תפריט
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו!

03-6442224

עורך דין גירושין במרכז

עורך דין ערן עזרא

עודכן לאחרונה בתאריך 08/02/2022

ההחלטה להתגרש היא לא החלטה פשוטה. במקרים מתאימים כאשר יש עוד סיכוי להצלת הנישואין כדאי לגשת לטיפול זוגי. אך כאשר בני הזוג או מי מהם לא מעוניינים בכך וקיבלו את ההחלטה הסופית להתגרש, חשוב לעשות זאת נכון. כאשר מדובר בהליך גירושין בין בני זוג בלבד וללא ילדים, הנושאים בהם יש לדון הם בעיקר חלוקת הרכוש והנושאים הכרוכים בעצם הגירושין.

כאשר מדובר בהליך גירושין ויש לבני הזוג ילדים משותפים, הנושא הופך למורכב יותר. בנוסף לענייני הרכוש והגירושין, יש לדון גם על כל יתר הנושאים – קרי נושא החזקת ילדים, חלוקת זמני שהות, אחריות הורית, תשלום מזונות לילדים, מדור והוצאות אחזקת מדור, השתתפויות ועוד.

מומלץ להיוועץ עם עורך דין גירושין במרכז המתמחה בתחום הן לצורך בחינת האפשרות לסיים את ההליך בדרך של הסכמה והן לבחון את האפשרויות למקרה שבו לא תהיה אפשרות להגיע להסכמה. הסכמה עדיפה על מלחמה. יחד עם זאת, מומלץ להיערך אסטרטגית גם לתרחיש שלא ניתן יהיה להגיע להסכמה. ככל שאתם מתגוררים במרכז הארץ, מומלץ להיוועץ עם עורך דין גירושין במרכז.

 

כיצד לגשת להליך גירושין בצורה נכונה?

ככל שבני הזוג חיו ביחד יותר שנים, כך ייתכנו יותר משקעים והיבטים רגשיים, ובנוסף ככל הנראה גם יותר עניינים רכושיים העומדים לחלוקה. חשוב להגיע להליך גירושין עם "ראש פתוח" ונכונות לגמישות.

חשיבה על פתרונות יצירתיים תסייע פעמים רבות להגיע להסכם מיטיב עבור כל הצדדים ותחסוך הליכים משפטיים ארוכים. ככל שאתם בשלבי בחירת עורך דין גירושין במרכז חשוב שהוא יהיה מקצועי ומיומן, בעל תכונות מתאימות ויכולת להביא את סיום הנישואין בצורה חלקה ומיטיבה.

 

למה כדאי להיעזר בשירותיו של עורך דין לגירושין במרכז?

כדי להינשא אין צורך לפנות לעורך דין לענייני משפחה. אך כדי לסיים את הנישואין יש צורך בעורך דין גירושין. אם הינכם מתגוררים במרכז הארץ, מומלץ לפנות אל עורך דין גירושין במרכז ולקבץ ייעוץ מתאים למקרה הספציפי שלכם, לחשיבות במידת הצורך לפנייה לבית המשפט לענייני משפחה או לבית דין רבני, לסוגיות הכלכליות, לנושא הגירושין, לענייני חלוקת זמני השהות עם הילדים, נושא המזונות וכיוצא בזה.

כאשר ניגשים לפתוח הליך בבית המשפט לענייני משפחה או בבית הדין הרבני, חשוב שלעורך הדין המייצג יהיה ניסיון בניהול ההליכים. כך לצורך הדוגמא, לצורך הגשת תביעת גירושין, בין אם כרוכה ובין אם לאו, יש צורך שעורך הדין יהיה בקיא בעילות הגירושין השונות על פי היהדות ובמבחני הכריכה של הגשת תביעת הגירושין. עורך דין גירושין שתבחרו צריך להיות בקיא גם בדין האזרחי וגם בדין הדתי.

בחירת עורך דין גירושין במרכז

כדי שתוכלו לגשת להליך בצורה הטובה ביותר וככל שאתם מתגוררים במרכז הארץ, מומלץ להתייעץ עם עורך דין גירושין במרכז ואם אין מבחינתכם חשיבות למרחק גיאוגרפי כמובן שגם בכל אזור אחר. אך כיצד עושים בוחרים בעורך הדין הנכון עבורכם? יש מספר פרמטרים שמומלץ לשים אליהם לב:

התמחות – לצורך ייצוג בתיק גירושין, בין אם בהסכמה ובין אם שלא בהסכמה, יש חשיבות רבה שעורך הדין המייצג יהיה בעל ניסיון בתחום הגירושין. לכן, אם אתם בוחרים עורך דין גירושין במרכז – חשוב שתהיה לו התמחות בדיני משפחה.

