תפריט
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו!

03-6442224

הערכת שווי מניות בגירושין

הערכת שווי מניות היא שלב חשוב בתהליך לחלוקת רכוש בגירושין. מניות הן סוג נפוץ של נכס כלכלי, ומכאן החשיבות בהערכת שוויין בצורה מדויקת, על מנת לקבוע את חלקו של כל אחד מבני הזוג בהן. במאמר זה, נסביר מהי המשמעות המשפטית של הערכת שווי מניות בגירושין, נציג כמה מהגורמים המשפיעים על הערכת השווי המנייתי לצורך החלוקה בגירושין, נפרט מה חשוב לדעת על הערכת שווי מניות בלתי סחירות לצורך חלוקתן בגירושין, נדון בסוגיית ההבדלים בהערכת שווי מניות בחברה פרטית לעומת הערכת שווי מניות בחברה ציבורית, ונציג את החשיבות של סיוע משפטי בנושאים המורכבים הללו.

 

מהי המשמעות המשפטית של הערכת שווי מניות בגירושין?

בישראל, רוב הנכסים שנצברו במהלך הנישואין נחשבים לרכוש משותף של בני הזוג, שחייב להתחלק בין בני הזוג באופן שוויוני בעת הגירושין, למעט אם ישנן נסיבות חריגות שהביאו את בית המשפט לפסוק אחרת. מניות שנרכשו בתקופת הנישואין או ניתנו לעובד ממעסיקו בתקופת נישואיו, נחשבות גם הן כנכס משותף ולפיכך חשוב להעריך את שוויין בצורה מדויקת. זהו הבסיס שיאפשר לקבוע באופן חוקי והוגן את חלקו של כל אחד מבני הזוג בהן, במסגרת חלוקת הרכוש בגירושין.

 

מהם הגורמים המשפיעים על הערכת שווי מניות בגירושין?

הערכת שווי מניות בגירושין מושפעת ממספר גורמים, כגון:

  1. השווי של החברה: השווי של המניות תלוי באופן ישיר בשווי של החברה שבה הן מוחזקות.
  2. הרווחיות של החברה: ככל שהחברה רווחית יותר, כך המניות שלה שוות יותר.
  3. הסיכונים העסקיים של החברה: ככל שהסיכונים העסקיים של החברה גבוהים יותר, כך המניות שלה בעלות פוטנציאל משמעותי יותר לירידת שווי.
  4. מצב השוק: מצב השוק הכללי בתקופה נתונה, יכול להשפיע גם הוא על שווין של המניות.

 

לאור ריבוי הגורמים שעלולים להשפיע על הערכת שווי המניות בגירושין, על מנת לקבל הערכת שווי מניות מדויקת, חשוב להתייעץ עם איש מקצוע מיומן ומהימן, כאקטואר גירושין. איש מקצוע זה יבחן את כל הגורמים הרלוונטיים לעניין זה, ויוכל לספק לכם הערכה המבוססת על מידע עדכני ובר סמכא בנושא.

 

מה חשוב לדעת על הערכת שווי מניות בלתי סחירות בגירושין?

הערכת שווי למניות הנסחרות בשוק ההון, היא מטבע הדברים פשוטה יותר מאשר הערכת שווי למניות בלתי סחירות. מכיוון שמניות סחירות הן כאלו הנסחרות בבורסה, ניתן למצוא את שערן הנסחר בשוק. עם זאת, חשוב לזכור שהשער הנסחר אינו בהכרח משקף את הערך האמיתי של המניות. לעומת זאת, הערכת שווי למניות לא סחירות היא מורכבת יותר מאחר ושוויין עוד לא נקבע ולכן יש לגשת לנושא בצורה שונה.

 

במה נבדלת הערכת שווי מניות בחברה פרטית מהערכת שווי מניות בחברה ציבורית?

הערכת שווי מניות בחברה פרטית בגירושין היא מורכבת יותר מאשר הערכת שווי מניות בחברה ציבורית. הסיבה לכך היא שחברה פרטית אינה מחויבת לפרסם את דוחותיה הכספיים, ולכן קשה יותר לקבל מידע על מצבה הכלכלי.

לא זאת בלבד, אלא שהערכת שווי מניות בחברה משפחתית בגירושין היא אף מורכבת עוד יותר מאשר הערכת שווי מניות בחברה פרטית רגילה. הסיבה לכך היא שישנם גורמים מיוחדים המשפיעים על שווין של מניות בחברה משפחתית, כגון היחסים המשפחתיים בין בעלי המניות והמעורבות של בני המשפחה בניהול החברה.

 

מה חשיבות הסיוע המשפטי בנושא הערכת שווי מניות בגירושין?

מהאמור לעיל אנו למדים כי הערכת שווי מניות היא הליך מורכב ושחשוב להיעזר בסיוע משפטי מקצועי על מנת לקבל הערכה מדויקת ומשכנעת. לשם כך עורך דין גירושין עובד בשיתוף פעולה עם אקטואר גירושין, שהוא כלכלן בעל הסמכה רלוונטית להערכת שווי הנכסים המיועדים לחלוקה בגירושין, לרבות מניות ואופציות. עם השירותים שניתן לקבל בביצוע הערכת שווי למניות בגירושין, ניתן למנות:

 

ייעוץ לגבי הבחירה בשיטת הערכת השווי המתאימה

ישנן מספר שיטות להערכת שווי מניות בגירושין, וחשוב לבחור את השיטה המתאימה ביותר לנסיבות הספציפיות של המקרה.

