תפריט
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו!

03-6442224

גירושין ללא ילדים

גירושין ללא ילדים נחשבים פחות מסובכים מגירושין עם ילדים, שכן אין בעיות הקשורות למשמורת ילדים או מזונות ילדים שיש לפתור. עם זאת, תהליך הגירושין עדיין יכול להיות מאתגר רגשית וכלכלית לשני הצדדים. בשורות הבאות עו"ד ערן עזרא המתמחה בדיני משפחה יסביר למה חשוב לשים לב כשעורכים הסכמי גירושין במקרים אלו ומהי חשיבות הסיוע המשפטי גם כשאין ילדים בתמונה.

 

לאילו נושאים יש להתייחס במסגרת הסכם גירושין ללא ילדים?

גירושין ללא ילדים אולי נראים פשוטים יותר, אך עדיין יש עניינים חשובים שצריך להתייחס אליהם כמו הסדר גירושין וחלוקת הרכוש. נושאים אלו עלולים להוביל למחלוקות בין בני הזוג ולגרום למאבקים משפטיים ארוכים ויקרים.

כדי להימנע מכך, חיוני לערוך הסכם גירושין מפורט ומקיף בעזרת עורך דין לענייני משפחה, שהוא גם עורך דין לענייני גישור. עורך הדין אשר ייצג אתכם יתאים את ההסכם לצרכי הצדדים וייצג באישורו בבית המשפט או בבית דין רבני לפי העניין בכדי להקנות לו מעמד של פסק דין מחייב.

קווים מנחים לעריכת הסכמי גירושין ללא ילדים

להלן מספר דגשים שחשוב להכיר לקראת עריכת הסכם גירושין בלי ילדים:

  • הסכמי גירושין צריכים לכלול מתווה לחלוקה מפורטת ומקיפה של הרכוש, לרבות מקרקעין, רכוש אישי וכל נכס או חוב אחר שנצברו במהלך הנישואין. על ההסכם לקחת בחשבון את משך הנישואין, את פוטנציאל ההכנסה וההשתכרות של כל צד, את התרומות של כל אחד מהצדדים לנישואין וכל הסכם ממון, כתובה או הסכם אחר שנחתם בין הצדדים.
  • בחלק הראשון להסכם הגירושין יש לכלול את הסכמת הבעל למתן גט לאשתו בנוסף להסכמת האישה לקבלת הגט.
  • שאר הנושאים הכרוכים בגירושין ידונו בהמשך ההסכם, ובהם: חלוקת הרכוש בגירושין, תשלום דמי מזונות לאישה, תשלום לפי הכתובה וכיוצא באלו.
  • ההסכם צריך להיות חתום על ידי שני הצדדים.
  • יש להגיש את הסכם הגירושין של בני הזוג, לאישורו של בית המשפט לענייני משפחה או בבית דין רבני. רק לאחר קבלת אישור להסכם מבית המשפט, הוא יקבל תוקף של פסק דין מחייב, אולם הוא אינו משמש בתור תעודת גירושין.
  • כדי לקבל תעודת גירושין יש לערוך טקס מתן גט בבית הדין הרבני שרק לאחריו תינתן לכם תעודת הגירושין שעמה תוכלו לגשת למרשם האוכלוסין ולשנות את הסטטוס ל"גרושים" באופן רשמי בתעודות הזהות שלכם.

חשוב לזכור כי הסכם גירושין הוא חוזה משפטי מחייב וככזה, חשוב לקרוא ולהבין את תנאיו היטב לפני החתימה עליו. לכן מומלץ להיעזר בעו"ד דיני משפחה, ורצוי כזה שהוא בעל הסמכת מגשר גירושין כמו גם התמחות של עורך דין ירושות וצוואות. עורך הדין יתאים את ההסכם לצרכי בני הזוג ויסייע באישורו בערכאות, כדי להפוך אותו לפסק דין מחייב.

כיצד מטופלת חלוקת רכוש בהליכי גירושין בלי ילדים?

בישראל, על חלוקת הרכוש בין בני זוג בגירושין חלים עקרונות איזון המשאבים שמתווים חלוקה שוויונית. המשמעות היא שבית המשפט ישאף לחלק את הרכוש בין הצדדים בצורה הוגנת וצודקת, בהתחשב בנסיבות הספציפיות של המקרה. בית המשפט ישקול גם את הצרכים הפיננסיים הנוכחיים של הצדדים ואת היכולת הכלכלית הפוטנציאלית של כל צד.

