תפריט
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו!

03-6442224

איך להתגרש נכון?

כמות מקרי הגירושין במדינת ישראל הולכת וגדלה בהתמדה משנה לשנה. אולם למרות שזוגות רבים חווים קרע בנישואיהם, מעטים יודעים איך להתגרש נכון. אין זה פלא, לאור העובדה שהליך הגירושין הוא חוויה מכאיבה במישור הרגשי והכלכלי. לכן, ישנה חשיבות מכרעת לטיפול נכון בהליך על מנת למזער את ההשפעה השלילית על כל הצדדים המעורבים.

 

איך להתגרש נכון מבחינה משפטית?

גירושין, מעבר להשפעתם על חיי בני הזוג וילדיהם ברמה האישית והרגשית, הם לפני הכל – מהלך בעל משמעויות משפטיות. לכן חשוב לגשת לנושא מצוידים בכלים המתאימים. להלן שלושת השלבים המרכזיים בניהול הליכי גירושין בצורה נכונה בפן המשפטי:

  1. פנייה לייעוץ משפטי: הצעד הראשון בגירושין הוא פנייה לייעוץ משפטי. גירושין עלולים להיות תהליך מורכב ומתיש, במיוחד אם אתם חווים אותו בפעם הראשונה. בישראל פועלות שתי ערכאות משפטיות המטפלות בתיקי גירושין, בית דין רבני ובית משפט לענייני משפחה, כל אחת עם סמכויות ונהלים ייחודיים משלה. כדי לנווט במערכת המשפט בצורה יעילה, חיוני להסתייע במשרד עו"ד בעל מומחיות מיוחדת בתחום, כמו משרד עו"ד ערן עזרא. עורך דין מיומן יפעל כדי להגן על טובת הלקוח שלו וייעץ לו על דרך הפעולה הטובה ביותר, לרבות בהחלטה אם להמשיך להליך גישור או להגיש את התיק לבית המשפט. בנוסף עורך הדין ילווה אתכם בתהליך המשפטי לאישור הסכם הגירושין, לרבות הגשת תביעות גירושין במידת הצורך וייצוג בדיונים בבית משפט.
  2. איסוף מסמכים: עוד לפני הכניסה להליך הגירושין עצמו, יש חשיבות מכרעת לאיסוף כלל המסמכים הרלוונטיים הנוגעים לכספים, נכסים וזכויות. הדבר חיוני למניעת ניסיונות להסתרה או העברת נכסים מצד בן הזוג השני. הדבר צריך להיעשות בדיסקרטיות כדי להימנע מלעורר את חשדו של בן הזוג. בנוסף, חשוב לאסוף מידע על רמת החיים וההוצאות השוטפות של הצד השני. הדבר יסייע בחלוקה נכונה של הנכסים ובקביעת תמיכה כלכלית מתאימה במהלך ואחרי הגירושין.
  3. עריכת הסכם גירושין מקיף: הכנת הסכם גירושין מקצועי בעזרת עורך דין לענייני משפחה, היא דרך אידיאלית להסדיר את הליך הגירושין, שכן הסכם זה מייתר את הצורך בהליכים משפטיים. מדובר במסמך משפטי מחייב המתווה את תנאי הגירושין, לרבות חלוקת זמני השהות של ההורים עם הילדים, חלוקת הרכוש, תשלומי מזונות ועוד. על שני הצדדים לחתום על ההסכם מרצון וללא כל כפייה. לאחר חתימת ההסכם יש להגישו לבית המשפט לענייני משפחה או לבית הדין הרבני לאישורו. בית המשפט יוודא כי שני הצדדים מבינים היטב את תנאי ההסכם וכי הוא נחתם ברצון. לאחר אישור ההסכם, הוא הופך לפסק דין מחייב והצדדים יכולים לפנות לבית הדין הרבני לקביעת מועד לטקס סידור הגט – שלאחריו הגירושין יוכשרו רשמית.

 

במידה ולא ניתן להגיע להסכמה, ניהול הליך הגירושין יעבור לבית דין רבני או לבית משפט לענייני שמפחה, בהתאם לנסיבות. כאשר חשוב לדעת – שגירושין מבוצעים תמיד בבית הדין הרבני. לגבי נושאים כגון: תביעה בענייני קטינים ורכוש יש סמכות מקבילה לשתי הערכאות.