 

סיוע בהשגת המידע הדרוש להערכת השווי

הערכת שווי מניות גירושין דורשת מידע נרחב על החברה שבה מוחזקות המניות. עורך דין גירושין  העובד בשיתוף עם אקטואר, יוכל לסייע לכם להשיג את המידע הדרוש לכך, כגון דוחות כספיים, מידע על שוק ההון ועוד.

 

ניהול משא ומתן עם הצד השני

הערכת שווי מניות היא לעיתים קרובות מקור למחלוקת בין בני הזוג. עורך דין דיני משפחה יוכל לסייע לכם לנהל משא ומתן עם הצד השני על מנת להגיע להערכה שתהיה מקובלת במקרים מתאימים על שני הצדדים.

במקרים מורכבים, כגון הערכת שווי מניות בחברה פרטית או בחברה משפחתית, מומלץ במיוחד להיעזר באקטואר גירושין העובד עם עו"ד דיני משפחה על מנת לקבל ייעוץ משפטי מקצועי בנושא הערכת שווי המניות וחלוקתן בין בני הזוג בגירושין.

 

מה היתרונות בפנייה לסיוע משפטי מקצועי לטובת הערכת שווי מניות לחלוקה בגירושין?

להלן מספר יתרונות של קבלת סיוע משפטי בנושא הערכת שווי מניות לחלוקה בגירושין:

  • קבלת הערכה מקצועית: עורך דין גירושין יחווה דעתו להערכת הסיכויים בעניין חלקו של כל אחד מהצדדים בחלוקת המניות, המבוססת על מידע מהימן והוראות החוק והפסיקה לעניין חלוקת הרכוש בגירושין, תוך היוועצות עם מומחה כלכלי מתאים.
  • הגנה על האינטרסים שלכם: עורך הדין ידאג להגן על האינטרסים שלכם במשא ומתן על הערכת שווי המניות וחלוקתן.
  • חסכון בזמן וכסף: עו"ד גירושין יספק לכם את כל השירותים הנדרשים לצורך הערכת שווי המניות בכלים מקצועיים וחלוקתן החוקית וההוגנת, ויחסוך לכם זמן וכסף על התדיינות בערכאות.

 

לסיכום – הדרך הנכונה לבצע הערכת שווי מניות לצורך חלוקה בגירושין, מתחילה בפניה לעורך דין

הערכת שווי מניות בגירושין היא הליך מורכב במיוחד, שחשוב להיעזר במסגרתו בסיוע משפטי מקצועי. הדבר חיוני על מנת לקבל הערכה מדויקת ומשכנעת. עורך דין לענייני משפחה המוסמך בתור עורך דין לענייני גישור בגירושין, יוכל לכוון אתכם בהשגת המידע הדרוש להערכת השווי, לחבר אתכם לאקטואר גירושין מקצועי שיסייע לכם בבחירת השיטה המתאימה, וללוות אתכם בניהול משא ומתן עם הצד השני על מנת להגיע להערכה מקובלת על שני הצדדים.

 

שאלות ותשובות בנושא הערכת שווי מניות בגירושין

הסכם הגירושין  נועד לאפשר לבני זוג לעגן את תנאי הפירוד ביניהם באופן מחייב משפטית ובר אכיפה. 

במקרים מסוימים בני זוג בוחרים לערוך ולחתום על הסכם הגירושין ללא הליך משפטי ארוך וכואב, בשיתוף פעולה הדדי. אולם בכל מקרה ההסכם חייב לקבל את אישור בית המשפט כדי להפוך לתקף ומחייב מבחינה משפטית.

אין חובה שבני הזוג יגיעו להסכם הגירושין, עם זאת זוהי בהחלט הדרך המומלצת מכיוון שהיא חוסכת זמן וכסף ומפחיתה את הפגיעה הרגשית בכל הנוגעים בדבר. במקרה ולא התקבל הסכם, ההכרעה תעבור לבית המשפט.

הסכם גירושין עשוי לכלול נושאים כמו חלוקת רכוש משותף, משמורת ילדים, דמי מזונות לילדים, זכויות מגורים ועוד. חשוב להתייעץ עם עורך דין להבטחת כיסוי כלל הנושאים הרלוונטיים.

 

הערכת שווי מניות בגירושין

הערכת שווי מניות בגירושין

 

עוד באותו נושא:

פירוק שיתוף בדירה

פירוק שיתוף בדירת מגורים בין בני זוג, הוא תהליך נפוץ ומורכב במסגרת הליכי גירושין. מכיוון שמדובר בנכס משמעותי ובעל ערך רגשי עבור בני המשפחה, יש

קרא עוד...
חלוקת דירה בגירושין

חלוקת דירת המגורים המשותפת היא אחת ההכרעות הקשות והמהותיות ביותר העומדות בפני זוגות מתגרשים. האם הדירה תישאר בידי אחד מבני הזוג או שמא תימכר והתמורה

קרא עוד...
רכוש מלפני הנישואין

חלוקת רכוש בין בני זוג בעת גירושין היא אחד הנושאים הטעונים והמורכבים ביותר מבחינה משפטית ורגשית כאחד. שאלות סביב גורלו של רכוש שהיה שייך לכל

קרא עוד...
תביעה לפירוק שיתוף 

התהליך שבו בני זוג שחיו יחד בדירה משותפת חותרים לחלוקתה או מכירתה במסגרת הליכי גירושין, נקרא "פירוק שיתוף". על אף שהוא מזוהה בדרך כלל בהקשרים

קרא עוד...
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 47 ביקורות
×
js_loader
a5
ערן עזרא – משרד עורכי דין ונוטריון
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ עם עורך דין >>