ההתמחות עוסקת בסוגיות רבות הנוגעות לסוגיית הגירושין, חלוקת רכוש, מזונות, חלקות זמני שהות ועוד. חשוב לוודא שעורך הדין שבחרתם, עוסק ומתמחה בתחום. ניסיון – ככל שהחלטתם לבחור עורך דין גירושין במרכז או בכל מקום אחר בארץ, יש חשיבות רבה לניסיון של עורך הדין לניהול ההליכים המשפטיים.

המלצות – רצוי לקבל המלצות על עורך הדין מלקוחות קיימים ומלקוחות העבר, לקרוא ביקורות וחוות דעת, להתרשם מהישגים משפטיים, מאמרים, כמו גם למצוא מידע דרך חיפוש מהיר באינטרנט. חיבור אישי- ככל שהחלטתם לבחור עורך דין גירושין במרכז הרי שמעבר למקצועיות הנדרשת, אחד הדברים המרכזיים ביותר הוא התקשורת המיטיבה.

חשוב לתאם פגישת התרשמות שבה אפשר לבחון את הכימיה בין הלקוח לבין עורך הדין. חיבור ואינטראקציה חיוביים חשובים מאוד כשמדובר באדם שעוסק בנושא אישי רגיש ומורכב כל כך. הדבר חשוב הן לניהול ההליך והן להצלחתו. עורך הדין עתיד לעבור עימכם כברת דרך בתקופה משמעותית מאוד בחייכם. כימיה, תקשורת טובה והבנה, יסייעו מאוד לצלוח את תקופת הגירושין המאתגרת בצורה נעימה יותר.

קרבה – לצורך הנוחיות מבחינת ניהול ההליך, יש יתרון מסוים של קרבה לאזור המגורים שלכם ולכן ככל שאתם מתגוררים במרכז, ככל שהחלטתם לבחור עורך דין גירושין במרכז הדבר יכול להקל על ההגעה והתיאום, לחסוך נסיעות, עלויות וזמן יקר. יחד עם זאת, יש מקרים שבהם הייצוג מבוצע גם כאשר עורך הדין אינו מאותו אזור גיאוגרפי. הדבר תלוי נסיבות ותלוי בכל מקרה ומקרה.

 

עורך דין גירושין במרכז שהוא בעל ניסיון כמגשר

ככל שאתם בשלבים לבחירת עורך דין גירושין במרכז חשוב לשים לב לכך שמעבר להתמחותו בדיני משפחה יש יתרון לבקיאות בתחום הגישור. ניתן לפנות להליך גישור פרטי אשר מבוצע כאשר שני צדדים פונים למגשר פרטי. ניתן לפנות להליך גישור שהינו מטעם המדינה.

החוק להסדר התדיינויות בסכסוכי משפחה, תשע"ה-2014 (חוק גישור חובה), קובע כי יש טרם פתיחת הליך משפטי להגיש תחילה בקשה ליישוב סכסוך או לבית דין רבני או לבית משפט לענייני משפחה. כלומר, טרם פתיחת הליך משפטי, יש חובה לגשת להליך של גישור ולפתוח בקשה ליישוב סכסוך.

מומלץ שלא להגיש בקשה ליישוב סכסוך ללא קבלת ייעוץ משפטי מתאים. החשיבות נעוצה במספר היבטים, וביניהם, הצורך בבחינת הגשת סעדים זמניים דחופים, מניין הימים להגשת תביעות, קבלת ייעוץ בנושא של קיצור או הארכת תקופת הליכים ונושאים משפטיים נוספים הקשורים לכך.

 

דיון בענייני רכוש בגירושין

אחד הנושאים החשובים בגירושין הוא ענייני הרכוש. ככל שאתם בשלבים של בחירת עורך דין גירושין במרכז חשוב לשים לב שיהיה בקיא בנושאים הרלוונטיים למקרה שלכם – לרבות לכל הדינים הקשורים לחלוקת רכוש בגירושין. ענייני רכוש כוללים את כלל נכסי בני הזוג, לרבות נכסי נדלן, נכסים עסקיים, אופציות, מניות, חשבונות בנק, חסכונות, פנסיות, קרנות וכל רכוש אשר נצבר לאורך הנישואין.

