדדים המעורבים בהסדר ייפוי הכוח יבינו את מהות מעשיהם ואת ההשלכות הנובעות מכך בעת החתימה.

 

האם ניתן לבטל ייפוי כוח מתמשך בעזרת עו"ד לייפוי כח מתמשך?

ניתן לבטל ייפוי כוח מתמשך בנסיבות שונות. אם האדם המיופה אינו מעוניין עוד לקבל על עצמו את הסמכויות המוקצות לו או מעוניין לייעדן לאדם אחר לפני כניסת ייפוי הכוח לתוקף, יתכן ביטול. בדומה לכך, אם יבקש מיופה את הפסקת סמכותו לאחר שייפוי הכוח המתמשך כבר הפך לפעיל, עשוי להידרש הליך בבית המשפט למינוי אפוטרופוס תחתיו.

 

לסיכום – זקוקים לשירותי עורך דין לייפוי כח מתמשך? ודאו שאתם בוחרים בתבונה

בחירת עורך דין לייפוי כח מתמשך היא החלטה מכרעת הדורשת שיקול דעת זהיר. על ידי חיפוש המלצות, הערכת כישורים, סקירת חוות דעת והגעה לפגישות היכרות עם כמה משרדי עו"ד לענייני ייפוי כח מתמשך, תוכלו למצוא עורך דין המתמחה בנושא וניחן במומחיות לענות על הצרכים הספציפיים שלכם.

אם אתם מוכנים לעשות את הצעד הבא ליצירת ייפוי כוח מתמשך, זה הזמן לפנות אל עורך דין ערן עזרא – עורך דין ייפוי כח מתמשך עם ניסיון רב בתחומו, כדי לקבוע פגישת ייעוץ משפטית ולהבטיח שהעתיד שלכם בידיים טובות. לתיאום שיחת ייעוץ מול משרד עו"ד ערן עזרא – חייגו כעת:  03-644-2224.

 

שאלות ותשובות בנושא ייפוי כוח מתמשך

ייפוי כוח מתמשך הוא מסמך משפטי המעניק סמכות עתידית לאדם אחר או כמה אנשים זולתו, כאשר למייפה יש חששות לגבי כשירותו העתידית לקבל החלטות למען עצמו. המייפה בייפוי הכוח, מייעד קרובי משפחה מהימנים או אנשים עליהם הוא סומך ומעוניין להעניק להם סמכות לקבלת החלטות בשמו בהקשר לענייניו האישיים, הפיננסיים והרפואיים, בבוא העת וככל שיעלה הצורך בכך.

אנשים רבים פונים אל עורך דין לעריכת ייפוי כוח מתמשךכאשר הם מתמודדים עם מחלה קשה וחוששים מירידה בבריאותם שתפגע בכשירותם המנטלית, וכן בגיל מתקדם או במצבים בהם יש חשש לתאונות שיובילו לאובדן כושר השיפוט של הפרט.

ייפוי כוח מתמשך מקבל תוקף במקרה שהמייפה הופך מחוסר יכולת לקבלת החלטות אוטונומית. לכן, המסמך נערך ונחתם בדרך כלל עוד בזמן שהאדם עדיין כשיר מנטלית, כאשר מסמך זה משמש כאמצעי התמודדות עם אתגרים עתידיים פוטנציאליים.

עלות יצירת ייפוי כוח מתמשך בעזרת עו"ד ייפוי כח מתמשכים, נקבעת על סמך גורמים כמו מספר הפגישות הנדרשות עמו ורמת מומחיותו המקצועית. בדרך כלל, התהליך כולל שתיים עד שלוש פגישות, כשהמחיר לפגישות, ההכנות המקדימות והחתימה על ייפוי הכוח המתמשך, עולים ביחד בין 3,000 ל- 4,500 שקלים.

 

עורך דין לייפוי כח מתמשך

עורך דין לייפוי כח מתמשך

עוד באותו נושא:

מינוי אפוטרופוס

בתהליך מינוי אפוטרופוס יש שלבים מסוימים שבהם עשויה להידרש מומחיותו של עורך דין לענייני אפוטרופסות. במאמר זה נסביר בהרחבה על הנסיבות שבהן מינוי האפוטרופוס עשוי

קרא עוד...
עורך דין צוואות בגירושין

תחום דיני המשפחה הוא תחום מורכב שנדרשת בו מומחיות ספציפית רבה. בין שלל הנושאים בהם עוסקים דיני המשפחה, נמצאים תחומי הגירושין והצוואות. השילוב של שני

קרא עוד...
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 47 ביקורות
×
js_loader
a5
ערן עזרא – משרד עורכי דין ונוטריון
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ עם עורך דין >>