תפריט
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו!

03-6442224

למדו מהי תביעת מזונות אישה וילדים

מדור, מזונות ילדים, מזונות אישה, הגדלת מזונות וכו' – כולם קשורים לנושא כולל אחד, אשר נקרא תביעת מזונות. תביעה לתשלום כספים שמגיש הצד הזכאי על פי חוק לקבל מזונות, לצד השני, האמור לשלם אותם. הצעד הראשון בהליך הוא להגיש תביעת מזונות בערכאה השיפוטית שבחרתם בה. דהיינו: ביהמ"ש לעניני משפחה או ביה"ד אליו אתם משתייכים.

במקביל לפתיחת התיק, מגישים את התביעה, בה מפרטים בצורה מדוייקת ככל האפשר, את הצרכים ואת הדרישות שלכם מהצד השני. תביעת מזונות יכולה להיות מוגשת ע"י האישה למזונות עבורה, על פי הכללים שקבעו החוק והפסיקה ההילכתית המתארים את דרישותיה וצרכיה. בד"כ תביעת מזונות לאישה, יוגשו עד להכרעת הגט, במהלך התנהלות תיק הגירושין. לאחריה, יופסקו התשלומים הנדרשים בתביעה.

תביעת מזונות ילדים, מוגשים לכאורה בשם הילדים, כלפי האב המפרנס, החייב על פי חוק לזון אותם לכל צרכיהם. מזונות ילדים יקבעו בהתאם לטובת ולצרכי הילדים, תוך התחשבות בגילם, מצבם הנפשי והבריאותי ואיכות חייהם.

לא רק הצד התובע מזונות מגיש טפסים וממלא תביעה, אלא גם הצד השני, מגיש כתב הגנה, כולל פרטים עם המידע החיוני, בתגובה לתביעה שהוגשה. בין הפרטים שהצדדים אמורים לתת יהיו הצהרות מלאות על גובה ההכנסה החודשית ופירוט הרכוש והנכסים אשר נמצאים ברשותם.

לאחר הגשת התביעה וכתב ההגנה, סביר להניח כי הצדדים יוזמנו ע"י ביהמ"ש לדיון מקדים, כך שביהמ"ש מברר פרטים נוספים נדרשים והאם הצדדים מעוניינים לסיים את התהליך או שהסכסוך יגרום להם להליך ארוך ומתיש. ברור שעדיף כי לצדדים תהיינה הסכמות על נושאים עיקריים, כך שייחסך מהם זמן רב, טרחה ולא מעט כסף.

במידה והצדדים אינם מגיעים להסכמה בנושאים עיקריים, יזמן ביה"ד או ביהמ"ש לעניני משפחה אותם לשמיעת ראיות וכמו בכל הליך משפטי, תהיינה עדויות, עדים ויהיה צורך במסמכים שיתמכו בטענותיהם. בסיום הדיונים, הצדדים אמורים להגיש סיכום לערכאה השיפוטית, אשר ידון בתביעה ויתן פס"ד על פי החלטתו. בפס"ד ימסור ביהמ"ש (או ביה"ד) גם את גובה המזונות שיפסקו.

אין ספק שתביעת מזונות בפרט והליך גירושין הוא הליך משנה חיים וישפיע עמוקות על הצדדים ועל הילדים וסכומי המזונות אשר ייקבעו, לא ישונו בנקל, אלא רק במקרים מיוחדים, לכן ראוי כי הצדדים ישקלו בכובד ראש את המהלכים ואת ויחשבו גם על עתיד ילדיהם ולא רק על עתידם.

עוד באותו נושא:

עורך דין מזונות

לעורך דין לענייני מזונות תפקיד מכריע במתן הכוונה וייצוג משפטי בטיפול בסוגיית המזונות במסגרת הסכם הגירושין, באכיפת תשלום המזונות כסדרם ובהגשת בקשות להפחתת מזונות או

קרא עוד...
מזונות זמניים

כחלק מתהליך הגירושין, הצדדים רשאים להגיש בקשות למתן סעד זמני מסוגים שונים. בקשה לקציבת דמי מזונות זמניים, היא המקרה השכיח בהקשר זה ובעקבותיה בית המשפט

קרא עוד...
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 47 ביקורות
×
js_loader
a5
ערן עזרא – משרד עורכי דין ונוטריון
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ עם עורך דין >>