כך, ככל שלא ניתן להגיע להסכמה, בית משפט לענייני משפחה או בית דין רבני, לפי העניין, יכריעו בסוגיות העומדות על הפרק, כגון משמורת ילדים (אחריות הורית), חלוקת רכוש ומזונות. לכן גם כאן, חשוב שיהיה בתמונה עו"ד מנוסה בעל התמחות ספציפית לנושא שייצג אתכם בתהליך וייצג את האינטרסים שלכם בבית המשפט ובבית הדין.

 

איך להתגרש נכון מבחינה משפחתית?

מאחר וגירושין משפיעים לא רק על בני הזוג, אלא גם על הילדים המשותפים, חשוב לחשוף את הילדים לנעשה בצורה מינימלית עד כמה שניתן ולא לערב אותם בסכסוך, כדי למנוע מהם בלבול וחרדה. במקום זאת, עדיף לתקשר את הפרידה בצורה רגועה ותומכת, מבלי להסית את הילדים נגד ההורה השני. זה חיוני למניעת ניכור הורי. חשוב להרחיק את הילדים מסכסוך גירושין.

דאגו שהילדים יבינו שהגירושין אינם באשמתם. חשוב להיוועץ עם איש מקצוע בכדי להעביר לילדים את המסר נכון. בהתאם לגורם המטפל לקיים שיחות פתוחות וכנות, תוך התייחסות לכל הרגישות המעורבת בתהליך. פנייה לתמיכה פסיכולוגית/רגשית, עשויה לעזור לילדים לעבד את רגשותיהם ולהבין שהם לא אשמים בפרידה.

הזכירו לילדים שלמרות הגירושים, ההורים שלהם עדיין אוהבים אותם ורוצים את הטוב ביותר עבורם וכך תמיד יהיה. חשוב להפריד בין היחסים ביניכם כהורים, למערכת היחסים שלכם עם הילדים, ולוודא שהילדים מבינים שהיחסים שלכם איתם ישארו חמים ואוהבים למרות השינוי במבנה התא המשפחתי.

לבסוף, חשוב לשמור על מערכת יחסים חיובית עם בן הזוג לשעבר. זה יעזור למזער קונפליקטים ולחצים עבור כל המעורבים, ויהפוך את הליך הגירושין לפחות קשה לכולם. חשוב לזכור שהמטרה היא להיפרד מבן הזוג – ולא מהילדים שלכם.

 

איך להתגרש נכון מבחינה רגשית?

גירושין עלולים לגבות מאנשים מחיר גבוה בפן הרגשי, אך ישנם כמה טיפים שיכולים לעזור לכם לנווט את התהליך בצורה בריאה:

 

סוף מעשה במחשבה תחילה

ודאו שההחלטה להתגרש היא כזו שאתם בטוחים לגביה. זה טבעי שיש חששות לגבי גירושין, אבל אם אתם בטוחים שזו ההחלטה הנכונה עבורכם, זה יכול לתת לכם את הכוחות הנפשיים הדרושים להתמודדות שלווה ומאוזנת עם התהליך.

 

היערכות נפשית

לפני תחילת הגירושין, חשוב להקדיש זמן להבנת ההשלכות של ההליך, כדי להיערך היטב לקשיים הרגשיים שאתם עלולים לפגוש במהלכו. אם אתם צופים שהגירושין יהיו קשים עבורכם, אל תהססו לפנות לתמיכה מיקיריכם ואף מאנשי מקצוע בתחום בריאות הנפש.

 

לא לשרוף גשרים

במידת האפשר, השתדלו לשמור על מערכת יחסים חיובית עם בן הזוג במהלך הגירושין. לא רק שזה יכול לעזור לחסוך כסף, אלא זה גם עוזר לשמר משאבים נפשיים ורגשיים. גירושין ידידותיים יכולים להיות מתנה רבת ערך לעצמכם, לבן הזוג ולילדים המשותפים שלכם.

 

לסיכום: איך להתגרש נכון?