כמו כן, עשויה להישקל גם האפשרות שצד אחד קופח בשל התמוטטות הנישואין, במיוחד אם צד אחד היה תלוי כלכלית באחר. מכל הסיבות הללו, אם אתם חפצים שהאינטרסים שלכם ייוצגו כראוי בערכאות, מומלץ לפנות לעורך דין גירושין אשר ייצג אתכם בנושא.

חשיבות הסיוע המשפטי בתיקי גירושין ללא ילדים – סיכום

אף שככלל הליכי גירושין ללא ילדים הם לכאורה פשוטים יותר, עדיין נחוץ סיוע משפטי מטעם עו"ד דיני משפחה כמו משרד עו"ד ערן עזרא כדי להבטיח השגת הסכם גירושין שבו לא יקופחו זכויותיכם.

עורך דין ערן עזרא סייע זה מכבר לזוגות רבים בניהול הליכי גירושים ללא ילדים בניהול הליכי גישור יעילים, וייצוג בתביעות גירושין, לשם השגת הסכם גירושין מיטיב והוגן שבו נלקחים בחשבון גם הסכמות קודמות אליהן הגיעו בני הזוג – בין אם במסגרת הסכם ממון, או במתכונת אחרת.

שוקלים להתגרש ורוצים להבטיח שהתהליך יתנהל באופן הכי חלק שאפשר? מומלץ לפנות לעורך דין דיני משפחה בכדי לקבל ייעוץ מקיף ומתאים.

 

שאלות ותשובות בנושא גירושין ללא ילדים

בגירושין ללא ילדים, בתי המשפט בארץ שואפים לחלק את הרכוש בין הצדדים בצורה הוגנת ושוויונית עד כמה שניתן, תוך התחשבות בנסיבות הספציפיות של המקרה, כגון משך הנישואין, ההכנסה ופוטנציאל ההשתכרות של כל צד, התרומה של כל אחד מהצדדים לנישואין וכל הסכם שנערך בין הצדדים, לרבות הסכמי ממון.

כן. במדינת ישראל, גם הליכי גירושין לזוגות ללא ילדים מחייבים אישור מבתי הדין הרבניים, בדמות מתן גט ותעודת גירושין, ככל ומדובר בזוג יהודי. הגירושין אינם נחשבים סופיים עד שהגט נמסר פיזית לאישה על ידי הבעל או על ידי נציג בית המשפט.

כן. לפני תחילת הליכי גירושין בישראל, על הצדדים להשתתף תחילה בפגישות גישור חובה (מפגשי מהו"ת) עם מגשר מוסמך. מטרת הליך גישור חובה בגירושין היא לסייע לצדדים להגיע להסכמה על תנאי הגירושין ולהימנע מהצורך בדיון בבית המשפט. מפגשי הגישור מחייבים גם זוגות עם ילדים המתגרשים וגם זוגות שעוברים תהליך גירושין ללא ילדים.

ככלל, בגירושין בלי ילדים בית המשפט לענייני משפחה לא מתייחס לבגידה או התנהגות בלתי הולמת של מי מהצדדים בעת קביעת חלוקת הרכוש, אך במקרים מסוימים, בית המשפט יכול לשקול זאת כגורם שיש לקחת בחשבון אם הייתה לדבר השפעה משמעותית על מצבם הכלכלי של הצדדים.

 

גירושין ללא ילדים

גירושין ללא ילדים

עוד באותו נושא:

עלויות התרת נישואין 

רבים מהזוגות המתגרשים ומצויים בפני הליך של התרת נישואין מוצאים את עצמם בפני הליך מורכב עם שאלות רבות וביניהן: כמה עולה התרת נישואין?  מה העלויות

קרא עוד...
התרת נישואין טפסים

במשך שנים רבות זוגות ממוצא דתי מעורב, חסרי דת וזוגות חד מיניים בישראל, נתקלו בבעיה של ממש בבואם להתגרש. זאת משום שבישראל הסדרת המעמד האישי

קרא עוד...
התרת נישואין חד מיניים

בשנים האחרונות, הנושא של התרת נישואין חד מיניים תופס תאוצה בשיח הציבורי והמשפטי בישראל. הליך זה, המיועד לזוגות מאותו מין שנישאו בחו"ל ומבקשים להיפרד, מהווה

קרא עוד...
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 47 ביקורות
×
js_loader
a5
ערן עזרא – משרד עורכי דין ונוטריון
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ עם עורך דין >>