תפריט
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו!

03-6442224

הסיבות השכיחות לגירושין

הסיבות השכיחות לגירושין – אומרים ששידוך הוא מעשה שמיים, אך בכל זאת ולמרות זאת אחוזי הגירושין גבוהים מאוד. נכון שנישואין נכשלים, אך לא כולם מאותן סיבות ובד"כ אין מדובר בסיבה עיקרית ויחידה. למרות עובדה זו, ישנן סיבות שכיחות יותר אשר בעטיין, בסופו של דבר, נכנסים זוגות לסטטיסטיקת הגירושין:

 

חוסר תקשורת

כדי להצליח בכל מערכת יחסים, תקשורת טובה היא חובה. כאשר היא נפגמת או נפסקת היא תגרור אחריה בעיות בכל סוג של מערכת יחסים ונישואים אינם יוצאי דופן. למעשה, חוסר תקשורת היא אחת מהסיבות המובילות לסיום קשר של נישואין. תקשורת בין בני זוג אינה קשורה להסכמה עם בן הזוג.

כאן מדובר על היכולת לנהל שיחה על הבעיות העולות ובסופו של דבר למצוא פתרון, לשביעות רצון שני הצדדים. כאשר דרכי ההתקשרות נכשלים, שני בני הזוג מפסיקים לשוחח על כל הנושאים המשותפים בקשר וגם האישיים.
עד היום לא נמצאה עדיין גלולת הקסם אשר תוכל לסייע לנו לדעת מה הן המחשבות של בן הזוג שלנו. תקשורת פתוחה וחיובית היא חיונית במערכת יחסים של בני זוג, כדי שתוכלו להיות בטוחים שאתם מבינים ומובנים.

 

בעיות הקשורות לכסף

גם תחום הכספים נחשב לאחד מהסיבות השכיחות לבעיות בחיי הזוגיות, אשר גורם בסופו של דבר לסיום הנישואין. זה תחום אשר מהווה מטרה לוויכוחים ואי הסכמות בין בני אדם באופן כללי ובחיי הזוגיות הוא בעל משקל רב. בחיי הנישואין, כאשר יש חוסר הסכמה לגבי הדרך שבה מוציאים או חוסכים בני הזוג כסף, גורם לחוסר הבנה ולתקשורת לקויה וכאשר בני הזוג מסתכסים, אם נמנעים מלדבר על נושא הכספים.

מחקרים הראו כי בני זוג אשר מנהלים מערכת יחסים, תוך הסכמה על תחום הכספים, רבים פחות ונוטים פחות לסיים את קשר הנישואין. לכן, כאשר אתם נמצאים בזוגיות, חשוב מאוד כי תנהלו תקשורת פתוחה לגבי הכספים וההוצאות המשותפות שלכם.

 

חוסר נאמנות ובגידה

חיי הנישואים אמורים להיות מבוססים על אמון הדדי, נאמנות ורגשות הדדים. לכן, כאשר בני הזוג מבצעים פעולה הנחשבת לבגידה, הם גורמים לכאב וסבל רב לצד השני. מעט מאוד מערכות יחסים ישרדו לאחר בגידה של אחד הצדדים.

זו הסיבה שבגידה נחשבת לאחת הסיבות השכיחות לסיום קשר נישואין. בגידה היא פגיעה בהסכם, התעלמות וזלזול בהסכמות שמבצעים בני הזוג האחד לשניה. כאשר בן זוג מתחיל לבצע בגידות במערכת היחסים והנושא מתגלה,
האמון כבר לא יהיה אותו הדבר ובן הזוג ירצה למצוא את הדרך לצאת מהקשר.

עוד באותו נושא:

עלויות התרת נישואין 

רבים מהזוגות המתגרשים ומצויים בפני הליך של התרת נישואין מוצאים את עצמם בפני הליך מורכב עם שאלות רבות וביניהן: כמה עולה התרת נישואין?  מה העלויות

קרא עוד...
התרת נישואין טפסים

במשך שנים רבות זוגות ממוצא דתי מעורב, חסרי דת וזוגות חד מיניים בישראל, נתקלו בבעיה של ממש בבואם להתגרש. זאת משום שבישראל הסדרת המעמד האישי

קרא עוד...
התרת נישואין חד מיניים

בשנים האחרונות, הנושא של התרת נישואין חד מיניים תופס תאוצה בשיח הציבורי והמשפטי בישראל. הליך זה, המיועד לזוגות מאותו מין שנישאו בחו"ל ומבקשים להיפרד, מהווה

קרא עוד...
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 47 ביקורות
×
js_loader
a5
ערן עזרא – משרד עורכי דין ונוטריון
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ עם עורך דין >>