ככל שהחלטתם לבחור עורך דין גירושין הוא אמור לטפל בכלל הנושאים הרכושיים, לרבות כל הנושאים המוסדרים בחוק יחסי ממון. כשמדובר בהסכם גירושין – חשוב לבנות מנגנונים מתאימים לצורך חלוקת כל נכס ונכס ובמקרים מתאימים לחשוב על פתרונות יצירתיים כגון איזונים שונים בין נכסים, היבטי מס ועוד.

כאשר מדובר בתכנון אסטרטגי להגשת תביעות רכושיות, עורך הדין שייבחר על ידכם יבחן לאור הנסיבות שתציגו בפניו את הצורך בהטלת עיקולים, צווי איסור דיספוזיציה ועוד.

 

משמורת ילדים וחלוקת זמני שהות

אחד הנושאים הרגישים ביותר בגירושין הוא הילדים. כשזוג מתגרש ויש לו ילדים משותפים עליו לחשוב בראש ובראשונה על טובתם, זאת למרות הגירושין והפסקת החיים המשותפים. חשוב לנהל את ההליך בצורה בוגרת ואחראית, שתימנע מהילדים נזקים נפשיים. מצב שבו הסכסוך בין בני הזוג מערב גם את הילדים, עשוי להביא לניכור הורי ולפגיעה הילדים.

בית המשפט מתייחס בחומרה לנושא זה כיוון שמדובר במצב העלול לגרום לנזקים נפשיים והשלכות ארוכות טווח על הילד. גישה בוגרת ושקולה, לצד ליווי של בחירת עורך דין גירושין מומחה בתחום, יכולה למנוע מצב זה. במקרים מתאימים ניתן להיוועץ בפסיכולוג ילדים ובגורמים טיפוליים נוספים.

בנוסף, יש לתת את הדעת גם על חלוקת התפקידים שתסדיר את צורכיהם הפיזיים של הילדים. במסגרת ניהול הליך הגירושין יש להתייחס לכל ההיבטים העוסקים בעניין המשמורת, חלוקת האחריות ההורית, נושאי האפוטרופוס, חלוקת זמני שהות, חופשות, חגים, מקום מגורים, מסגרות חינוכיות, איסוף והחזרה וכל נושא אחר שקשור בהליך בהיבטים של הילדים.

 

מזונות בגירושין

אחד הנושאים שמעוררים מחלוקות בין בני זוג קשור לאופן גידול הילדים וצרכיהם. במסגרת הליך גירושין – יש צורך להסדיר את כל הנושאים הכרוכים בהוצאות של הילדים, הוצאות תלויות שהות והוצאות שאינן תלויות שהות, לרבות כל נושא המזונות של הילדים, הוצאות המדור, הוצאות אחזקת המדור, הוצאות חינוך, הוצאות רפואיות וכל הוצאה אחרת הקשורה את הילדים.

 

עורך דין גירושין במרכז עבור ידועים בציבור

לא כל הזוגות בישראל נישאים כדת וכדין, ישנם זוגות אשר על פי ההלכה היהודית מוגדרים כפסולי חיתון. ישנם זוגות המגיעים מדתות אחרות, מאותו מין או כאלו הבוחרים מטעמים שלהם שלא להינשא דרך הרבנות. יש זוגות שנישאים בנישואין אזרחיים ויש זוגות שבוחרים שלא להינשא כלל.

ידועים בציבור – הם זוגות שלא נישאו כלל ועומדים במחנים ובקריטריונים של הפסיקה להיחשב "כידועים בציבור". במצב שבו בני הזוג הם ידועים בציבור בהגדרתם ונמצאים בתהליך פרידה, יש צורך בהסדרת כלל הנושאים בהליך של פרידה. יש הבדלים מבחינת הדינים השונים בין זוג נשואים לבין ידועים בציבור ומבחינת ההתייחסות וכל מקרה לגופו.