גירושין יכולים להיות חוויה כואבת שמשפיעה לא רק על המצב הכלכלי שלנו אלא גם על הרווחה הרגשית שלנו. לכן חשוב לחשוב האם אנו מוכנים להליך ולדעת כיצד להתנהל במסגרתו. אחד ההיבטים החשובים בניהול הגירושין בצורה נכונה, הוא לדעת לפנות להכוונה מאנשי מקצוע.

במישור המשפטי – התייעצות עם עו"ד דיני משפחה מנוסה, חיונית להתמודדות יעילה עם המצב, ומאפשרת לעיתים להגיע להסכמות משותפות תוך הימנעות מהליכים משפטיים יקרים וכואבים, תוך הגנה על רווחתם של הילדים. עורך דין ערן עזרא שהינו גם מגשר עוסק בענייני משפחה ובפרט בכל התחומים הקשורים בגירושין. להתייעצות עם עו"ד ערן עזרא – ניתן לפנות למשרד בטלפון: 03-644-2224.

 

שאלות ותשובות בנושא איך להתגרש נכון?

כדי למזער את ההשלכות השליליות של הליך הגירושין עבורכם ועבור ילדיכם, חשוב לנסות להגיע להסכמות עם בן הזוג השני באמצעות שיח פתוח ומכבד ותוך נכונות לשיתוף פעולה. הליך גישור הוא אחת הדרכים שבהן ניתן לעשות זאת, במקום לפנות להליכים משפטיים. בנוסף, כדאי להימנע מלערב את הילדים בסכסוך ביניכם, להיערך לפרידה מראש במישור הכלכלי ולפנות לליווי וייעוץ מקצועי – בפן המשפטי והרגשי כאחד.

כדי להגיש תביעת גירושין בישראל, נדרשים כמה מסמכים ובהם: תעודת הנישואין שלכם (ובמקרים מסוימים – גם הכתובה), כל מסמך הקשור לכספים, הרכוש והנכסים שלכם – כולל התחייבויות משותפות כמו משכנתא, וכל הסכם שנערך ביניכם לבין בני זוגכם. אם יש לכם ילדים, תצטרכו גם לספק מסמכים הקשורים להוצאות הכרוכות בגידולם, לשם חישוב תשלומי המזונות לילדים. חשוב להתייעץ עם עו"ד שיסייע לכם באיסוף המסמכים הדרושים ויוודא שהם ערוכים כראוי לפני הגשת תביעת גירושין.

בגירושין בין בני זוג יהודים בישראל, על מנת לקבל גט פורמלי שיבשר באופן רשמי את תום קשרי הנישואין בין הצדדים, יש צורך לפנות לבית הדין הרבני ולערוך טקס סידור גט. הדבר נכון גם אם נישאתם בחתונה אזרחית והסדרתם את כל הסוגיות הכרוכות בהליך הגירושין, דרך בית דין לענייני משפחה.

התייעצות עם עו"ד בגירושין אינה מחייבת, אך היא מומלצת מאוד, שכן הליכי גירושין יכולים להיות מורכבים וחשוב שיהיה מישהו שיוכל לדאוג לאינטרסים המשפטיים והכלכליים שלכם.

 

איך להתגרש נכון?

איך להתגרש נכון?

עוד באותו נושא:

עלויות התרת נישואין 

רבים מהזוגות המתגרשים ומצויים בפני הליך של התרת נישואין מוצאים את עצמם בפני הליך מורכב עם שאלות רבות וביניהן: כמה עולה התרת נישואין?  מה העלויות

קרא עוד...
התרת נישואין טפסים

במשך שנים רבות זוגות ממוצא דתי מעורב, חסרי דת וזוגות חד מיניים בישראל, נתקלו בבעיה של ממש בבואם להתגרש. זאת משום שבישראל הסדרת המעמד האישי

קרא עוד...
התרת נישואין חד מיניים

בשנים האחרונות, הנושא של התרת נישואין חד מיניים תופס תאוצה בשיח הציבורי והמשפטי בישראל. הליך זה, המיועד לזוגות מאותו מין שנישאו בחו"ל ומבקשים להיפרד, מהווה

קרא עוד...
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 47 ביקורות
×
js_loader
a5
ערן עזרא – משרד עורכי דין ונוטריון
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ עם עורך דין >>