תפריט
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו!

03-6442224

הגשת תביעת אבהות

הגשת תביעת אבהות – תביעת אבהות היא פעולה משפטית, אשר מטרתה לקבוע את זהותו של אביו של ילד. ישנן מספר סיבות בעטיין יוזמים תביעת אבהות, אך רובן של התביעות מוגשות, כדי להקים אחריות כספית או מוסרית מצד אחד או שני ההורים המעורבים.

לעתים גם מוגשת תביעת אבהות, כדי לקבל זכויות והסדרי ראיה, או ליישב סוגיה שנויה במחלוקת בין ההורים. כמובן שתביעת אבהות יכולה להחסך, אם ההורים מחליטים לסגור את הנושא בינם לבין עצמם על ידי הסכם פרטי, ידידותי. מספר אנשים יכולים להגיש תביעת אבהות.

אמהות מגישות תביעת אבהות לעיתים קרובות, כדי להוכיח באופן חוקי את זהותו של האיש שילד את בנה. החלטה משפטית זו יכולה לשמש את האם לתביעת מזונות לילדה ולקבלת הטבות נוספות. לחילופין, גבר יגיש את תביעת האבהות, כדי להוכיח כי הוא אינו אביו של הילד.

גם הילד בעצמו יכול להגיש תביעת אבהות, כדי לגלות מי אביו וזוהי זכותו של כל ילד, לדעת מי אביו, לא רק במקרים של תמיכה כלכלית. ילד אשר אביו הולך לעולמו, זכאי גם ליהנות מירושה המגיעה לו על פי החוק, ביטוח לאומי והטבות חוקיות נוספות.

המדינה מגישה בקשות לתביעת אבהות, כדי ליזום תביעת אבהות, במיוחד במקרים שאינם שכיחים במקרי אימוץ שנויים במחלוקת. אחת הדרכים הטובות ביותר כדי לקבוע אבהות היא בדיקת דם, אשר ביהמ"ש יחייב את ההורה לבצע, במקרה בו לא הצליחו הצדדים להגיע להסכם ביניהם.

דרך נוספת שאינה גורמת לכאלב כלשהו, אך נחשבת ליקרה, היא בדיקה של פשוטה של רוק, היות ו-D.N.A נמצא בכל התאים בגופנו. לוקחים דגימת רוק מתוך חלל הפה, מאיזור הלחיים. אם בדיקת הדם או הרוק,
מצביעות על כך שאדם אינו אביו של הילד, התביעה תידחה.

מצד שני, תוצאות בדיקת אבהות יכולות להציע על כך שהאדם הוא אכן אביו של הילד ובמקרה כזה בית המשפט בדרך כלל ינסה להגיע עם ההורים להסכם משותף, בנושאים של משמורת, מזונות ילדים, הסדרי ראיה ועוד.

 

במקרים רבים, תביעת אבהות מוגשת על ידי אישה לא נשואה, כאשר הבעל הינו גבר נשוי והתביעה תטען כי הוא האב של הילד, מחוץ למסגרת הנישואים, אלא אם כן אכן הבדיקה תוכיח אחרת. גם בעל יכול על ידי תביעת אבהות,
לטעון כי הוא משוכנע שאשתו בגדה או ביצעה מקרה של ניאוף וכך הוא יפתור את עצמו מכל אחריות כספית כלפי ילד שאינו שלו.

בד"כ תוגש תביעת אבהות ע"י עו"ד המתמחה בדיני משפחה, במקרים של גירושים או מגשר, כדי לפתור סכסוך על רקע מזונות ילדים. במקרה כזה עוה"ד אמור לבצע בדיקה עם ההורה אשר הגיש את התביעה, כדי לבדוק באופן מוחלט האם לתביעה יש בסיס משפטי, שמע תחשב התביעה להטרדה של הצד השני.

התביעה בד"כ תדיין בביהמ"ש לעניני משפחה באיזור המגורים של מגורי התובע, לפחות בשלביה הראשונים. בד"כ יעדיף ביהמ"ש להציע להורים הקשורים לתביעה, ליצור קשר עם מגשר, כדי לנסות לפתור את הסכסוך מחוץ לכתלי ביהמ"ש.

 

הגשת תביעת אבהות

הגשת תביעת אבהות

עוד באותו נושא:

כתובה

כתובה היא מסמך משפטי הלכתי. מטרתה להגן על הזכויות של האישה ובכך להבטיח את פרנסתה למקרה שבו היא תתאלמן, ולמנוע מהבעל "לגרש" אישתו ללא עילה

קרא עוד...
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 47 ביקורות
×
js_loader
a5
ערן עזרא – משרד עורכי דין ונוטריון
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ עם עורך דין >>