מומלץ לבחור עורך דין שיסייע בהסדרת כל הזכויות והחובות הכלכליים, זכויות הקטינים, נושא המזונות, אחריות הורית ועוד. לכן, במקרים בהם הסוגיה קשורה לידועים בציבור, אם החלטתם לבחור עורך דין גירושין במרכז חשוב לוודא שהוא בקיא ומנוסה גם בעניינים אלו.

 

הליך גירושין בישראל

כאשר מדובר בזוג נשוי בישראל על פי ההלכה היהודית, הליך הגירושין עצמו מתבצע רק בבית הדין הרבני. כאשר לבית דין זה יש את הסמכות הייחודית לדון בגירושין של יהודים וגם בנושא הכתובה ותוספתה.

לגבי כריכת הנושאים האחרים, כגון ענייני חלוקת רכוש ומזונות אישה, בית הדין הרבני יכול לדון בהם בתנאים מסוימים והדבר כרוך הן לסוגיית "מרוץ הסמכויות" והן לבחני כריכה שונים. לכן, יש צורך להיוועץ עם עורך דין גירושין בכדי לקבל מידע מקיף על כך.

בישראל קיימת סוגיית מרוץ הסמכויות. כאשר יש נושאים בהם ניתן לדון הן בבית הדין הרבני והן בבית המשפט לענייני משפחה ויש חשיבות רבה לצד שפתח ראשון את ההליך. ככל שהחלטתם לבחור עורך דין גירושין במרכז, קבלו ייעוץ משפטי מתאים אשר יסייע הן בבחירת הערכאה המתאימה והן בדרך המשפטית שיש לפעול בה בכדי לבצע את הדברים בצורה מדויקת.

החשיבות בהקדמת הצד האחר – לפי פסיקתם של בתי המשפט, מבחן הקדימות על ציר הזמן יהיה בין אם ההפרש שבין התביעות הוא הפרש של כמה ימים בודדים, בין אם המדובר בהפרש של שעות בודדות, או אפילו אם המדובר בהפרש של מספר דקות בלבד.
מבחן הזמנים נקבע על פי מועדי הגשת התביעה. חשוב לשים לב, שלאור חוסר האפשרות לפתוח בתביעה והחובה לפתוח בבקשה ליישוב סכסוך, הרי שצעד זה, קרי – פתיחת בקשה ליישוב סכסוך, מקנה את הזכות לבחור את הערכאה המתאימה.

 

סיכום

הליך גירושין הוא דבר מורכב וכולל בתוכו שלל התמודדויות. לצד ההתמודדות עם פירוק משפחה, יש להתמודד עם ענייני חוק ומשפט, גם אזרחי וגם רבני, אשר להם משמעות והשפעה על העתיד של כל המעורבים.

לשם כך, ככל שהחלטתם לשכור שירותיו של עורך דין גירושין במרכז חשוב לשים לב שתקבלו הכוונה מתאימה ובצורה נכונה וקלה להתמודד עם הגירושין. לדעת להתמודד עם ענייני חלוקת הרכוש, מזונות וחלוקת זמני שהות על ילדים, לנהל אסטרטגיה מתאימה ולפעול בהתאם לכללים המשפטיים.

בכל אחד מהתחומים האלו נדרש ידע ובקיאות בפרטי הדין הרלוונטיים. נושא גירושין בישראל הוא נושא מורכב ויש לגשת אליו ברגישות ובזהירות ועם כל המידע הנחוץ. לפרטים נוספים אודות עורך דין גירושין במרכז ניתן ליצור עמנו קשר בדף יצירת הקשר או לחלופין ליצור קשר לנייד שמספרו 052-5070050 לכל פנייה או שאלה בתחום.

 

עורך דין גירושין במרכז

עורך דין גירושין במרכז

עוד באותו נושא:

כונס נכסים בגירושין 

במסגרת הליך גירושין בין בני זוג, אחד הנושאים הטעונים ביותר הוא חלוקת נכסי המשפחה ומכירת הדירה המשותפת. כאשר שוררים סכסוך ואי הסכמה עמוקים בין בני

קרא עוד...
הסכם גירושין

הסכם גירושין הוא מסמך משפטי חשוב ביותר הקובע את תנאי הפרידה בין בני זוג גרושים. ההסכם מסדיר נושאים כגון חלוקת רכוש משותף, משמורת ילדים, מזונות,

קרא עוד...
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 47 ביקורות
×
js_loader
a5
ערן עזרא – משרד עורכי דין ונוטריון
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ עם עורך דין >>